ścinanie krawędzi depronu

Witam.
Pytanie dla niektórych może się wydawać banalne, ale dla mnie
bynajmniej takie nie jest. Jak ścinacie krawędzie depronu, choćby po
to, żeby wpasować spód płata?
Do tej pory próbowałem eksperymentów z nożykiem po prostu na oko, ale
o ile na bardzo krótkich krawędziach dawało to przyzwoite rezultaty to
już nie na całej długości płata.
Później próbowałem lekko papierem ściernym szlifować krawędzie. Tu
rezultaty były trochę lepsze, jednak i tak dalekie od zadowalających.
Postanowiłem zapytać, bo zmarnowałem już 3 wycięte płaty i nijak nie
mogę osiągnąć zadowalających rezultatów. Może jest jakaś technika?
A może po prostu wyćwiczona dokładność z nożykiem?
Pozdrawiam
Marcin U.
Reply to
mcINEK
Loading thread data ...
...
Papier scierny pomiedzy 150 a 250 daje doskonale rezultaty (jak rozumiem chodzi o ukosowanie krawedzi). Depron klade na krawedzi deski i szlifuje papierem na kostce korkowej pod zadanym katem. Czasem rysuje sobie krawedz wyznaczajaca koniec skosu.
Reply to
Krzysztof J. Choroszko
Witam !!! Jeśli chodzi o ukosowanie krawędzi to proponuje połozyć płat na krawędzi stołu na płat jakąś deskę, którą można regulować kąt ściecia i po prostu tniemy ostrym nożykiem !!!.
Pozdrawiam Andrzej
Reply to
ajek6
Hej
snipped-for-privacy@poczta.> na płat jakąś deskę, którą można regulować kąt ściecia i po prostu tniemy
metalowa linijka sprawdza się lepiej bo nożyk się w nią nie "wetnie" :)
Reply to
Marek 'mRqS' Szulen
Hmm, a mogę prosić bardziej opisowo? Bo jakoś za nic nie mogę sobie tego wyobrazić :) Przykładamy linijkę nie na płask, tylko pod kątem i po niej prowadzimy nożyk?
Pozdrawiam Marcin
Reply to
mcINEK
To moze rysuneczek? :) Sadze, ze kolegom chodzilo o cos takiego (przekroj poprzeczny do kierunku ciecia): ftp.reebok.pl/ciecie.jpg czarne-stol/podklad, biale-depron, szare-linijka, czerwone-noz Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Eee, to takie tam zrobione na predce czym akurat mam pod reka :), ale jak ktos chce wykorzystac to prosze bardzo zanim skasuje. Ja nie mam czasu na utrzymywanie wlasnej strony. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Hej
O! dokładnie o tym pisałem :) a podpatrzyłem to u Kapera :)
Reply to
Marek 'mRqS' Szulen
temperaturę aby nie wypalić zanaddto samej krawędzi.Najlepiej mieć prostownik z regulacją. Krawędzie wychodzą idealne.Polecam
Reply to
Rapier
....
A jakiego cjanoakrylu uzywasz do depronu?????
Reply to
Krzysztof J. Choroszko
Witam, Do styropianu, a do styropianu ekstrudowanego używam wszelkiej masci cjanoakryli im dedykowanych. Wcześniej miałem jakis amerykański od Dzika (jest jego dystrybutorem). Nie byłem zbytnio z niego zadowolony bo szybko zgęstniał (tak po około kilku miesiącach) i potrafił jednak lekko "ugryźć" depron. Teraz mam czeski z HVP nazywa się VTERINOVE LEPIDLO "STYROPOR" - ale to akurat juz pisałem. Przechowuję go w lodówce (ale na pole też go oczywiscie zabieram) i choć był tańszy o ok. 10 zł (przy nieco mniejszym opakowaniu). zanosi się że bedzie mi służył następny rok, no chyba że go w końcu zużyję - została go 1/3 butelki. Klej jest super, nie klei odrazu i można dokładnie ustawić elementy. Traktuję go przyspieszaczem, ale tego trzeba umie zadawać bo przy określonej konfiguracji elementów ,kiedy jest utrudnione jego natychmiastowe odparowanie, potrafi "nadtopić" depron. Jak pisałem powierzchni ciętej termicznie nie klei. Dlaczego ? nie wiem. Jest to napewno związane ze zmianą jej gładkości po cięciu (powierzchnia robi się szorstka) i być może jest to temat na jakiś doktorat dla speca od materiałoznawstwa specjalności - klejenie tworzyw :-)
Pozdrawiam ZD
Dnia 22-08-2003 o godz. 22:42 Krzysztof J. Choroszko napisał(a):
--------------------------------------------------------------------- Gra się rozpoczęła. INTACTO. W kinach od 22 sierpnia! Kliknij! <
formatting link
>
Reply to
Zbyszek Denis

PolyTech Forum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.