Jak to rozumiec?

Powitanko, Fragment opisu tokarki: ""Max uchwyt narzędzia 20x20 mm". W instrukcji: ""Narzędzie tnące (max wybór) 0.79’’x0.79’’ (20X20mm)" . Ja to rozumiem tak: Kupuje tokarke i max noz jaki moge zalozyc, to 20x20. Ale okazuje sie, ze: "Zgadza się kupił Pan tokarke do której można załozyc max.narzedzie 20 x 20 a standard to 16 x 16 mm jak najbardziej nie jest to nie zgodność tylko błedna interpretacja ." Czy to faktycznie jest jakis standard? Kto ma racje?

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

W imaku mocuje się nie tylko noże. Opis jest jak najbardziej prawidłowy. Nóż o wysokości 20mm, o ile nie będzie to stalka która można zeszlifowac, będzie miał ostrze dużo powyżej osi. Zamontować taki nóż się da ale toczyć nim się nie da.

Reply to
4kogutek44

Powitanko,

Dzieki za odp. Chodzi o imak z szybkowymiennymi uchwytami nozy. Do uchwytow dostarczonych z tokarka wchodza max 16x16, opis sugeruje cos innego. Tak mi sie wydawalo. No ale skoro opis prawidlowy, to cieszyc sie wypada, ze nie dali np. 8x8.