Lotki - jak to wygląda ?

Witam!

Nigdzie nie mogę znaleść jak działają lotki. Jak wygląda to mocowanie lotki z resztą skrzydła że to się może ruszać ? Mógłby ktoś przesłać mi np. jakieś zdjęcie ? Nie mogę sobie wyobrazić jak to może działać.

Reply to
RoxyFox

RoxyFox napisał(a):

szukałeś?

Polecam instrukcje do kit'ów Great Planes - IMO wielce pouczające i pokazuje prawie wszystkie tajniki konsrukcji klasycznych latających modeli RC.

Reply to
Krzysiek "kojot" Choroszko

Witam

"Krzysiek "kojot" Choroszko" snipped-for-privacy@bezpiecznikpost.pl napisał:

Krzysiek. Jak wiesz zawsze bronię nowicjuszy, którzy zadają tu proste pytania. Ale tym razem nie mogę się oprzeć wrażeniu, że RoxyFox robi sobie z nas jaja, bo jego pytania przekraczają nawet moją cierpliwość i wyrozumiałość. Tym bardziej podziwiam Ciebie, że potraktowałeś go tak łagodnie ;-)) Piszę to bez złośliwości.

Pozdrawiam Marek Popów Latające RC

Reply to
Marek Popów

:P Mówie poważnie. W internecie nie ma żadnych zdjęć jak to wygląda. Przed chwilą znalazłem tutaj o 7 tematów wyżej jakieś zdjęcie ale ono jest tak blisko że nic nie widzę. Chdzi mi już o same te zaczepy (to co wystaje na zewnątrz).

Reply to
RoxyFox

RoxyFox napisał(a): ......................

polecam taką metodę:

czyli wyszukiwanie w google/grafika

warto tylko wpisywać terminy anglojęzyczne

kojot

Reply to
Krzysiek "kojot" Choroszko

Znalazłem jedno fajne zdjęcie. Ale nadal nie wiem co tam jest. Zobaczcie:

to jest to białe międzi skrzydłem a lotką ? Jak to jest mocowanie że może się ruszać i nic się tam nie złamie/ urwie ?

Reply to
RoxyFox

RoxyFox napisał(a):

To jest krawędź lotki, po prostu jest biała

........ Podejdź do drzwi, zlokalizuj klamkę.Następnie po chwyceniu klamki obejrzyj dokładnie krawędź drzwi, po drugiej stronie niż klamka. Poruszaj drzwiami do siebie i od siebie (nie przytnij sobie palców!) i obserwuj krawędź drzwi (tę bez klamki). Tak mniej więcej działa zawias, także w lotkach (to oczywiście jedna z opcji). Uwaga - powtórz eksperyment na drzwich wejściowych, od lodówki i od szafy.

;-)

kojot

PS. najprostszym zawiasem jest taśma samoprzylepna naklejona na górną powierzchnię lotki i płata. _____ taśma płat ------ -------- lotka

Reply to
Krzysiek "kojot" Choroszko

To mi nie wygląda na krawędź lotki. Już bardziej na zawias silikonowy.

Z prostych rozwiązań - jak powiedział Kojot: taśma klejąca, klejona np. tak:

tak:
zawiasy z folii mylarowej pokrytej włókniną (easy hinges), dostępne w sklepach modelarskich. Można je zastąpić elementami wyciętymi z dyskietki komputerowej w małych modelach. Wkleja się je tak:
w części dotyczącej płatów, usterzenia i oklejania) W dużych modelach stosuje się normalne mikrozawiasy, działające na tej samej zasadzie co te w drzwiach ;) Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Wiesz co ? Mówie szczerze: To jest najlepsze i najprostsze wytłumaczenie. Dzięki stary :) Teraz już to rozumiem. Tylko że na zdjęciach nigdy nie widać tych zawiasów. I to mnie zbiło z tego tropu :P

Reply to
RoxyFox