Tokarki

Witam Chcę kupić małą tokarkę na której można by było toczyć nie tylko tworzywa sztuczne i metele kolorowe ale i stale. Mam na oku trzy modele wystawiane na
Allegro. Może ktoś z kolegów ma już taką tokarkę i chciałby się podzielić uwagami (na + i na -). Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i podpowiedzi.
http://www.allegro.pl/item318718858_tokarka_do_metalu_nowa_fvat_dl_toczenia_350 mm.html
http://www.allegro.pl/item318731387_tokarka_do_metalu_gwarancja_fv_free_wysylka _.html
http://www.allegro.pl/item319131645_tokarka_do_metalu_400w_mtb_3000_einhell_gra tis_.html
Pozdrawiam Jacek

wrote:

Mam Einhela kupionego z Allegro. Da sie na tym obrabia nawet utwardzane stale - wszystko zaley od noy, ale... - luzy s ogromne i to ma wszystkich posuwach. Na podziaki przy pokrtach nie naley wic patrzy z wielkim zaufaniem, gdy toczysz z dokadnoci wiksza ni 0,1mm - wielko posuwu wzdunego regulowana jest wycznie poprzez wymian k zbatych, co jest upierdliwe. - obcinanie przecinakiem jest bardzo trudne, bo luzy na suporcie powoduj, e przechyla si on i podwija n pod materia, gdy rednica waka < ok 8mm! Oczywicie luzy mona regulowac, lae mnie nie udao si ich skasowa nie blokujc posuww. - wiry wpadaj niefortunnie w zakamarki blokujc czsto posuw wzduny - konik jest blokowany rub umieszczon w niewygodnym miejscu i blokuje sie nieliniowo do oso wrzeciona! Czu to zarwno w czasie wiercenia, jak i podcza uywania kw - potencjometr regulacji obrotw przesta dziaa poprawnie po kilku miesicach. Na szczcie wystarczyo potraktowa go sprayem do potencjometw
+ jest do cicha + obsuga intuicyjna + jak nabierzesz wprawy, to toczenie wakw z dokadnoci do 0,01mm nie stanowi problemu, ale jest czasochonne. UWAGA - uzyskanie duej dokadnoci moliwe jest tylko przy stosowaniu bardzo ostrego noa. Minimalnie stpione narzdzie powoduje, e wszechobecne luzy sie ujawniaj i n jest odsuwany od materiau!!! + w komplecie dostajesz komplet noy (nie rewelacja, ale jak na chiszczyzn, to mogo by gorzej), i sporo wyposaenia na pocztek + noe z trzonkiem 100 s atwo dostpne i do tanie (przynajmniej w W-wie)
Generalnie urzdzenie wykonane niestarannie, a w samej konstrukcji znale mona wady. Maj je jednak pewnie wszystkie produkty w tej klasie cenowej. Ja ogldaem kilka i wybraem wanie Einhela za 2000 PLN Frezark mam Proxxona i jako jest nieporwnywalnie wysza, ale i cena prawie dwukrotnie wiksza, wic co za co. Nie wiem, czy kupibym t tokark ponownie, ale wyrzuca jej nie mam zamiaru. Suy mi dzielnie i pewnie bdzie tak jeszcze dugo. Decyzja naley do Ciebie
MK
Futerko nie mniejsze jak 100 mm z kompletem szczek tzn prawe i lewe.Tokarka zrobiona łoze na tzw jaskółczych ogonach.Śruba od posuwu suportu schowana lub chroniona od wiórów.Silnik z plynna regulacja.Zębatki metalowe.Zdejmowalny konik.noze ze stali sw8 im wiecej tym lepiej noży nigdy za wiele.Matriał to podstawa a skompletowanie wałków itd to priorytetowa sprawa.Tokarka bardzo brudzi dlatego niewyobrażam sobie eksplatacje w domu.Do chłodzenia potrzebny roztwór wody z emulkopem-biała zawiesina.Komplet wierteł i rozwiertaków.Pomocne sa frezy .Przyrządy pomiarowe-sporo tego a bez tego wszystkiego trudno sie obejść.Dobra szlifierka i wiertarka stołowa to narzędzia nieodzowne przy tokarce.Materiał-stopy aluminium PA 6,brąz,mosiądz stal ,teflon,poliamid,pertinax,itp.