Bezszczotka na akumulatorach Ni-mh ??

Witam ,
Po długim czasie z wielką radością powracam do modelarstwa RC. Chciałbym sie dowiedziec czy jest to w ogóle mozliwe , widziałem reglery do
bezszczotek które tez obsługuja akumulatorki Ni-Mh , i to by było mi bardzo na ręke... mam nowe pakiety , ładowarki itp. Ale chciałem sie dowiedziec czy taki silnik bezszczotkowy o ciągu 1,5kg bedzie dobrze pracował na pakiecie 8x1,2V 2900mAh ?? Bo kiedys słyszałem ze taki pakiet nie jest w stanie podać takiego prądu aby w pełni wykorzystać moc silnika ? Ma ktoś doswiadczenia z takim "zespołem napędowym " ;)
Pozdrawiam ,Maciek

Cześć! od razu zaznacze, że od kiedy przesiadłem się na dobre na bezszczotki stosuję do nich lipole, ALE z tego co mi wiadomo to nie ma przeciwskazań żeby bezszczotkę karmić NiMh-ami. Kwestia jedynie wydajności prądowej takich akku. Przy takim ciągu, i napięciu, podejżewam, że prąd powinien być w granicach 25-30A. Jeżeli Twoje Ni-Mh'y są wysokoprądowe i dadzą radę takim prądom to nie widze przeciwskazań. Miałem kiedyś w heli ( Eco 8 ) potężną bezszczotkę Mega Motor i zasilana była łaśnie 8 cellami NiMh GP 3300 mAh. Układ ciągnął ok. 40 A.
Pozdrowienia! Tomek www.modelarstwo.prv.pl

To zależy od rodzaju akkumulatorków, możesz sprawdzić w necie czy dadzą z 30A
Inna sprawa i ważniejsza pewnie to że lipole są znacznie!!!! lżejsze przy tej samej pojemności i napięciu, a zmniejszając wagę samolotu zmniejszasz znacząco zapotrzebowanie na moc i tym samym możesz zredukować pojemność używanych akku co jeszcze troszkę ci zmniejszy masę całości......
zbyszek