Jaka spawarka ?

Witam,
Slusarze mnie wqrzyli na maksa: 1000 PLN za pospawanie prostej bramy
(rama + prety wypelnienia) .
Postanowilem zainwestowac 300-400 w spawarke i 300 w materialy
do zmarnowania, zeby sie nauczyc spawac.
Poradzcie, jaka kupic spawarke ? Chcialbym 220-380, nie wiem, czy elektrody
5 mm beda potrzebne takiemu amatorowi, tudziez jakies dziwne chlodzenia,
plynna regulacja itp.
Jaka spawarka w tej cenie bedzoe ok ? Mam na mysli zakup na allegro.
pozdrawiam
pluton
Reply to
pluton__
No tak, ale może oni tą bramę zrobili prosto? Sam się nauczysz robić poprawne spoiny szybko, ale wiedza jak robić konstrukcję tak, żeby nie skręciła się w hackenkreutz- jest warta tych 1000 PLN.
Konrad
Reply to
KA
Nie, nie rozumiesz. Do tego ludzie dochodzą latami. W Trójmieście czasem w jakieś święto można pójść na oprowadzaną wycieczkę do którejś ze stoczni. Wybierz się kiedyś, naprawdę warto. Zapytaj, co robią z sekcjami, które do siebie nie pasują. Bo jak zrobić czołową spoinę dwóch blach, które rozeszły się nagle o 200 milimetrów? Zgiąć kadłub statku?
Konrad
Reply to
KA
No coz, nie zabieram sie za konstrukcje transatlantyka. To tylko rama z profili 50x30 (milimetrow), 2x1 metr. Mysle, ze zajmie mi to ze 2 dni, a nie 2 lata. Uloze sobie profile na koziolkach, bardzo dokladnie wypoziomuje we wszystkich kierunkach, wstepnie 'szczypne' , sprawdze a potem zaspawam na amen :)
Jak bede robil transatlantyki to przeczytam "Wstep do zarysu podstaw elementarnego wprowadzenia w zagadnienia spawalnictwa elektrycznego dla klas I-IV" i na pewno nic mi sie nie rozejdzie.
Jezeli blachy sie rozeszly, rekomenduje wstawienie laty.
Mozesz polecic jakas niedroga spawarke dla amatora ?
pozdrawiam pluton
Reply to
pluton__
pluton__ napisał(a):
I jeszcze koniecznie poczytaj, jak Japończycy spawali ( elektrycznie ) pancerze swoich pancerników, np. Yamato. Grubośc tej, no blachy była tak koło pół metra :)
A pomysł popieram. Zamiast płacić i mieć spierniczone, lepiej samemu spierniczyć za darmo.
Reply to
PeJot
WOW! musieli miec pomysl, tzw. myk.
No nie tak za darmo, licze sie, ze ze 200 pln zmarnuje w materialach. Zwroci sie w przyszlosci. Otworze ZAKLAD SPAWANIA BRAM I FURTEK i bede kasowal 1000 za dzien roboty.
pozdrawiam pluton
Reply to
pluton__
A potencjalni klienci powiedza "w d* mu sie poprzewracalo, spawarke sobie kupie, taniej bedzie " :-)
P.S. zainwestuj w jakis podrecznik spawacza, moze z zawodowki, moze z technikum.
PPS. A moze drozsza maszynke MIG ? Do bramy moze gorsza, ale potem cienkie blaszki tez pospawasz. A i spawa "automatem" sie inaczej.
J.F.
Tak wlasnie bedzie :)
poszukam w necie :)
Bede mial brame do pospawania, potem prysznic ogrodowy i ew. jakis stolik, lawke... nic wiecej. Powazniejsze inwestycje w ten obszar na razie nie sa przewidziane.
pozdrawiam pluton
Reply to
pluton__
Rozchodzą się nie wzdłuż tylko w poprzek.
Nie doradzę, bo SMAW nie używam. Nie wiem nawet czy do elektrod tanie znaczy kiepskie, bo do TIG- owszem. Myślę że półautomat do MIG to dużo fajniejsza zabawka do amatorzenia.
Konrad
Reply to
KA
Już Cie lubię. Najlepiej być samodzielnym. Kto z sobą nosi ten o noc nie prosi. Szukaj spawarki takiej co da 140 amperów przynajmniej przez 15 minut. Ma mieć płynną regulację prądu. I najważniejsze dla amatora ( i nie tylko) napięcie w stanie jałowym musi być większe niż 60V. Pobor mocy minimum 6kW. TIGów MIGów chociaż to dobre urządzenia nie polecam. Butle potrzebne, specjalne druty. Dla amatora to niepotrzebny wydatek. Można w tej chwili kupić zagraniczne elektrody. Same spawają a cena niewiele wyższa od polskich. Do bram i innych topornych konstrukcji nadają się wyśmienicie. A jak Ci się pokrzywi przy spawaniu to sobie wyprostujesz. Wszyscy by prostowali po spawaniu to dlaczego Ty mialbyś nie prostować. A jak prostować. Normalnie, waląc młotem, skaczac itp. Tomek
Reply to
Tomek
Witam. Osobiscie uzywam najtanszej konstrukcji z uzwojeniem ze smiesznego stopu aluminiowego(80 - 150A). Teraz kupilbym z uzwojeniem miedzianym, ale to bylo 10 lat temu i jeszcze nie mialem za duzego pojecia o spawaniu. Brama, furtki, polki itd do sie pospawac. troche gorzej z konstrukcja szkieletu schodow do ogrodu. A faktycznie alektroda to polowa sukcesu. Kupowalem po 5 szt roznych i po testach dopiero wieksza ilosc, przyjmujac 50% straty na szlifowanie nieudanych spoin. A z wyginaniem sie malych elementow nie ma problemu, daja sie wyprostowac, a jak nie to katowka i od nowa. I tak wyjdzie taniej niz zlecic wykonanie.... Pozdrawiam.
MarekP
Reply to
MarekPe
dzieki wszystkim.
problem sie chyba sam rozwiazal, jak to zwykle bywa.
ktos w rodzinie ma spawarke i pozyczy. :)
pozdrawiam pluton
Reply to
pluton__
Urządzenia ciśnieniowe- normalnie, elektrodami. Bardzo mozolnie, spawa się, żlobi się, spawa się, żłobi się...
Konrad
Reply to
KA
To jakas japonska metoda :-)
Rosjanie kadluby T34 spawali jakims "automatem", szlo podobno rowno i szybko. A blacha tam cos 40mm.
J.F.
Dnia 2006-10-07 11:44, Użytkownik J.F. napisał:
Równo to nie za bardzo (wystarczy popatrzeć na wozy stojące w muzeach, najlepiej na T-34-85 bo te weszły do produkcji w 1944 roku czyli już dawno po wprowadzeniu automatów spawających i porównać z takimi samymi czołgami polskiej powojennej produkcji). Ale i tak zdecydowanie równiej i szybciej niż przy spawaniu ręcznym, za pomysł i jego realizację ktoś dostał jakąś nagrodę (dawno o tym czytałem i detali nie pamiętam).
Reply to
Michał Grodecki