Pomożcie w wyborze szybowca.

Witam wszystkich serdecznie,
Pisze tu po raz pierwszy, nazywam
sie Michal i jestem z Krakowa.
Chcialbym zadac kilka pytan dotyczacych
wyboru pierwszego szybowca, a zarazem pierwszego
modelu RC. Jak juz wyczytalem na wielu listach
to wlasnie od szybowca 2-kanalowego powinnienem
zaczac. Szukajac na sieci wpadly mi 2 modele w oko:
pierwszy to:

a drugi:

Niestety oba modele musialbym prawdpoodbnie
sprowadzic z towerhobby dodajac do tego koszty
przesylki (27 $!!) i ewentualne clo raczej
sobie musze odpuscic. Zaczalem szukac czegos
podobnego w polskich sklepach. Pod uwage wzialem
kryteria takie jak:
- cena (tak do 200zl);
- calosc z balsy lub skejki (nie chce narazie
laminatu, nic o tym nie wiem, wiec
pewno mialbym problemy z ewentualnymi naprawami
takiego modelu), styropian rowniez odpada;
- porzadna instrukcja;
- jakosc dostarczonych elementow;
- mozliwosc skladania skrzydla (inaczej ciezko
byloby mi przetransportowac skrzydlo
o dlugosci 1,5-2m - nie jestem zmotoryzowany);
- w pozniejszym okresie chcialbym do niego
wstawic malego spalinika (0,8-1,5cmm);
Szukalem dosc dlugo bo wiekszosci modeli
szybowcow w sklepach to albo zestawy ARF
lub maja laminowany kadlub.
W koncu znalazlem 2 modele, ktore chyba moglby
by sie nadawac:

nic nie moge znalezc informacji na temat
instrukcji doloczonych do tych modeli. Zalezy mi
raczej aby "prowadzily mnie za raczke" tak jak to
ma miejsce na przyklad w instukcjach Dynaflite.
(sciagalem pdf'y i musze przyznac iz instukcja
skladajaca sie z kilkudziesieciu stron dokladnie
opisanych i zilustrowanych jest wlasnie czyms
dla mnie).
Stad pytanie do Was. Czy uwazacie, ze Pelikan
lub Starter nadawal by sie dla mnie, jako model
do nauki sklejania oraz latania?
Czy jest w nich porzadna instrukcja?
Czy mozna w nich zastosowac serwa mini (HS-55)?
Czy mozna skladac ich skrzydla?
Czy w wersji pelikana mozna zastosowac
pozniej maly (~1ccm) silniczek spalinowy?
Jesli ktos z was nie zna odpowiedzi to moze
moglby podac mi jakas alternatywe do wspomnianych
modeli, spelniajaca kilka z kryteriow
ktore podalem to bede bardzo wdzieczny.
Dziekuje za przeczytanie mojego posta
i ewentualne odpowiedzi.
Pozdrawiam,
Michal
Reply to
Michal
Użytkownik Michal napisał:
Witam Zobacz też u rodzimych producentów:
Zbyszek
Reply to
Zbigniew Janusz
Wlasnie. Po co wspeirac zagranicznych producentow, kiedy mozna kupic polski produkt i wespzrec rodzimy przemysl?
Reply to
sector
Mam szybowiec Graupnera 140cm "uszatka" do lekkiego remontu (załatać poszycie i dokleić naderwany statecznik). Jeśli jesteś zainteresowany, to dam Ci go za friko. jeśli jesteś zainteresowany, to planuję pojawić się w sobotę na Pobiedniku lub w Czyżynach (możemy się umówić).
Sam już nim nie latam, a ponieważ również dostałem go w prezencie (od Modelpiotrka) więc... niech się stanie modelem "przechodnim".
Lukasz
Reply to
Lukasz Stela
Witam,
dziekuje za wszystkie odpowiedzi. W poprzednich postach pojawily sie linki do modeli, ktore raczej nie wchodza w gre, tak jak pisalem laminowe kadluby. Podaliscie link do modelmaking oraz blejzyk'a. Oczywiscie juz wczesniej przegladalem ich oferte. W ich ofercie modele szybowcow to modele ARF lub ARC, co za tym idzie sa drozsze. Ja czerpie rowniez przyjemnosc z budowania, (latanie na deser ;)). Dlatego szukam jakiegos zestawu KIT. I to wlasnie jest powodem iz zaczalem ogladac zagraniczne modele zamiast wspierac polska produkcje. A wierzcie ze wolalbym kupic cos u nas.
Co do nawiazania kontaktu to jeszcze tego nie zrobilem, choc probowalem (widac wybralem wczesniej zla liste bo odpowiedziala tylko jedna osoba z Skawiny (dziekuje) a to troszke dla mnie za daleko). Zatem pewno wybiore sie czyzynowe lotnisko. Prosze napiszcie na, ktorej dokladnie jest to ulicy. Dziekuje.
Pozdrawiam, Michal
Reply to
Michal
Te dwa stwierdzenia nei stoja w spzrecznosci.
polskie produkty i mnostwo zabawy z balsa i sklejka... ;oD
A jak w przyszlosc pzrewazy sie szala skladanie/latanie na LATANIE, to polecam sobie kupic np. model FIRST+ z Blejzyka ;oDD
Reply to
sector
Nie jestem z Krakowa, ale polecam zajrzeć do archiwum. (pewnie będziesz musiał "skleić" poniższego linka)
ogóle polecam Ci zacząć korzystanie z archiwum grupy, po to (prawie) wszyscy wypowiadamy się na grupie (zamiast w korespondencji prywatnej) aby inne osoby mogły z tego w przyszłości korzystać.
Co do polskich zestawów, pragnę zwrócić Twoją uwagę na fakt, że żaden znanym mi polski producent zestawów nie dodaje do nich instrukcji, która prowadzi za rączkę, jak instrukcje wielu zestawów zagranicznych. Czasem jest to po prostu ogólny plan i jedna kartka A4 z kilkunastoma zdaniami (tak miałem w przypadku swojego modelu, przeznaczonego dla początkujących).
Pozdrawiam, Radek
Reply to
Radek Pilski
Witam,
Przyznam sie ze szukalem wlasnie na grupie pod haslem "czyzyny" ale widze ze musialem przegapic odpowiedz. Choc juz wiem dokladnie gdzie to jest (Lukasz Stela mi narysowal :)).
mi
To dla mnie dosc cenna informacja, gdyz wiele recenzji modeli nie wspomina nic o instrukcji tylko raczej o jakosci wykonania modelu.
Pozdrawiam, Michal
Reply to
misquWYTNIJTO
Witam,
chcialbym wszystkim bardzo podziekowac za cierpliwosc i odpowiedzi. W szczegolnosci chcialbym podziekowac Lukaszowi, od ktorego dostalem pieknego szybowca.
Pozdrawiam, Michal
Reply to
MIchal