Pomozcie w sprawie ladowania pakietow

Stalem sie szczesliwym posiadaczem ladowarki PULSAR - jej instrukcja obslugi
jest w zasadzie objasnieniem jej parametrow i dzialania.
Nie jestem jednak w stanie na jej podstawie ustawic parametrow ladowania dla
posiadanych pakietow. Przede wszystkim chodzi o prad ladowania, ktory moge
ustawic od 0.1A do 10A.
Wiem ze sa ogolne zasady ale nie mam pojecia jakie.....
Pomozecie?
Andrzej Kowalski
PS
Przez tego cholernego pulsara nie udalo mi sie dzis rozdziewiczyc sprzetu...
Reply to
Andrzej Kowalski
Hmmm, a moze bys tak powiedzial jakie pakiety chcesz naladowac? Informacja o rodzaju i ilosci ogniw bardzo by nam pomogla ;) Pozdrawiam, Robert P.S. Co do rozdziewiczenia sprzetu to niecirpliwosc jest najgorszym doradca z mozliwych.
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
BTW, je¶li chodzi o rodzaj to mam na my¶li typ chemiczny, producenta, model i pojemno¶æ. Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Witam. Po zakupie Pulsara też miałem takie wrażenie.Ale w zasadzie trzeba wiedzieć co to jest 1 C i wszystko jasne.Jeżeli mamy aku o poj. 500mA to jest 0,5 C. Instrukcja jest bardzo syntetyczna i jest tam wszystko co potrzeba.W razie problemów dzwoń do producenta.Ładowarki tej uzywam też do celów niemodelarskich i jestem z niej bardzo zadowolony.To był dobry zakup. Pozdrawiam Paweł S.
Reply to
pawels13
Pierwszy pakiet to oryginał z MC-12 czyli 8N-1500 RC NiCd 9,6V 1,5Ah - rozpruwać pakietu nie będę ale tyle informacji powinno chyba wystarczyć Drugi to 7x NiCd Panasonic P-80AA czyli 800mAh 1.2V (i bałwan jestem bo po obdarciu folii okazało się że na ogniwie jest napisane quick charge 5h at 150mA) Trzeci to Sanyo Cadnica FASTCHARGE...... N-500AR 1.2V 500mAh I też jest napisane jak ladować....
No ale skąd ja mogłem wiedzieć że na akumulatorze piszą takie rzeczy.......
Już 24 godziny się powstrzymuję a to przecież jeszcze nie koniec problemów! Każdy z tych pakietów ma inną końcówkę.... Czy mogę je razem ładować po połączeniu w szereg?
Andrzej Kowalski
PS Oj, trzeba się będzie cierpliwości nauczyć.....
Reply to
Andrzej Kowalski
A co to jest to cholerne C? Bo nijak tego zlapac nie moge?
Owszem ale ja nie jestem elektronikiem od dosyć dawna.... Z drugiej strony rozumiem trochę producenta - to przeciez nie jest "glupawka" w ktorej instrukcje zaczyna sie od slow: Podlaczaj zawsze PLus do Plusa a minus do Minusa"...
Pozdrawiam, Andrzej Kowalski
PS Ciężkie jest życie Latacza....
Reply to
Andrzej Kowalski
Witam! U¿ytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
Nie masz o tym "zielonego pojêcia" albo zastosowa³e¶ jaki¶ olbrzymi skrót my¶lowy, który teraz musisz wyt³umaczyæ. Pozdrawiam. Mariusz.
Reply to
Mariusz
Tego oznaczenia nigdzie nie znalaz³em. Dla bezpieczeñstwa ³aduj 1C (1 x pojemno¶æ, tzn. tyle amperów ile maj± pojemno¶ci w Ah, tzn. 0.8Ah ³aduj pr±dem nie wiêkszym ni¿ 0.8A)
Powy¿sze wskazuje, ¿e to nie s± ogniwa wysokopr±dowe. Nie ³aduj ich szybciej ni¿ 1C
Te mo¿esz spokojnie ³adowaæ pr±dem 2C (1A), a w polu, kiedy Ci siê spieszy, nawet 4C (2A), co pozwoli Ci na³adowaæ je w 15min (w praktyce mo¿e 18min :).
Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Czyli dla osmiu dobrych ogniw w pakiecie (8x2000mAh = 16Ah) Pulsar odpada ??? (Ma prad ladowania ustawiany od 0,1A do 10A)
Andrzej Kowalski
Reply to
Andrzej Kowalski
Trzeba tylko dodaæ "w szeregu" :) Ilo¶æ ogniw po³±czonych szeregowo nie wp³ywa na pojemno¶æ ani wydajno¶æ pr±dow± pakietu. Podnosi jedynie jego napiêcie. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Gdyby byla przeznaczona na rynek amerykanski to zaczynala by sie o d slow "Prosze nie wkladac do ust kabelkow, kiedy urzadzenie podlaczone jest do zasilania" ;o)
Reply to
sector
Witam
Przeczytalem calosc postów , mam pewna propozycje ktora prawdopodobnie zaoszczedzi Tobie klopotów oraz kosztów.
1. Odwiedz PWM (
)i poczytaj o akumulatorach , wyjasni sie co to 1 c i dlaczego nie nalzey ladowac wszystkich akku razem 2. Odwiedz najblizszego modelarza ktory uruchomi wszystko razem i wyjasni co do czego
Nie odbierz mnie ze sie czepiam , ale tak chyba bedzie lepiej- wskazuje zródla wiedzy praktycznej . Pulsar jest zaawansowana ladowarka tak jak BC 100 oraz inne , aby wiedziec co jak ustawic nalezy miec pojecie co ma byc ladowane I JAK , od tego zalezy jaki program masz ustawic i jak go zmodyfikowac . Blad moze skonczyc sie skasowaniam ogniw lub ladowarki. Takie informacje jak ogniwo "wysokopradowe" lub "odbiornikowe/nadajnikowe" oraz co to pakiet np 8x 700 mAh znajdziesz na PWM .
Andrzej
Reply to
A.Kostkiewicz
W artykule <BCE01857.81E6%andy snipped-for-privacy@tenbit.pl Andrzej Kowalski napisał(a):
moze tak - napisz ile ty masz lat zebysmy wiedzieli na jakim poziomie abstrakcji Ci to tlumaczyc, bo to co piszesz to jest na poziomie < 4 klasa szkoly podstawowej i chyba na lekcjach fizyki sie czyms zabawiales ale na pewno nie nauka!
pozdr karol
Reply to
Karol
Ten pakiet akurat jest bardzo kiepski (była dyskusja na ten temat-wielu posiadaczy MC-12 to potwierdziło). Ja go ładuję prądem C/10 i wtedy jest szansa naładowanie do 80% nominalnej pojemności :(
Reply to
Piotr Konopka
On 5/31/04 1:31 AM, in article slrncbkrn4.9jh.spam_z snipped-for-privacy@pb152.suwalki.sdi.tpnet.pl, "Karol" <spam_z snipped-for-privacy@pb152.suwalki.sdi.tpnet.pl> wrote:
No już się tak nie denerwuj.... ;-) Zaplątało mi się wszystko tak że faktycznie głupoty mi zaczęły wychodzić. Fizykę to ja miałem ostatni raz jakieś 20 lat temu... A zresztą pisałem to wszystko w panice będąc, rozpaczy i zapaści wręcz. Wiesz, to wszystko jest proste jak już się to przejdzie ale jak człowiek tak nagle wskakuje w zupełnie nieznany dla siebie obszar to nie dziw się że myli kąt zaklinowania z kątem wyprzedzenia, a akumulatory w pakiecie leżą równolegle przecież... ;-) To jest naprawdę potworny stres kiedy wszystko już masz ale nadal nie można polatać...
Pozdrawiam, Andrzej Kowalski
PS A co do tej fizyki... Nie najgorzej mi to szło, nie najgorzej....
Reply to
Andrzej Kowalski
"C" to pojemno¶æ aku. W instrukcji od Pulsara s± sugestie producenta jakim pr±dem, jakie aku. nale¿y ³adowaæ i roz³adowywaæ. Np. Ni-MH nie wiêkszym ni¿ 2C = tzn. jak posiadasz aku. o pojemno¶ci 1200 mAh - to mo¿esz je ³adowaæ pr±dem 2,4A etc. (pod warunkiem, ¿e s± to aku. wysoko-pr±dowe i wytrzymaj± takie ³adowanie) je¿eli siê mylê to proszê o sprostowanie... nie jestem fachowcem w tej dziedzinie.
U¿ytkownik "Mariusz" snipped-for-privacy@o2.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:c9dfsa$nm6$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Reply to
peTer
Ilosc ogniw nie zmienia pojemnosci aku. Jezeli masz osiem ogniw, kazde 2000mAh - to pakiet tez bedzie mial 2000 mAh. Ladowanie takiego pakietu pradem 2C oznacze ze bedzie ladowany pradem 4A. (1C - 2A; C5 - 1A itd.) pozdr. peTer
jezeli sie myle - prosze o sprostowanie niechcialbym wprowadzac w blad.
Reply to
peTer