Dlugosc rozwalcowania rur w sicie

Witam. Czy moglby mi ktos pomoc w otrzymaniu wiadomosci na jaka dlugosc mozna rozwalcowac rury w dnie sitowym, gdzie otwory wykonane sa z podwojnym rowkiem.
Chodzi mi o ograniczenia wynikajace z technologi wykonania. Chcialbym zawalcowac rury z 16Mo3 w sicie z odkuwki P355QH1. Chcialbym to zrobic na calej dlugosci sita, ale nie wiem czy jest to mozliwe.

To jest mozliwe wtedy gdy masz ekspander nie krotszy od grubosci sita. Ani jednego ani drugiego nie podales, wiec odpowiedz mozesz znalezc rzucajac moneta, kostka, czym tam chcesz. Kazda bedzie rownie prawdziwa co nieprawdziwa. Konrad PS nawet srednicy rurki nie podales.

No tak, nie podalem zadnej danej wiec mozna wrozyc z fusów :) Juz nadrabiam braki. Rurka fi25x2,6, otwor w dnie sitowym fi25,6 (chociaz zastanawiam sie czy nie dac fi25,3 - kierujac sie TEMA), sito o grubosci 170mm, podzialka 32 [mm]. Jesli chodzi o ekspander to w razie potrzeby wykonawca pewnie zakupi :)Wszystko jest na etapie projektowania i dlugosc rozwalcowania rurki rzutuje mi ostatecznie na grubosc sita (obliczenia zgodnie z PN-EN 13445-3).
P.S. Prosze o wyrozumialosc - zaczynam dopiero swoja przygode z projektowaniem :)

No to dam ci rade: nie dasz rady sam rozwiazac kazdego problemu najlepiej na swiecie. Jeden telefon do producenta ekspanderow i minuta rozmowy da ci wiecej niz miesiac teoretycznych rozwazan. Nie wiem co tam obecnie Krais ma w ofercie, ale jestem przekonany ze to "sie da". Moze byc drogo, ale masz jeden bardzo wazny argument: roztlaczajac na calej dlugosci unikasz korozji szczelinowej od strony plaszcza. Konrad PS luz zastosujesz oczywiscie nie wedlug zalecen temy, tylko producenta ekspandera.
Do Kraisa dzwonilem, ale wszyscy byli chyba na urlopie po swietach, bo nikt sie nie odzywal :D Stad moje pytanie na forum. Glownie martwilem sie tym, ze sa pewne ograniczenia dotyczace dlugosci rozwalcowania zalezne od od podzialki otworow, grubosci sita itd. Obliczenia wg algorytmu PN-EN 13445-3 pokazuja ze im wieksza dlugosc rozwalcowania rur w sicie to wieksze jego wzmocnienie i ciensze sita (co jest logiczne), chociaz porownujac obliczenia z przepisami UDT sa one ciensze nawet o 100 mm (gdy rurki sa rozwalcowane na calej dlugosci)i to budzi moje zastrzezenia. Z background do PN-EN 13445-3 wiem, ze byl problem z liczeniem den sitowych dla wymiennikow u-rurowych, ale nic nie pisze o sitach do wymiennikow z glowica plywajaca... Ehhh.. zeby tak wkoncu ktos sie wzial pozadnie za napisanie jakiegos skryptu z PN-EN 13445-3 :D to byloby latwiej.
Dzieki za odpowiedz, pozdrawiam.

Robert Krais wie o roztlaczaniu rurek wiecej niz reszta Polakow razem wzieta, zlap go raz i wypytaj (nie bedzie latwo). Ograniczenia techniczne biora sie z tego ze jak otwory masz za blisko a dasz za duzy moment na mandrelu, to zdeformujesz sasiednie otwory roztlaczajac aktualny. Mozesz w ten sposob uniemozliwic roztloczenie nastepnych albo rozszczelnic poprzednie. Jest iles tam sposobow zeby temu zaradzic, dowiedz sie i sie zastosuj.

Nie uzywam 13445, ale tak jakos mi sie wydaje ze to z SecVIII-1 zerzniete.

Mimo mojego ogolnie pozytywnego mniemania o UDT, ich przepisy nie sa najwyzszym swiatowym osiagnieciem w dziedzinie inzynierii urzadzen cisnieniowych. Zalecam duza dawke ostroznosci.

Zbierz wiedze, napisz ksiazke, zostan milionerem :-) Konrad
napisał(a):

Konrad, A może by tak strzelić jakimś materiałem wybuchowym? Raz widziałem i bardzo mi się to podobało... :-)
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
wrote:

No, genialne s te wkadki pirotechniczne. Materia nie tylko roztoczony: to jest zespawanie jak jasna cholera! Konrad
Jest jeszcze jedna ciekawa technika: DRW (Deformation Resistance Welding). Jest na to Code Case (specjalne dopuszczenie) w ASME. Konrad

Dziekuje za wszelka pomoc. Na tym etapie postanowilem troche poczytac o rozwalcowywaniu i zapytac u zrodla, czyli wykonawce jak do tego podchodzi oraz jakie zalecenia sa od proeducenta narzedzi. Co do metody z wkladkami pirotechnicznymi to jak da mnie bomba :D ale nie wiem jak to sie ma do ceny zwyklego rozwalcowania.

Moze sie okazac ze calkowity koszt urzadzenia podniesiesz o 0.5%. Jesli jestes przed oferta to podniesienie ceny bedzie dla klienta zaniedbywalne. Ale jesli juz masz zamowienie i co gorsza przy niskiej marzy, to moze sie okazac ze znaczna czesc zysku trzeba by sobie z gardla wyrwac, na co wladza firmy w zyciu sie nie zgodzi. Wszystko zalezy od tego czy firma mysli zanim zacznie robic, czy potem. Konrad
napisał(a):

Mój ś.p.Ojciec zajmował się tym za Gomułki. Zawsze twierdził, że to są grosze. W Polsce podobno największe doświadczenie w tej technologii miały zakłady w Raciborzu.
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Panie Krzysztofie,a w Starym Bieruniu na Ergu nie wystrzelaliby takiego sita :D ? (zarcik). Nie bede ukrywal, ze nie znam sie na technologi montowania rur w sicie. Znam kilka podstaw z ksiazek, ale to sa metody dosc stare, z teraz technika poszla tak do przodu, ze nie dziwie sie ze wycofali normy BN dla samych sit, rozwalcowania i spawania rur.

napisał(a):

W Bieruniu nie. Strzelali w Raciborzu.
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Za Gomuki pewnie tak. Teraz koszty zapewnienia bezpieczestwa, uzyskania sterty jakich certyfikatw, kwalifikacji- obawiam si e same petardy to nieznaczny procent w tym wszystkim. Konrad
napisa (a):

Za Gomułki pewnie tak. Teraz koszty zapewnienia bezpieczeństwa, uzyskania sterty jakichś certyfikatów, kwalifikacji- obawiam się że same petardy to nieznaczny procent w tym wszystkim.
"petardy"... :-) ...możesz mieć rację...
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.