Lama i zmiana mode

Zdecydowałem się i kupuję. Ale. Z tego co widzę V4 są tylko w mode 2 a V3 także w mode 1 ale rzadko. Potrzebuję mode 1. Czy w V4 da się przełożyć 2-kę na 1-kę bez
nadmiernego kombinowania? W razie czego mam Eclipse 7, ale ten od Lamy nadałby się do symulatora.
Znalazłem coś w tym temacie: http://www.heli-fever.com/Forum/viewtopic.php?t61 i jeszcze jedno, ta ogólna zasada dotyczy wszystkich nadajników E-Sky http://www.hobbyjapan2000.com/eSkyModeChange.html
Myślałem, że prosisz o coś trudniejszego. Teraz mi trochę wstyd, że Ci nie odpowiedziałem wczesniej :)
Więc może sie poprawię i uzupełnię:
Ten sposób dotyczy prawie wszystkich(*) prostych nadajników, którym nie można tego zrobić programowo. Zwykle jednak przelutowuje się przewody na potencjometrach i trymerach (o ile te nie są mechaniczne) zamiast wymontowywać same potencjometry (i trymery).
(*) prawie wszystkich, bo miałem kiedyś helikopterową JR PCM9, w której przewody były jakoś tak dziwacznie połączone, że nie było to takie proste.
Ale w przypadku symulatora nie musisz przepinać potencjometrów - wystarczy tylko przełożyć sprężynę i blaszkę. Kanały możesz zmienić programowo w samym symulatorze.
Sprawdź jeszcze, czy Twój Hitec pozwala na sterowanie Lamą. Chodzi o kanały sterujące pitchem i kierunkiem. W odbiorniku nie da się ich przełozyć, bo są zmiksowane. Pamiętam tylko, że pitch powinien być na kanale 1 (a kierunek chyba na 2). Możliwe, też, że samemu nadajnikowi można programowo dowolnie przestawić kanały - wtedy problem znika. Ale jeśli np. w nadajniku pitch jest np. na kanale 3 (jak w Sanwie), i nie mozna tego przestawić na 1 (jak w Sanwie), to już nic nie zrobisz...
No może nie dokońca nic, bo mozna jeszcze kombinować w ten sposób, że przestawić np. nadajnik na inny mode.
Słowem: trzeba improwizować
--
Lukasz
N 50 05' 04"
Użytkownik Marek S napisał:

Moim zdaniem to zakręcanie jest spowodowane: albo brakiem w tym modelu żyro albo żyro nie działa albo czułość żyro nie jest dobrze wyregulowana. Ono jest po to, aby śmigłowiec m.in. pod wpływem dodawania gazu nie zmieniał samodzielnie kierunku lotu. A może masz niechcący włączony w aparaturze mikser, który pod wpływem gazu zmienia kierunek?

Faktycznie! Nie pomyślałem :)

Niedawno był taki wątek "Lama V3 vs V4". Jeśli prawdą jest, że Lama ma 1k-przechył, 2k-pochylenie, 3k-gaz, 4k-obrót, to jest to zgodne z Eclipse7 i nie ma problemu.

Miałem nadzieję, że może nadajnik Lamy ma jakiś przełącznik albo jakieś zworki i błyskawicznie da się zmienić mode. Ale w świetle powyższego: po co mi to :) Dlatego zamówiłem Lame z nie moim mode (nie było wyboru), ale za to z kabelkiem USB do symulatora. Dzięki.
Użytkownik "Marek Kowalski" ...

Marku, Jak dojdzie, to przełącz sobie mikroprzełącznik pod drugą baterią w komorze baterii. Potem jeszcze czeka Cię przełożenie sprężynki i terkotki. W mode 2 ten przełacznik jest w pozycji "do brzucha" pilota a w mode 1 "do anteny".
Pozdrawiam,
Kaper www.depron.prv.pl
Użytkownik "Kaper" ...

No, a jeśliby nie zadziałało, to oczywiście lutownica w dłoń ... ale sprawdziłem przed chwilą i mkroswitch na pewno zamienia gaz i wysokość ze sobą.
Gosh, nie umiem latać lamą w nie-moim modzie 1 i to jeszcze z wysokością (pochyleniem) z terkotką i z gazem ze sprężyną. Nie sprawdziłem nawet, czy nie przestawił się ogon z pochyłem, ale już nie chcę sprawdzać, bo nie mam pod ręką wsparcia. Także do prób może wykorzystaj kogoś, kto potrzyma model. Choćby młodego (no, teraz to już chyba całkiem dorosłego ;) pomocnika.
Pozdrawiam,
Kaper www.depron.prv.pl

Super, właśnie na tego typu możliwość liczyłem.

Młody ma 21 lat i 3-ci rok studiuje, mimo to uznaję go za dorosłego ;)
Dziękuję. Pozdrawiam. MarekK
Użytkownik "Marek Kowalski" ...

Ano tak mi z oszacowań wynikało - skoro te 6-7 lat temu miał coś koło 15, to teraz powinien być właśnie "młody całkiem dorosły" czyli zarówno czynne, jak i bierne prawo wyborcze. :)
Pozdrawiam,
Kaper www.depron.prv.pl
Użytkownik Kaper napisał:

Doszła (11 dni potrzebowała PP na przesyłkę priorytetową :( Faktycznie, proste jak drut. Musiałem to zrobić, bo z Eclipse Lama nie chce wspóldziałać. Ktoś o tym pisał niedawno, trzeba było coś podstroić. Jak by można prosić o jakieś sczegóły jak to zrobić, będę wdzięczny. Chińczycy chyba mają jakieś inne normy, niby kwarce 35,030 MHz, kanał 63, a odbiornik nawet nie ma ochoty zapozorwać współpracy.
Pod bateriami w nadajniku E-Sky 0404 są razem 4 mikroprzełączniki. Może ktoś wie po co są 3 pozostałe?
>Musiałem to zrobić, bo z Eclipse Lama nie

To już nieaktualne. Eclipse działa z Lamą dobrze. Trzeba zmienić STF.N na STF.P Odbiorniczek Lamy trawi tylko sygnał w konwencji "pozytywnej". Przepraszam Chińczyków za pomówienie.