pytanko odnośnie szybowców HLG

Ostatnio zauważyłem, że w bardzo wielu szybowcach HLG w okolicach końcówki skrzydła (zazwyczaj lewego) przebity jest na wylot kołek, czy możecie mi powiedzieć po co on?

PS. Jaki szybowiec HLG ok. 1M byście mi polecili?

Reply to
Adrian

witam. Są to szybowce wyrzucane w powietrze z półobrotu lub nawet z pełnego obrotu.Są różne techniki wyrzucania .Bardzo ciekawa dyskusja jest na stronie Alexa w dziale forum. Paweł S.

Reply to
pawels13WYTNIJTO

Dzięki. A mógłbyś podać link?

Reply to
Adrian

Mala poprawka - te modele to DLG (rzut z biegiem i obrotem/dwoma- IMHO lepszy, choc wymaga dobrej koordynacji ruchow) lub SAL (rzut z miejsca) - roznica miedzy klasycznym HLG a DLG jest ze tak powiem zasadnicza... Jesli chcesz sie czegos dowiedziec wiecej:

i zapraszam do latania tego typu modelami - swietna zabawa... i troche ruchu :)

Reply to
KrzysiekPe

a może jednak skorzystasz z naszej strony klubowej gdzie jest wszystko czarno na białym i bezdyskusyjnie - także w linkach

Reply to
Jerzy

te szybowce to klasa F3K

Reply to
Jerzy

Wiadomość od "Adrian" <adrian snipped-for-privacy@poczta.fm

?t=350

Reply to
PiotrP

Użytkownik Adrian <adrian snipped-for-privacy@poczta.fm w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:c9vbb0$a4t$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Dość wyczerpująco pisze Kol. KrzysiekPe, zabawa jest przednia. W maju zorganizowaliśmy zawody w Tej klasie modeli (F3K) zobacz relację :

tam "regulamin" klasy oraz skany kart startowych. W bardzo trudnych warunkach (mżawka, silny, porywisty wiatr) Kol. J. Motłoch wykonywał loty w granicach 80 -100 sekund. Za niedługo (miesiąc) kolejna edycja F3K w Bielsku

Reply to
Renart F.