Serwo - winda

Witam,
nadszed³ czas na kolejny milowy kamieñ w o¿ywianiu naszej ³ajby - aparatura
i gajgi. W zawi±zku z tym,¿e ca³± budowa jest "bud¿etowa" a wiedza znikoma
staneli¶my przed wizj± klêski. Okaza³o siê ze ceny wind szotowych s± po
prostu masakryczne, st±d moje pytanie: czy ktokolwiek z szanownych kolegów
ma mo¿e (wie, kto ma) do odsprzedania serwo pt.: winda szotowa i za ile?
Bêdê wdzêczy za info. Poszukujê te¿ aparatury (2 kana³y wystarcz± jak siê
dowiedzia³em) z odbiornikiem itd.
Reply to
WWj
Witam!
WWj wrote:
A zastanawialiscie sie nad przerobka zwyklego serwa ? Trzeba zamiast zwyklego potencjometru wstawic potencjometr wieloobrotowy (miniaturowy)
Reply to
Arcimek
Nie. Ale mialem okazje testowac tak przygotowane serwo - wykonywalo po 4 obroty w kazda strone.
Serwo ktore testowalem jest z powodzeniem stosowane w jachtach zawodniczych.
Hehe... gdybym mial moce przerobowe to czemu nie (a zapotrzebowanie jest)... ale ja nie mam nawet czasu zeby dokonczyc styropianowego dwuplata halowego, a co dopiero grzebac w serwach.... :o(
Reply to
Arcimek
U¿ytkownik "WWj" napisa³ .......
Przerobka tego typu:
pewien, ze gdzies w sieci widzialem opis takiej przerobki, ale niestety teraz nie umiem znalezc tej strony.
Reply to
kojot
non stop, a jak uzyskaæ okre¶lon± ilo¶æ obrotów? No i podstawowe pytanie, kto to zrobi :-)
WWj
Reply to
WWj
Nie wiem z k±d jeste¶ ale w W-wie na Bitwy Warszawskiej Pan Rysiu specjalizuje siê w przeróbce serw na windy. Kosztów nie znam oto nr. tel.0 22 822-38-18 od 11 do 19 dogadaj siê. Je¶li jeste¶ z innego miasta pozostaje poczta :-) Pzdr Konrad ( CAT )

Konrad "CAT" Uzarski
zamiast windy szotowej możesz zastosować standardowe serwo z odpowiednio przedłużonym orczykiem, np. tak:
Kiedyś jeden z Kolegów wysłał na grupę te linki, warto przejżeć...
Przemek Dębiński
Witam,
mam dwa pytania: Jakie to s± te masakryczne ceny? Ile jaki zakres obrotowy musi takie serwo posiadaæ?
Pozdrawiam, Marcin Sommer

Marcin Sommer
w zasadzie ja spotykam siê z cenamii rzêdu 200, 300 z³ +. Dla mnie - amatora, pocz±tkuj±cego w temacie, przywracaj±cego do ¿ycia jacht to masakra tym bardziej, ¿e normalne serwo mo¿na kupiæ na allegro znacznie taniej.
Z tego co jak na razie uda³o mi siê ustaliæ to windy s± ró¿ne. Pozwalaj± na wykonanie 1 lub kilku pe³nych obrotów.
WWj
Reply to
WWj
Polecam tanie serwo S125 (wychodzi poniżej 100 PLN ). Serwo to jest na stronie producenta :
tylko poprosić naszych "importerów" o sprowadzenie (lotniczych serw sprowadza się na peczki a innych to ze świecą szukać). Są też dostępne w sklepach internetowych na zachodzie Europy (tylko koszty sprowadzenia czynią taki zakup niopłacalny).
Pozdrawiam Irek
Reply to
Irek_K
witam, jest tylko jeden maly problem ze to serwo robi tylko jeden pelen obrot, co w wiekszosci przypadkow nie wystarcza. I wtedy trzeba kombinowac z bloczkami...
jacek
Reply to
Jacek
Ale rozumiem, ¿e mo¿na te¿ pokombinowaæ wtedy ze ¶rednic± tego kó³ka, które jest na serwie?
WWj
Reply to
WWj
witam. W serwie jeżeli usuniesz mechaniczne połączenie wewnętrznego potencjometru z osią obrotu orczyka i pozbawisz serwo ograniczeń obrotu zrobisz windę bez ograniczenia obrotów.W miejsce oryginalnego potencjometru(jeżeli jest niemożliwe usunięcie go bo rozleci się mechanika) wstawisz mały trymerek o takiej samej wartości i ustawiasz tak aby w pozycji neutrum drążka silnik się nie kręcił. Powstaje dwukierunkowy regulator obrotów.Minus to że nie ma ograniczenia obrotów . Silnik kręci się w prawo lub lewo do momętu powrotu drążka do neutrum. W każdej chwili zatrzymujesz wybieranie żagli- drążek na neutrum. Serwo najlepiej jak największe. Jest mocne i łatwo w nim "grzebać". Zębatki najlepiej metalowe. Pozdrawiam.

Bodzioch A.
snipped-for-privacy@wp.pl (Bodzioch A.) wrote in news:001301c4dd37$784d2d00$0b02a8c0@PrYmEk:
duzym minusem tego jest to ze mozna pozrywac szoty :) i np jesli ruszymy trymerek od szotow, i silniczek zacznie sie powoli krecic w jedna strone, to mozemy wtedy tego nie zauwazyc i moga sie pozrywac szoty... z tego powodu wlasnie szykuje sie do kupna jakiejs windy... a po za tym to windy maja okolo 15 kg uciagu, a zwykle serwa tylko 3 - 5.
pozdrawiam
jacek
Reply to
Jacek
Witam,
zastanawiam siê z jakich danych tak "wychodzi". Je¶li chodzi o te czerwone napisy na stronie z linku powy¿ej, s± to, jak sama nazwa wskazuje (US MRP) ceny minimalne w sprzeda¿y detalicznej ustalone dla Stanów Zjednoczonych. Nie wiem zbyt wiele o Stanach, ale obi³o mi siê o uszy, ¿e tam chyba nie ma VATu. Oznacza to, ¿e tamtejszy importer nie musi dop³acaæ VATu w urzêdzie celnym i nie musi doliczaæ go do ceny delaticznej celem jego odzyskania. Je¶li siê nie mylê oznacza to, ¿e ceny w Stanach zawsze bêd± o te kilkana¶cie procent ni¿sze ni¿ w Europie.
Jako jeden z rodzimych "importerów" (patrz: cytat) wprowadzê te serwa do swojej sta³ej oferty.
Pozdrawiam, Marcin Sommer

Marcin Sommer
To serwo ma mo¿liwo¶æ wykonywania prawie dwóch obrotów. Ka¿de standardowe serwo ma zakres lekko ponad 180 stopni. Aparatura modelarska wykorzystuje oko³o 90 stopni (mo¿e trochê wiêcej je¶li dodamy trymer). W przypadku S125 jest podobnie. Gdyby miêdzy odbiornik a serwo wrzuciæ trochê prostej elektroniki, mo¿na wykrzesaæ dwa obroty. GWS produkuje (lub produkowa³) tak¿e wersjê sze¶cioobrotow± tego serwa (widnieje w ich cenniku dla importerów). Zapytam czemu nie ma tej wersji na ich stronie i czy jest jeszcze w sprzeda¿y.
Pozdrawiam, Marcin Sommer

Marcin Sommer
W sklepach internetowych w Wielkiej Brytani znalazłem takie serwa w cenie ok. 15 Funtów (z VATEm) np.
propozycja: Nie znalazłem w polskich sklepach ofert na akcesoria do żaglówek: balasty , płetwy, stery, laminatowe kadłuby.
Irek_K
Średnica jest OK. 1 obrót = 140 mm to wystarcza do przecietnych żagli.
Irek_K
Reply to
Irek_K
Jeżeli to prawda, to wystarczy do nieruchomych końcówek potencjometru podlutować 2 rezystory (zazwyczaj po 2kOm) aby zwiekszyć zakres katowy wychyleń (jak w przeróbakch zwykłych serw na 180deg). Irek_K
Reply to
Irek_K
Có¿, tutaj z rado¶ci± zauwa¿am, ¿e <spam> moja oferta na serwa NARO/STD i PICO/STD jest ciut korzystniejsza w ¶wietle dzisiejszego kursu funta </spam>. W przypadku S125 zaproponujê podobn± cenê.
W tej kwestii niestety nie pomogê. Moja firma jest ukierunkowana na robotykê amatorsk± i ewentualnie na wspólne elementy dla modelarstwa.
Pozdrawiam, Marcin Sommer

Marcin Sommer