Lama V3 vs V4 ??

Cześć! jakie są różnice ( prócz cenowej i wyglądu ) między Lamą w wersji V3, a V4 ??
Dzięki!

--
Pozdrowienia,
Tomek

Czesc Widzisz Tomek - juz Ci dawno mowilem zebys "przestawial" sie na MODE 2 :) :) Alehar

Czy mógły szanowny pan zachować swoje nic niewnoszące do wątku uwagi dla siebie. Jak nic nie wiesz na temat, o który pytałem, to SIĘ NIE ODZYWAJ!!!
P.S. Dawno Ci się tu od nikogo nie dostało..hyhy :-)
Pozdr. Tomek

Różnica jest w konstrukcji podwozia i sposobie mocowania akumulatora. Wygląd zdecydowanie ciekawszy i ładniejsza niż v.3.
Można sterować dowolnym nadajnikiem na 35 MHz. Oczywiście kwarce w nadajniku i odbiorniku na ten sam kanał. Rzeczywiście jest w MODE 2 jako bardziej intuicyjny i naturalny, szczególnie dla heli;-)
Marek Popów

Wielkie dzięki! Jeżeli chodzi o wygląd to akurat mi się bardziej podoba V3 :-), ale to sprawa indywidualna. Jeśli zaś chodzi o te zmiany konstrukcji podwozia i mocowania pakietu, to rozumiem że zmiana na lepsze? A co z rozwiązaniem napędu/sterowania? coś się zmieniło w tej materi czy dokładnie to samo ?
Pozdrowienia, Tomek www.modelarstwo.prv.pl

Witam, sam tym nie "latam" ;), ale tu jest akurat wątek o różnicach i podobieństwach:
http://www.epheli.pl/index.php ? name=PNphpBB2&file=viewtopic&t`98&postdays=0&postorder=asc&start=0
Pozdrawiam. Marek

Sorry, trochę się link połamał... Pozdrawiam. Marek

Dzięki! ten link mi sporo rozjaśnił.
Pozdr. Tomek

Podwozie trudno powiedzieć. Po prostu inne płozy i inaczej mocowane do kadłuba. Mocowanie aku chyba wygodniejsze. Nie znam dokładnie konstrukcji v3, ale w v4 wsuwa się aku od tyłu jak szufladkę i mocuje kawałeczkiem rzepa, który jest przyklejony w modelu i do akumulatora. Wymiana aku jest dość wygodna i szybka.

Machanika i elektronika napędu dokładnie ta sama.
Co do odpowiedzi kolegi Alehara, to nie bądź dla niego zbyt surowy. Zauważyłeś uśmieszki na końcu zdania, więc pisał to chyba żartobliwie? Nie trzeba się zaraz nabzdyczać, tym bardziej, że ma rację. MODE 2 jest lepsze !! ;-)
Marek Popów

:-) :-) to taki zgryw. Kolegujemy się na codzień wie, że to dla żartu :-)
No z tym sterowniem innym nadajnikiem to nie takie proste. Mam Lamę v4 i chciałem nią sterować za pomocą mojego Multiplexa Cockpit SX. I tu zaczęły się schody, bo mpx ma przypisany na sztywno kanał 4 do gazu, a w lamie gaz to kanał 1. Przyprządkowanie innych kanałów też nie jest zgodne. W module 4 w 1 nie da się poprzekładać kanałów.
Tomek

Dzięki za info. Ja mam Evo 9 i tutaj akurat można dowolnie programowo przypisywać kanały. Ważne jest jedynie aby się "dogadywały" sygnałowo :-]
Pozdr. Tomek
Witam teoretycznie tak mam bell 47 lamo podobny i jak zauważyłem to jednak są odchyłki częstotliwości , przynajmniej u mnie. skorygowałem kondziolkiem i chodzi ok . Kwarce jeti , nadajnik futaba 18 fc plus ( i oczywiście modę 2 :) ) .I mam taki jeszcze objaw model jak dodaje gazu ma tendencje do zakręcania w jedna stronę musze kontrować . Marek S

Dziwne bo wyjścia kanałów w Lamie są w systemie Futaby (Hitec ma chyba tak samo) a tam od wieków gaz THR to kanał 3, lotki AIL czyli w heli pochylenia na boki to kan. 1, wysokość ELE czyli w heli pochylenia przód - tył to kan.2 i kierunek RUD czyli w heli ogon to kan 4. Piszę z pamięci więc jeśli się mylę to sprostujcie.

Oczywiście z nadajnikami innych firm które pozwalają dowolnie przypisać kanały nie będzie problemu, z prostszymi chyba faktycznie się nie da. Ja latam Lamą z radiem Futaba FC28 bo steruję palcami a nie kciukami więc nadajnik od Lamy poszedł na Allegro.
Marek Popów

Próbowałem z Sanwą RD6000. Pitch i ogon ok, ale zamienione są lotki i wysokość. Nic się z tym nie da zrobić. No chyba, że mógłbym pokombinować coś z mikserami, ale to beznadziejna zabawa.
Użytkownik "LukaszS" ...

O ile wiem, każdy z tych kanałów jest w Lamie realizowany oddzilnym serwem i niemiksowany z resztą Zatem powinno wystarczy przełożenie wtyczek serw w module 4 w 1
Pozdrawiam,
Kaper
Czy tam na pewno są wtyczki? Nie jest to zrealizowane najednej płytce drukowanej? Nie rozbierałem modułu, więc pytam.
TR

Mam na myśli oczywiście wtyczki na styku odbiornik - reszta modułu, a nie wtyczki na wyjściu z całości. Jest tam przecież mikser, obsługujący różnicowo obroty silników. A mój multiplex ma na tym kanale akurat lotki.
TR

Użytkownik "Tomasz Rudnik" ...

Tomku,
Przeczytaj uważnie, co napisałem wyżej.
Funkcje pochylenia (odpowiednik steru wysokości) i przechylenia (odpowiednik lotek) są w Lamie realizowane za pomocą serw (pojedynczych, nijak nie miksowanych) poruszających tarczą.
Aby je zamienić wystarczy przełożyć wtyczki serw podłączone do modułu 4 w 1.
Nie są one nijak (a przynajmniej zauważalnie) miksowane ani między sobą ani z pozostałymi dwoma funkcjami.
Aby nie być golosłownym, przed chwilą zrobiłem taką podmiankę i wykonałem kontrolny zawis prawym bokiem założyszy rewers na kanale pochylenia.
Okazał się być bardzo łatwy, kiedy "wmówiłem sobie", że lewa burta śmigłowca to teraz nos modelu.
Różnicowe obroty silników są odpowiedzialne za funkcję obrotu (odpowiednik steru kierunku).
Zresztą w instrukcji, którą zapewne dostałeś z modelem, a jak nie, to jest ona na stronie producenta www.twf-sz.com/english/download/manual/Helicopter%20fly%20guide.pdf masz schemat modułu 4 w 1 dokładnie zgodny z powyższym (strona 7)
Pozdrawiam,
Kaper