Jaki pierwszy samolot spalinowy ?

Witam grupowiczow, chce zaczac latac samolotami spalinowymi, jaki samolot polecacie do nauki latania ? http://www.modele.sklep.pl/product_info.php?cPathG&products_id 2
czy taki model sie nadaje, czy raczej kupowac cos z mniejszym silnikiem ? pozdrawiam jacek
Witam. W/g mnie jest odpowiedni ale jeśli masz już jakieś doswiadczenie w lataniu RC .Do jakiegoś czasu latałem tylko szybowcami i Trainer Ripmax 40 jest moim pierwszym spaliniakiem . "Prowadzi" się bardzo pewnie - polecam. Co do wielkości silnika to mam 7,5 Osmax i myśle że nie warto zaczynać od modeli z mniejszymi pojemnościami ( no może 6,5 ). Taki silnik wykorzystasz potem do innych podobnych modeli . Jeśli zaczynasz dopiero przygodę z RC to latanie silnikowe jest o wiele trudniejsze od szybowcowego . pozdrawiam Czesław
Było już pisane wielokrotnie ale przypomnę. Przy tego typu samolocie na pewno najlepszym rozwiązanie są pierwsze loty w systemie uczeń-trener. Sam nie miałem takiego komfortu ale zaczynałem lekkim i wolnolatającym motoszybowcem. Ostanio uczyłem latac syna (7lat) moją spalinową Primą (górnopłat). Lata już nieźle ale bez kabelka Prima na pewno byłaby w remoncie.
Pozdrawiam Piotr

moim
do
a może to? podobno super - tak mówią, poza tym konstruktor o czymś świadczy...
http://www.rc-chodziez.modelarstwo.org.pl/index.php?a=universe#g
no i o 1,5 serwa tańszy :-)
--
BlueS.batched

Witajcie
przy calej sympatii dla producenta tego modelu uwazam ze dla poczatkujacego trener klasy 40 jest lepszy bo:
-stabilniejszy w locie -powyzszy model ma dwukolowe podwozie (do tego z malenkimi kolkami i nieskretnym kolem ogonowym), co bedzie znacznie trudniejsze przy starcie i ladowaniu, z wlaszcza w warunkach odbiegajacych od optymalnych Tak czy inaczej zacznij w systemie trener - uczen moje 3 grosze :-)
Pozdrawiam
Alex

Witam!
Ja ucze się latać trenerkiem o rozpiętości 115 cm i silniku 2,5 ccm. Ma lotki co jest ważne. Latam w systemie trener-uczeń. Uchroniło mnie to przed licznymi kraksami. Sądze że to bardzo przyjemny model do nauki. Pozdrawiam Maciek.