czym kleicie balse?

witam
czesto s³ysze ze balse z balsa kto¶ klei na CA czyli kropelka itp. co
sadzicie o tym ?
pozdrawiam
Reply to
Na102
Sądzę, że to normalna i szeroko stosowana praktyka. W sklepach modelarskich masz całą gamę cyjanoakryli (rzadkie, średnie, gęste), do tego przyspieszacze (aktywatory), rozklejacze (debondery). Kropelka, superglue itp. też działają.
g.
Reply to
gizmacz
Kropelki i ¿ywice to tak, jak przelecieæ panienkê w kiblu... Jak chcesz szybko i byle jak, to obleci. Jak chcesz porz±dnie, to tylko wikolowate. Pêdzelkiem, rozrzedzonym Wikolem smarujesz obie powierzchnie. Chwilê czekasz i ¶ciskasz. Klej penetruje balsê na wiêksz± g³êboko¶æ i tworzy siê bardzo silna spoina trzymaj±ca nie tylko powierzchniowo.
£ukasz
Reply to
LukaszS
LukaszS pisze:
No , kropelke dzis zastosowalem , polatalem troszke ale wiatr byl za duzy i rozłamałem tylne skrzydła na pół. Sklepiłem uniwersalnym klejem montazowym do styropianu soudal. Poprawiłem kropelką. Po całym dniu trzyma sie dobrze , zmontowałem model z powrotem. Jutro zobaczymy na co sie to zdało. Skrzydła nowe i tak musze zakupić. Mam nieodparte wrazenie ze moj oriole jak na swoja wage ma za słabe silniczki. Niby pcha do przodu ale wystarczy podmuch wiatru i wariuje , albo nie ma sily sie wznieść. Poza tym aparatura ( gaz ) jest tylko dwu stopniowy , albo spokojnie albo na wariata kreci smiglami i tylko na wariata da sie wznieść. Ale , w koncu czego chciec za 150zł. Polatam , pozbieram i kupie cos mocniejszego.
Reply to
Norbert
No, Twojego Gawrona na pewno nikt CA nie potraktowałby. W przypadku planktonu CA się sprawdza - szybki, lekki i spoiny wystarczająco wytrzymałe. Jak zwykle kwestia wyboru "co do czego użyć można i należy".
g.
Reply to
gizmacz
Ale¿ ja wcale nie przeczê. Te¿ u¿ywam ¿ywic i parê kropelek CA te¿ w kilku miejscach na Gawrona spad³o :)
Mam na my¶li, ¿e je¶li chodzi o regularn±, mocn± konstrukcyjn± spoinê do balsy, to Wikol. A jak plankton, to jasne - nie ma co siê chrzaniæ. Ze styropianem (post Norberta) jest trochê gorzej, bo imho, ¿e dobrze trzyma, to jest za du¿a ró¿nica w twardo¶ci miêdzy styropianem i wikolem. przez to du¿o gorzej siê szlifuje. Powstaj± góry i doliny. Z tego samego powodu staram siê unikaæ klejenia ¿ywic± balsy, która pó¼niej ma byæ szlifowana. Do sklejki - zw³aszcza lotniczej ¿ywica jest ju¿ ca³kiem niez³a. Nawet lepsza od wikolu. CA jak dla mnie trochê za szybko wysycha i nie wsi±knie w balsê tak skutecznie, jak wikol. Niektórzy modelarze mówi± te¿ , ¿e po kilku latach spoina CA traci swoj± moc. Nie wiem, ile w tym jest prawdy.
Z tych trzech klejów do monta¿u balsa-balsa, zw³aszcza, je¶li siê nie spieszy, to moim zdaniem wikol.
Pozdrawiam, £ukasz
Reply to
LukaszS
Jest jeszcze rakol wodoodporny i rakol expres. Uwa¿am, ¿e s± lepsze od wikolu. Pozdrawiam. B.
Reply to
Barto
tez uzywam rokollu bo mam zawsze pod rêk± ;) ale sa podobne ,tez tak jak wikol jest robiony na bazie polioctanu winylu. pozdrawiam
Reply to
Na102