Regulator fazowy a grupowy

Mam pytanko odnośnie pracy regulatora grupowego w porównaniu z fazowym
(regulator na triaku). Odbiornikiem jest podajnik wibracyjny poruszany
elektromagnesem z ruchomą zworą.
Obecnie reguluję go regulatorem fazowym i działa w porządku.
Zaproponowano mi w zamian za regulator fazowy regulator grupowy.
Załączanie w zerze mnie przekonuje, że będzie lepsze niż zasilanie
odbiornika indukcyjnego "byle jakim" przebiegiem, ale nie mam pojęcia,
jak regulacja grupowa będzie w przypadku wibratora sprawdzać się w
praktyce. Czy regulacja będzie płynna?
Pytanie dodatkowe: czy regulator grupowy może zastąpić falownik w
regulacji silnika asynchronicznego? Chodzi o regulację w wąskim zakresie
obrotów - od powiedzmy 80 do 100% znamionowych.
Jacek
Reply to
Jacek
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mudl06$e0p$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...
Akurat w przypadku indukcyjnosci nie jest tak prosto i wlaczanie w zerze wcale nie jest takie dobre.
Cos mi sie widzi, ze kiepsko bedzie. To jest wlaczenie na pelna moc, a po chwili wylaczenie. I tak w kolko.
Formalnie to kiepsko - wlasciwy jest jednak falownik. A szczegolnie grupowy - to jest wlaczanie i wylaczanie z cyklem rzedu sekundy.
Ale w praktyce - przy silnikach mniejszej mocy fazowy dziala. Tylko znow uwaga - niektore typy potrafia byc wredne z obciazeniem indukcyjnym.
J.F.
W dniu 2015-09-29 o 11:51, J.F. pisze:
Nigdy tego nie widziałem w działaniu dlatego szukam kogoś z doświadczeniem.
Falownik to minimum 700 zł a regulator 1/3 tego.
No właśnie próbowałem z napędem 400W. Silnik - przekładnia - ustrojstwo. Po zwolnieniu o 10-15% silnik ponownie nie wystartuje.
Jacek
Reply to
Jacek
W dniu 2015-09-29 o 11:51, J.F. pisze:
Lepiej wyłączać w zerze prądu, czy w zerze napięcia? Może poszukać jakiegoś innego punktu będącego ich kombinacją? ;)
WM
Reply to
WM
Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:560af7ad$0$22577$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2015-09-29 o 11:51, J.F. pisze:
Wylaczanie to triak/tyrystor zalatwia same w zerze pradu ... choc potem moze byc skok napiecia za szybki ...
Ogolnie tak - w stanie ustalonym taka cewka ma prad przesuniety i przechodzi przez zero w pewnym momencie w stosunku do przebiegu napiecia ... i w tym momencie nalezaloby ja wlaczyc ...
J.F.