Cięcie (balsy) na listewki

Witam wszystkich,
reaktywuję się jako modelarz, ostatnio przyszło mi ciąć deski balsowe na
listewki (deski 5 mm), wiem, czytałem o przyrządach do cięcia
sporządzonych z żyletek itd, ja jednak staram się być profesjonalistą i
pomyślałem o jakimś cięciu mechanicznym. Na szybkiego znalazłem
przystawkę do dremela - piłę tarczową (np tutaj:
pomyślałem o podłączeniu tego na stale do jakiegoś napędu, niekoniecznie
dremela, zamontowaniu pod płytą metalową - słowem taka mini cyrkularka.
Ta przystawka ma jednak dość małą głębokość cięcia - 6.25 mm, mam
nadzieję, że można by ją było zwiększyć a druga sprawa to cena. Być może
gdzieś indziej można kupić jakieś tarcze/mechanizmy do cięcia drewna -
chętnie się dowiem, ja nic więcej nie znalazłem a może macie własne
patenty na cięcie balsy (i nie tylko balsy) na listewki ?
pozdrawiam
Remigiusz Żukowski
Reply to
Remigiusz Zukowski
Do cięcia balsy 5mm na listewki nie ma co kombinować. 3 razy szybciej utniesz to nożem i 100 razy mniej nasyfisz. Bardziej przydadza się jakies prowadnice, co by listewki wychodziły równe.
Korzystam z takiej tarczy (ale bez obudowy) i przydaje się czasem do odcinania grubszych skrawków balsy/sosny w trudno dostepnych miejscach, albo, gdzie nożem mozna cos uszkodzić. Dzieciom bym tego narzedzia nie dawał. Chwila nieuwagi i nie masz palca.
Reply to
Lukasz
Użytkownik Lukasz napisał:
Dodam jeszcze : stalowy przymiar albo tępy nóż z gilotyny drukarskiej
Reply to
eeemil