Re: Farba w spray'u odporna na paliwo

Witam
Farb do grzejników nie znam. Co do emalii do wanien brodzików itp. to stosowałem zgodnie z przeznaczeniem. Ponieważ służą one do napraw uszkodzonych powierzchni emaliowanych to po stwardnieniu są nieelastyczne jak kamień i chyba nie nadaja się do modeli. Farby hammerite nie sądzę aby były odporne na paliwo bo rozcieńcza się je rozpuszczalnikiem benzynowym tak jak ftalowe. Swoją drogą to aby mieć pewność zrobie dyskretnie próbę na własnym ogrodzeniu. Jeżeli chodzi o malowanie natryskowe poliuretanem to pamiętam, że bardzo dobrze malowało się natryskowo po rozcieńczeniu dorobionej utwardzaczem dwuskładnikowej farby poliuretanowej acetonem. Do malowania użyto prostego (dwie rurki pod kątem prostym, plus słoik z nakrętką) pistoletu własnej produkcji, a pomomo tego wychodziło bardzo dobrze. W nie istniejącym już sklepie modelarskim na warszawskim Żoliborzu natknąłem się kiedyś na farby w sprayu produkcji firmy ROBBE, wg zapewnień sprzedawcy były odporne na paliwo.
Pozdrowienia
Reply to
Paweł Pracki
Dzieki za odpowiedzi,
Mimo wszystko jestem ciekaw wyniku testu na farbie Hammerite na plocie. :-)
Pozdrawiam,
Szymon
PS: Te do wanien moze i by bylo odporne, ale wlasnie nie przewidzialem tej kruchosci i mozliwosci odpryskiwania...
Reply to
Szymon_Shaggy
Cze¶æ
Farby Humbrol do modeli plastikowych te¿ rozcieñcza siê "benzyn±" a s± odporne na paliwo ¿arowe. Niestety, trochê kosztownie to wychodzi, ale za to mo¿na dok³adnie dobraæ kolory. Przyk³adem jest Spitfire na naszej stronie. Na Humbrole nic nie by³o k³adzione jako dodatkowe zabezpieczenie. Lata od kilku lat i ma siê dobrze.
A co do Hammerite, to faktycznie trzebaby sprawdzic.
--------- pozdrówka
mRqS
mRqS
Dziwne. Ja mialem kiedys kombata P39 i kabinke pomalowa³em w³a¶nie Humbrolem no i sie rozp³ynê³a... Ale mo¿e mia³em jakis pechowy egzemplarz.
Pozdrawiam Przemek
Reply to
Jakubczak Przemek