Model dla kompletnego nowicjusza

Witajcie. Moj szef kupil sobie za 400 zl helikopter RC... Po kliku dniach lyknalem bakcyla, ale spogladajac na youtube jednak zdecydowanie bardziej zaczely mnie krecic samoloty. Zdaje jednak sobie sprawe, ze modele, ktore umozliwiaja pionowy zwis w powietrzu, czy akrobacje na niewielkich predkosciach sa bardzo drogie, a dla kompletnego amatora zupelnie bezcelowe.

Czy istnieje wiec model dla poczatkujacych, ktory potrafilby wykonywac podstawowe, choc nie do konca prymitywne manewry, takie jak latanie do gory kolami (wybaczcie za brak znajomosci terminologii ;) ) , potrafil zrobic beczke i tym podobne rzeczy, a nie tylko latal prosto i skrecal? Wstepnei wiem, ze chodzi o jakis model 4-kanalowy i oczywiscie mowa o RTF. Prostsze modele moglyby mnie zniechecic do zabawy... Czy do 200-300 zl mozna cos sensownego kupic?

Dziekuje.

Reply to
Mr.Jack

Mr.Jack pisze:

Powiem tak... do latnia do gory kolami to musisz nauczyc sie latac.. a wierz mi to niejest proste ... dla Ciebie znajduje sie jedno(nie jedyne) rozwiazanie - najpierw trenerek z depronu a potem jak juz bedziesz wiedzial co i jak mozesz probowac piac sie wyzej w umiejetnosciach pilota i latac coraz bardziej zlozonymi modelami. Wier mi ze zwykle latanie w kolko wcale niejest nudne. A do tego uczy JAK NIEROZBIC MODELU. Jak chesz cos do trenowania to polecam RWD by Skazoo albo innego gornoplata. No chyba z koniecznie chcesz cos co jeszcze wyglada to zawsze mozna kupic easy gildera .. tylko ze ta cena. Jak koniecznie niechesz budowac to mozesz zlecic komus zbudowanie modelu ktorego niebedzie szkoda rozbic lub bedzie go mozna latwo naprawic. Wierz mi ze tymi modelami co sa stworzone do latania do gory kolami dlugo sie w powietrzu od razu nieutrzymasz.

Napisz na gg to Ci wytlumacze o co w zaczynaniu tej zabawy chodzi .... szkoda zebys sie zniechecil wlasnie przez rozbijanie jakis akrobatow :)

gg:3298639

POzdrawiam Sco.

Reply to
Sco

Wierze :)

Nie dam rady tego samemu wyprodukowac :)

~300 zl to jeszcze nie tragedia, choc mialem nadzieje kupic cos o 100 zl tanszego... Czy w ogole sprzedaje sie uzywane modele? Bo na Allegro nie widze.

Komu?

Naprawde lot czyms takim jest trudniejszt niz 2-kanalowcem? Wydawalo m isie, ze ze wzgledu na mniejsza predkosc, lekkosc i mozliwosci manewrowania, bedzie tym nawet latwiej.

Reply to
Mr.Jack

Nawet nauka za pomocą myszki i/lub klawiatury jest bardzo przydatna. Nawet jeśli masz doktorat z aerodynamiki to teoria swoje a nabranie wyczucia co można a czego nie w powietrzu jest konieczne. To tak jak z pływaniem lub jazdą na rowerze. Nie da rady się tego nauczyć teoretycznie choć fizykę zjawiska może zrozumieć uczeń szkoły podstawowej. Następna sprawa którą musisz się nauczyć to trzymanie model w odległości pozwalającej go kontrolować. Moje pierwsze loty najczęściej kończyły się ucieczką samolotu. Na szczęście było to na symulatorze (też sterowanym z klawiatury). Jak pojechałem pierwszy raz na lotnisko to już wiedziałem jak się pilnować. A gwarantuje Ci że pierwszy lot w realu to jest taka adrenalina że trudno czegoś nie skopać. Oczywiście wskazane jest trenowanie w warunkach jak najbardziej zbliżonych do realiów, więc nadajnik podpięty do PCta itd ale uwierz mi nawet trening z klawiaturą dla początkującego pilota jest bezcenny. Wiem co piszę bo sam to w zeszłym roku przerabiałem :)

Pozdrawiam Andrzej M.

Reply to
Andrzej M.

Dnia 10-03-2008, Pn o godzinie 09:56 +0100, Mr.Jack pisze:

Jest trudniejsze. 2-kanałowiec jest zaprojektowany tak żeby sam wyrównał i utrzymał się poprawnie w powietrzu, czyli jest stabilny do przesady. W sumie wystarczy mu nie przeszkadzać a sam będzie poprawnie leciał. Takie właściwości przeszkadzają w akrobacji więc model do tego przeznaczone są znacznie mniej stabilne i cała odpowiedzialność za poprawny lot spoczywa na pilocie. To trochę tak jak w dużym lotnictwie z myśliwcami które bez komputera w ogóle nie dałoby się pilotować ale za to potrafią w powietrzu zrobić wszystko.

Pozdrawiam Andrzej M.

Reply to
Andrzej M.

Dnia 14-03-2008, Pt o godzinie 18:04 +0100, Mr.Jack pisze:

Gratuluję postępów. Jednak jeśli Ci się uda to podłącz nadajnik do komputera. Odruchy na drągach też się przydają. Np. przyglebiając nie dasz pełnego gazu jak mnie się to kiedyś zdarzyło :) Powodzenia Andrzej M.

Reply to
Andrzej M.

Dnia 17-03-2008, Pn o godzinie 21:55 +0100, Kaper pisze:

Popieram. Jest jedna istotna różnica między klawiaturą a drążkiem. Mianowicie z klawiatury masz sterowanie dwustanowe wychyl/nie wychylaj, sterowanie z nadajnika jest proporcjonalne i w przypadku sterów najczęściej wykonuje się delikatne ruchy tylko częściowo wychylając drążek. Warto się tego nauczyć. Pozdrawiam Andrzej M.

Reply to
Andrzej M.

Zglupialem.

zdecydowanie odradzaja...

Reply to
Mr.Jack

Też odradzam. Zaczynałem od Ballanci i jest to trochę ciężki model do latania zwłaszcza dla początkującego pilota. W swojej od razu dorobiłem lotki bo jakoś nie przemawiał do mnie samolot bez nich :) Bellanca na oryginalnym napędzie jest dość mułowata. Ja w swojej w następnym kroku wymieniłem silnik ma AXI i dałem paket lipoli. Oczywiście wymieniłem tez regiel bo oryginalny jest do szczotkowca. Model nabrał życia ale miał nieprzyjemną właściwość latania tam gdzie on chciał a nie ja. Momentami bardzo niechętnie reagował na lotki albo robił to gwałtownie z opóźnieniem. Zjawisko występowało szczególnie przy obecności wiatru. Generalnie pilotował się ciężko i to również w opini bardziej doświadczonych pilotów. Przeróbki robiłem z myślą o zamontowaniu modułu video na pokładzie. Ale gdy się okazało że lot to walka z krnąbrnym płatowcem, zrezygnowałem. Może coś takiego:

ma i bardzo chwali za przyjazność pilotowi,

Pozdrawiam Andrzej M

Reply to
Andrzej M.