jaki regulator do silnika z CDroomu

Pozdrawiam.
Właśnie uzbierałem forse na nowy regulator do silnika z cdroomu. Sprawdzając
ofertę dostępnych regulatorów - z możliwościa zasilania li-ion znalazłem tylko
jeden regulator Jeti (08A) i kilka regulatorów PSJ/MGM. Informacje na stronie
JETI są dość szczegółowe. Nieco mniej wiadomości można znaleść o regulatorach
PSJ. Cena JETI jest konkurencyjna od PSJ - na taki więcsię chyba zdecyduję. Czy
ktoś ma już doświadczenia z takimi regulatorami i wie który jest lepszy i
dlaczego? Proszę o pomoc.
Reply to
CezaryF
?t=92pozdr. peet
Reply to
peTer
U¿ytkownik "CezaryF" napisa³...
Nie PSJ tylko PJS. Regulatory robione przez MGM i sprzedawane przez ró¿ne firmy produkuj±ce silniki.
mo¿na znale¶æ o >regulatorach PSJ.
Wszystkie informacje znajdziesz tutaj
JETI jest konkurencyjna od PSJ - na taki wiêcsiê chyba zdecydujê. Czy
Ceny regulatorów niskopr±dowych s± zbli¿one. Ró¿nice zaczynaj± siê przy du¿ych pr±dach. Mam regulator Jeti 40A (z³ota seria) a od wczoraj równie¿ MGM 12A adv. line. Regulator kupi³em z silnikiem PJS. W regulatorach MGM szczególnie serii profi line mo¿na programowaæ zdecydowanie wiêcej funkcji przez co optymalnie ustawia siê go do silnika. Regulatory MGM uwa¿ane s± za zdecydowanie lepsze od Jeti, przynajmniej wg opini, które s³ysza³em. Je¶li zdecydujesz siê na Jeti to tylko serii advance. Pozdr Krzysiek
Reply to
Krzysiek
Strony Alexa oczywiście znam. Tu pozdrowienia dla osoby, która tak potrafiła zintegrować kolegów "elektryków". Słyszałem opinie, że MGM są lepsze od Jeti. Ale są też opinie, że przy małych prądach regulatory obydwy firm działają porównywalnie ale Jeti jest tańsze. Poza tym można je tanio zamówić u osób, które przywożą je bezp. z Czech. CezarF
Reply to
CezaryF
Witam. W pełni popieram -mgm są zdecydowanie lepsze...
przerobiłem sporo silniczkow cd-r -i sam zrobiłem ze 3 silniczki oparte na materiały z cd-r badź o części z innych silników... -sprawdzałem z reglami jeti 08. 18, 30, 40A -głównie gold -jak i z reglami ze stajni mgm -nawet przy małych prądach zdecydowanie lepiej sprawdzaja się mgm... po prostu silniczki cd-r -wielobiegunowe -w dodatku z parzystąilocią magnesow i nieparzystą iloscią cewek nie lubią się z jeti -algorytm regli jeti nie jest przystosowany do takich silników... silniczki cd-r na reglach jeti osiągają moce o 30% nizsze niż na mgm -oraz częst maja problemy z rozruchem... -dotyczy zwłaszcza mniejszych regli -08 i 18A -bo juz z reglem 30a nie było problemów... -nie jest to reguła -niektóre silniki cd-r -chodzą zarówno z reglami jeti jak i mgm -zwłaszcza jesli silnik ma załozone dość małe smigło -ale jednak dość często powiedziałbym,że około 70% silniczków cd-r z reglami jeti robi problemy - natomiast z reglami mgm praktycznie się to nie zdaza... co do jeti -seria adwanced niewiele tu pomoze -trzeba by się szarpnąć na wersje master -a ta będzie droższa od mgm -nawet w wersji w pełni programowalnej profi line... tak więc jeti zostawmy do silników fabrycznych -do phasorków i meg -a do cd-r lepiej dać mgm -praktycznie nie ma ryzyka,że nie zechcą współpracować... takze do silników fabrycznych z wirującąobudową -jak lrk lepiej sprawują się regle mgm (lub pjs -lub model motors -to wszystko robi mgm -a te firmy jedynie metki swoje nalepiają...)z silników z wirującą obudową -axi chodzi w zasadzie bezproblemowo zarówno z jeti -jak i z mgm -inne silniki -jak lrk, cd-r czy robione ze streamerów będą często robić jaja z reglami jeti -nie lubiąsię wzajemnie -i już.... pozdrawiam. Witek
Reply to
wit0
Tak więc kupuję MGM. Może wiadomo, gdzie w Polsce można je kupić najtaniej? Pozdrawiam - CezaryF
Reply to
CezaryF
Z glebin modelarni ...
C> Tak więc kupuję MGM. Może wiadomo, gdzie w Polsce można je kupić najtaniej? C> Pozdrawiam - CezaryF
Osobiscie mam nowego Jeti Advance 18A i dziala jak pszczolkja. Ta nowa wersja jest juz konfigurowalna i przystosowana do obslugi 3 Li-Ion/Pol Znacznie tanszy (u L.Jury 280zl)
MarCiu
Reply to
Marciu11 - Viper
Witam !!!!!!!
regle PJS (czyli MGM) mo¿esz dostaæ np:
ale nie pamiêtam ceny sprawd¼ sam i zdecyduj.............
Marcin
Reply to
kiwi
Regulatory MGM w Polsce znalazłem tylko u Pieńkowskeigo. Chyba to jedyna firma w Polsce gdzie można je kupić. Gdzie tu mowa o wolnym rynku i konkurencji. Może ktoś może sprowadzić je taniej ?
Reply to
acfurmanek
U¿ytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ ...
Nie tylko, dostepne s± równie¿ tutaj

Krzysiek
Witam.
Moje zdanie jest takie, że jeśli kupować mały, 8 Amperowy regler, bo taki w zupełności wystarcza do CD to raczej MGM bo jest w pełni programowalny a kosztuje praktycznie tyle co Jeti. Natomiast w przypadku większych regli cena MGM rośnie zdecydowanie szybciej od Jeti. Sam używam starego Jeti 08-3P i chodzi z bezszczotką z CD bez problemu, tyle tylko, że jestem skazany na 2 cele li-ion. Ostatnio dpkupiłem Jeti advance 18-3P i chwalę sobie wybór, no i ta cena 250 zł u p. Leszka Jury - taka mała promocja dla uczestników projektu Alexa :).
Pozdrawiam Paweł
Reply to
timochenko
Witam. niekoniecznie wystarcza -zwykle przeróbki o ilosci zwojów około 18-22 -to wystarcza -mocniej obciążony -większe śmigło do silniczka 15 zwoji -to silnik piotrafi na dorywczo brać i ponad 12A -natomiast silnik w werskji helikopterowej -nawijany grubym drutem 10 zwoji potrafi pracować w sposób ciagły przy prądach 14A -a dorywczo nawet 18A -wiec do niektórych przeróbek cd- r regiel 8A bywa zdecydowanie za mały -wszystko zalezy od tego jak przerabiany silnik...przy wolnoobotowym do duzych smigieł moce i prady są dość małe -i regiel 8A ma zapas -wysilony silnik -szybki diabeł pod pylona lub pod smiglaka potrafi brać nawet kilkanascie amper -móje najmocniejsze przeróbki cd-r osiągami -obrotami i mocą biją speeda 480 race...
to raczej MGM bo jest w pełni programowalny a
popieram -jak juzpisałem...
jak pisałem z reguły silnik cd-r daje wyraźnie mniejszą moc z malymi reglami - zwykłymi jeti niż z mgm -i raczej z adwance też -chyba, że nowy adwance majuż zupełnie inny algorytm sterujący... co do pracy bez problemu -z moich doświadczeń -a próbowałem ponad 40 silniczków -cd-r i pokrewnych w około 15 róznych wersjach (nie liczac kilkudziesięciu wersji nieudanych...) -próbowałem na pięciu róznych reglach mgma -starej seri 08e-3ph, 12e-3ph, 18e-3ph -nowej seri 0810-3, 1210-3 -oraz różnych jeti - seri gold na prądy 6A, 8A -18A -30A -i 40A -oraz mocno starej seri z biała naklejką jeti jes 40-3p - z moich doświadczeń wynika -,ze bezproblemowo chodzi z regielkami jeti jes tylko co piata przeróbka cd-r -a wieszość robi niezdrowe jaja... że jakiś zwykły jeti chodzi z bezszczotka cd-r -to w durzej mierze kwestia szczęścia -coś się dobrze spasowało -z reguły jednak nie chce -ze zwykłymi jeti to loteria -natomiast mgmy chodzą bezproblemowo z reguły... pozdrawiam. Witek
Reply to
wit0
Witam.
Witku albo Ty masz strasznego pecha do regli Jeti albo ja mam zdecydowanie więcej szczęścia niż rozumu :). Posiadam w tej chwili 6 silników z CD, wersje od 12 do 22 zwoi, średnice statorów od 18 do 24 mm, jeden silnik jest zrobiony na bazie dwóch statorów fi 24mm, wszystkie silniki były wielkorotnie przewijane w róznych konfiguracjach i nigdy nie miałem najmniejszego problemu z ich pracą - więc po co ludzi niepotrzebnie straszyć. Nie wiem, nie miałem regla mgm w ręce, ale patrząc na parametry, które uzyskuję na reglach jeti nie dostrzegam żadnych różnic.
Pozdrawiam Paweł
Reply to
Timochenko
Witam,
Ja równie¿ mam na koncie kilka przeróbek z cd oraz streamerów. Steruje je starym reglem Jeti 18 i nie ma ¿adnych problemów. Mam te¿ najnowszy Jeti z serii Master, który zachowuje siê podobnie - zero problemów. Jedynie problemy ze startem mia³ silnik 18 zêbowy, 12 biegunów (ze streamera). Ale tu przyczyn± s± prawdopodobie zbyt w±skie magnesy i ¿aden regler nie pomo¿e. Witku, czyta³em uwa¿nie Twój post o osi±gach silników, które przerobi³e¶ i mogê powiedzieæ, ¿e moje przeróbki maj± podobne wyniki na reglach Jeti. Mo¿e zatem rzeczywi¶cie masz pecha.
Pozdrawiam Marek
Marek Jankowski
Witam. raczej nie mam pecha -regle jeti uzywam do innych -fabrycznych silników -i nigdy ich nie kupowałem specjalnie pod cd-r... tak więc na niczym tu nie straciłem-po prostu wyjołem regiel jeti z modelu z megą -i podpiołem pod silnik cd-r -potem regiel wrócił na swoje miejsce...-a że modeli i regli mam kilka -wiec było co testować -nie ponosząc żadnych kosztów żaden regiel jeti nie był błędnym zakupem -wszystkie chodzą z fabrycznymi silnikami -głównie megi ... natomiast małe mgm -model motors kupowałem specjalnie pod cd-r -pierwszy na prubę -z pewnym niepokjem -następne już zpełnym przekonaniem...
co do poprawności pracy -jeti najczęściej też chodzi z wszelkimi przeróbkami - więc nie mozna mówić, że nie współpracuje -jedynie czasem silnik wcale nie chce chodzic... dajac mniejsze śmigła -osiagi jeti i mgm są zblizone -w miarę dociążania silnika większym smigłem -lub wyższym napięciem osiągi sie rozjeżdżaja -dotyczy malych regli...-przy reglach 30A nie ma róznicy... -no i jakość współpracy -dla większości zestawień regli jeti z cd-r zdazaja się czeste zatrzymania silników-zerwania synchronizacji -mocniej obciązony motorek -gwałtowne -albo przeciwnie bardzo powolne dodanie gazu -i silnik zamiast wejść na obroty zatrzymuje sie i piszczy.... ponadto często po przekroczeniu 3/4 drąga -jak dodawać na jeti dalej gazu - obroty juz nie rosna -a prad dalej rosnie... podobnych problemów nigdy nie miałem z mgm -model motors -czy mgm pjs -a testowałem kilkadziesiat silników -i kilka regli 9 -a nawet 10 różnych regli - ale dziesiąty pobieżnie -jeti adwanced miałem jedynie pozyczony na kilka dni...) i testujac dany silnik -zmieniajac po koleji kilka regli -wyraźnie "przyjemniejsza" wspólpraca była z MGM -wyraźnie mniej problemów-dla mnie poprawna współpraca oznacza po prostu 100% rozruchów -i żadnych jaj -jesli co 5 startów silnik płacze zamiast kręcić -to regiel jest źle dopasowany... niektóre silniczki chodzą tak samo dobrze zarówno na jeti jak i na mgm -ale zawyczaj róznica jest wytraźna -a często błedy współpracy jeti -cd-r są na tyle duże, że praktycznie nie da się latać...(wiadomo,ze poleci -ale jaki sens dawać drogą bezszczotkę która robi jaja -i wymuszaostrożne operowanie drągami...) główną zaletą bezszczotek jest 100% bezawaryjność -i wyższa sprawność -wyższa moc lub mniejsza waga -i według mnie kombinacja cd-r -jeti często tego nie spełnia... zanaczam,że chodzi o zwykłe jeti seri gold i seri z białą naklejka -podobnie starsze adwanced -chociaż z adwanced mam mało doświadczenia... -seri master nie miałem przyjemnosci sprawdzać -ale z tego co słyszałem sprawują się wręcz doskonale -o nowych z seri adwanced jeszcze nic nie wiem -ale mają zmienione oprogramowanie -i spora szansa,że jeti dopracowało algorytm... tak więc nie twierdzę,że małe jeti w ogule nie nadaja się do silników cd-r - tylko,ze sprawiaja troszke problemów -a mgm ich nie sprawiają -kupując do silnika cd-r (podobnie do lrk) regiel jeti mamy sznsę 30% na bezproblemową współpracę -i 90%,ze w ogule ruszy -kupując mały mgm -szansa na bezproblemową współpracę jest 90% -a że ruszy w ogule to blisko 100% dodatkowo różnica cen małych regli -jeti i mgm -do prądów 12A jest minimalna - przy reglach seri master lub profi line wręcz na kożyść mgm... natomiast regle bezszczotkowe na większe prądy -ceny zaczynają nieprzyjemnie się róznić mgm ze wzrostem dopuszczalnego prądu mocniej drożeje... tak wiec ja nie twierdzę kategorycznie,ze małe jeti jest bee-ale jednak male mgm jest duzo "przyjemniejsze" -i bardziej skore do wpółpracy...
-łatwiej się adoptuje do "dziwnych" silników... pozdrawiam. Witek
Reply to
wit0