zawiasy-czym kleic tasme

Podpowiedzcie, zebym nie musial eksperymentowac.
Wyczytalem, ze lotki i stateczniki mozna mocowac tasma klejaca "Skotch".
1. Czy lepsza jest tasma nieprzezroczyta?
2. Czym kleic do balsy - zywica?
3. Czy zmywac klej z tasmy?
Chyba ze jest jakis lepszy material na zawiaski?
PiotrekS
Reply to
Piotr Sobierajewicz
Witaj Jesli to model balsowy to lepsze rozwiazanie znajdziesz tutaj:
bywa niebezpieczna, zwlaszcza przy niskich temperaturach (w niedziele o malo nie stracilem tak innego szybowca, niz ten na zdjeciach)
Pozdrawiam
Alex Wirtualny Klub Modelarzy RC
rcflight
U¿ytkownik Piotr Sobierajewicz <p snipped-for-privacy@wp.pl w wiadomo¶ci do grup dyskusyjnych napisa³:cvdpt8$pcf$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
zapomnij o skotch'u ten powszechnie dostêpny to jest wyrób dla biura (nie cieniuje na kopiarkach, mo¿na po tym pisaæ ale jest b. kruchy) je¶li znajdziesz ta¶mê do pakowania to ¶mia³o. Bez problemowo nadaje siê zwyk³a, przezroczysta ta¶ma klej±ca dostêpna w ka¿dym kiosku. teraz ma³e wyja¶nienie - nie stosujesz tego w ¶rodku grubo¶ci, ale tak: ta¶ma/zawias --------------------=====---------------- ----------------------/ \------------------ statecznik/skrzyd³o ster/lotka
nie kleisz na surow± balsê ale na gotowe ju¿ pokrycie, zmywasz czym chcesz ;o)
Reply to
Renart F.
Witam
Wlasnie taki zawias poszedl na mrozie ostatniej niedzieli w sterze kierunku mojej Libelli i spowodowal (niegrozna na szczescie) krakse (spirala z 15 m)
Pozdrawiam
Alex
Reply to
Alex
To fakt. Ta¶my klej±ce trac± swoje w³asno¶ci klej±ce na mrozie. Takie rozwi±zania s± dopuszczalne, ale w temperaturach dodatnich. Zawiasy proponowane przez Alexa s± bardzo dobre. Ewentualnie niektórzy stosuj± zamiast tego zwyk³± foliê z dyskietek. Jednak takie zawiasy kupione w sklepie, s± bezpieczniejsze. Mylar jest tu pokryty specjaln± w³óknin± kóra dobrze przyjmuje i transportuje klej CA. Spoina jest dziêki temu pewniejsza ni¿ przy go³ej folii dyskietkowej. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Robert
Szkoda ze tego wszesniej nie wiedzialem, polatalbym w niedziele dluzej :-) W takim razie zrobie zdjecie tego uszkodzonego zamocowania i umieszcze u na w dziale "Kraksa!!" aby ostrzec innych amatprow zimowego latania.
Wpadl mi teraz pomysl, ze moze w nastepny weekend zrobimy publiczny test zniszczeniowy tychze zawiasow z mylaru (rozrywanie, skrecanie itp) Chetnie przygotuje pare probek.
Pozdrawiam
Alex Wirtualny Klub Modelarzy RC
rcflight
Witam, Taką folię prawdopodobnie można kupić w Art Hobby. Dorzucają ją do swoich zestawów szybowców.
Pozdro. Darek
Reply to
DAREKRC
Proponujê aby¶ spróbowa³ zamroziæ ze dwie próbki do jakiej¶ rozs±dnej temperatury, czyli my¶lê, ¿e nie wiêcej ni¿ -5stopni (bo kto by lata³ przy wiêkszym mrozie). Jestem ciekaw czy nie strac± elastyczno¶ci w takiej temperaturze. Daj znaæ o wynikach :) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
To jest doskonaly pomysl, nie wpadlem na to :-) Zaraz sprawdze jaka temperature ma zamrazarka :-) Same testy moge przeprowadzic dopiero w weekend (moze sie dolaczysz?), bo mam teraz mnostwo zajec.
Pozdrawiam
Alex
Reply to
rcflight
U¿ytkownik Robert 'Heyoan' Gadomski <robspam1@SKASUJTO!reebok.pl> w wiadomo¶ci do grup dyskusyjnych napisa³:cvesb6$jf6$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Hi, Wyja¶ni³em sposób (tak naprawdê po³owicznie - bo ta¶mê powinno siê kleiæ z obu stron) stosowania ta¶my klej±cej na zawias (ma tê zaletê, ¿e po³±czenie jest bezszczelinowe). W normalnych warunkach i serwisie (kontrola / wymiana) bardzo skuteczne i proste rozwi±zanie. Fizyki nie zmienisz ale mo¿esz zmieniæ zawias ;o)
Reply to
Renart F.
Z tego co zerkn±³em na zdjêcia zamieszczone przez Alexa, to jemu pêk³ taki dwustronnie klejony zawias i to nie tyle dlatego, ¿e pu¶ci³ sam klej, o czym ja wspomina³em, lecz poniewa¿ ta¶ma sta³a siê krucha na mrozie i prze³ama³a siê. Zawias ta¶mowy ma niew±tpliwie dwie zalety, o których mówisz (brak szczeliny, ³atwo¶æ wymiany), ale z pewno¶ci± nie jest bezpieczny na loty zimowe. Ja przeszed³em od dawna na zawiasy mylarowe, ze wzglêdu na ich trwa³o¶æ i wiêksz± ³atwo¶æ precyzyjnego monta¿u lotki. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Witam!
Do robienia zawiasow z tasmy klejacej uzywam tasmy przezroczystej z duzej i szerokiej (nie malej i waskiej = biurowej!) rolki. Tak zrobione zawiasy (oczywiscie klejone dwustronnie) sprawuja sie bez zarzutu juz ponad 2 lata w Aeronce (dokladnie od wrzesnia 2002r :o)))) Zawiasy te przezyly wszystkie 3 zimy, latalem w temperaturach nawet -12st (udokoumentowane na VHS :o))))))))) Problem polega na dobraniu odpowiedniej tasmy.
Reply to
Arcimek
To ja cos robie na odwrot =]
Spokojnie latam modelami(obecnie TFLem) z zawiasami z tasmy pakowej... przy niskich temp. ostatnio przy -5C. Loty po ~10min, modelem z ostrawym temperamentem i wadze ~480g.
Reply to
Doman
Cześć,
mogę potwierdzić. Mam wiele modeli z zawiasami z taśmy i jeszcze nigdy, nawet w zimie nie miałem problemów. Taśma po czasie sztywnieje czy ma tendecje do odklejenia się. Wtedy wymieniam, myjąc benzyną oczyszconą powierzchnie klejenia. I znów kilka lat trzyma. Trzeba zaznaczyć że używam do tego wyłącznie tych szerszych (ok.20mm)taśm firm Taesa albo Scoth.
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de