Licz─Ö bardzo na Wasz─ů pomoc

Jestem, a w┼éa┼Ťciwie dopiero b─Öd─Ö, pocz─ůtkuj─ůcym modelarzem. Kupi┼éem kilka dni temu samolot z silnikiem spalinowym i do tego potrzebuj─Ö
aparaturk─Ö. Chc─Ö kupi─ç komputerow─ů ze z┼é─ůczem trenera (tak, aby mo┼╝na by┼éo potrenowa─ç na symulatorze PC) Poza tym chc─Ö kupi─ç jedn─ů, kt├│ra b─Ödzie mog┼éa mi s┼éu┼╝y─ç na troch─Ö d┼éu┼╝ej. Pocz─ůtkowo wybra┼éem Graupnera MC-12 jednak ze wzgl─Ödu na trudno┼Ť─ç w zakupie szuka┼éem dalej. Trudno┼Ť─ç w zakupie polega┼éa na tym, ┼╝e z "drugiej r─Öki" jest on prawie niedost─Öpny (a je┼Ťli ju┼╝ to za krocie), za┼Ť nowy kosztuje prawie 1000 zeta (z jednym serwem !). Szuka┼éem dalej i znalaz┼éem HITEC ECLIPSE 7 QPCM Zestaw zawiera nadajnik 7 kana┼éowy, cztery serwa HS-422, odbiornik HFD-08RD, ┼éadowarka (12 godzinna), akumulatory do nadajnika i odbiornika (650mAh). Zestaw kosztuje 1199 PLN Co nim s─ůdzicie ?
Prosz─Ö o pomoc
Pozdrawiam wszystkich, Zbych
Add pictures here
Ôťľ
Czesc!
Skoro zrobiles taki rewelacyjny zwiad co do cen, to wystarczyloby gdybys wpisal jeszcze w jednej przegladarce: www.google.pl haslo: "opinie eclipse" i wybral zakladke: grupy dyskusyjne. Wyniki szukania to glownie opinie o Eclipse 7 FM i Mitsubishi Eclipse. :D
-- Pozdrawiam Przemek Jakubczak Warszawa - Bemowo, latajace RC, plywajace i ostatnio rakiety =) http://japim.acn.waw.pl/modelarstwo /
Add pictures here
Ôťľ
Dzi─Öki za odpowied┼║. Jest jednak ma┼éy problem. Ot├│┼╝ na wskazanej przez Ciebie grupie opinie dotycz─ů starszych modeli Eclipse 7 (posty dotycz─ů wy┼é─ůcznie tego modelu). Modele dost─Öpne dzisiaj na rynku (nowe) maj─ů oznaczenie Eclipse 7 QPCM i chocia┼╝ kto┼Ť na grupie powo┼éywa┼é si─Ö na ten model, to nie uzyska┼é informacji. A podobno wersje QPCM r├│┼╝ni─ů si─Ö nieco od swoich poprzednik├│w. Dlatego te┼╝ nadal prosz─Ö o pomoc. A mo┼╝e jest w┼Ťr├│d grupowicz├│w osoba, kt├│ra dysponuje takim sprz─Ötem i chcia┼éa by si─Ö wypowiedzie─ç ?
Raz jeszcze pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. Zbych

eclipse"
Add pictures here
Ôťľ

Uzywam co prawda aparatury Eclipse FM (i jestem zadowolony) jednak mog─Ö Ci od razu powiedzie─ç, ze r├│┼╝nica polega na sposobie transmisji sygna┼éu do odbiornika. Funkcje samej aparatury s─ů identyczne. Starszy typ koduje sygna┼é analogowo (PPM). Nowszy: cyfrowo (PCM). Wiecej przeczytasz w FAQ aparatur na http://pitlab.webpark.pl / Zaleta nowego rozwi─ůzania, jest taka, ┼╝e odbiornik jest w stanie wykry─ç zak┼é├│cenie sygna┼éu steruj─ůcego (deformacja pakietu danych) i je┼Ťli jest wyposarzony w opcj─Ö fail save, zignorowa─ç taki sygna┼é i pozosta─ç przy dotychczasowym wychyleniu ster├│w, co mo┼╝e, ale nie musi uratowa─ç Tw├│j model przed rozbiciem z powodu zak┼é├│cenia sygna┼éu radiowego. Wady s─ů dwie: 1. Praktycznie ka┼╝dy producent ma sw├│j propok├│┼é transmisji cyfrowej (przyk┼éadowo Hitec ma Quick-PCM), przez co zaw─Ö┼╝a si─Ö bardzo gama odbiornik├│w, jakie mo┼╝esz u┼╝y─ç ze swoim nadajnikiem. 2. Odbiorniki PCM s─ů duuu┼╝o dro┼╝sze. Bilans strat i zysk├│w dla mnie osobiscie przemawia za transmisj─ů analogow─ů. Pozdrawiam, Robert
Add pictures here
Ôťľ
polecam Eclipse FM starszy model
http://www.master.pl/~xx00xx/heli-rc/eclipse.html
pozdrawiam 00xx00

Ôťľ

analogow─ů.
Wszytko jest pieknie i ladnie tylko zapomniales o jednym drobnym szczegole ktory podal kolega Zbycho. Eclipse 7 QPCM jak i jego starszy brat Prism 7 posiada zmiane "nadawania" sygnalu. Jest on albo PCM albo PPM/FM. Kolega Zbych wybral (niewiem czy celowo czy przez przypadek) aparature Eclipse 7 QPCM z odbiornikiem FM. Po takim zakupie jak sie przekona do samej aparaturki jak i PCMa moze sobie dokupic odbiornik PCM i przelaczyc w nadajniku wlasnie na to nadawanie. Z togo co slyszalem nie ma teraz chyba nowych aparatur Eclipse kotre nie wspolpracuja z PCMem. Wiec mamy Eclipsy PCM z odbiornikami PCM i z odbironikami FM :)
Ôťľ

Jesli tak, to ju┼╝ nic nie stoi na przeszkodzie. zeby wzi─ů─ç t─ů aparatur─Ö :) Pozdrawiam, Robert
Add pictures here
Ôťľ
Przypatruje si─Ö Waszym wypowiedziom i .... no w┼éa┼Ťnie: nie wiem co my┼Ťle─ç. Przegl─ůdn─ů┼éem Google, przeczyta┼éem ca┼ée mn├│stwo artyku┼é├│w i z przykro┼Ťcia stwierdzam, ┼╝e nie wiem, co wybra─ç ! Prawd─Ö m├│wi─ůc, we wszystkim opiniach nt Hitec-a Eclipse 7 pisano o ma┼éym wy┼Ťwietlaczu oraz wad─ů polegaj─ůc─ů na tym, ┼╝e w momencie w┼é─ůczenia jakiego┼Ť mix-a, przestaj─ů dzia┼éa─ç ustawienia maksymalnego wychylenia serwa. To chyba nie jest dobrze. Niestety nikt, jak do tej pory, nie potrafi┼é mi "wiarygodnie" stwierdzi─ç, czy tak jest rzeczywi┼Ťcie, czy mo┼╝e jest to wy┼é─ůcznie b┼é─ůd obs┼éuguj─ůcego, a mo┼╝e jest to kwestia programu w samym nadajniku ???
Z drugiej strony, patrz─ůc na ceny oraz zawarto┼Ť─ç opakowania, HiTec to jedno z lepszych ofert cenowych.
Mo┼╝e jest w┼Ťr├│d Was kto┼Ť, kto u┼╝ywa taki model ?
A jak wygl─ůdaj─ů Wasze do┼Ťwiadczenia z mix-ami ? Czy r├│wnie┼╝ przy mix-ach jest niezb─Ödne poprawne dzia┼éanie ogranicze┼ä wychyle┼ä ?
Zbych
w wiadomo┼Ťci

szczegole
7
Add pictures here
Ôťľ

To prawda. Wyswietlacz miesci ma┼é─ů liczbe znak├│w, przez co funkcje s─ů wy┼Ťwietlane skr├│tami, co prowadzi do trudnosci w programowaniu. Do┼Ť─ç d┼éugo nie by┼éem w stanie ruszy─ç czegokolwiek, nie patrz─ůc w instrukcj─Ö. Jednak ta wada nie jest dla mnie bardzo istotna. Kwestia przyzwyczajenia.

ustawienia
Tu przyznam si─Ö, ┼╝e albo ja czego┼Ť nie rozumiem, albo osoba, kt├│ra wyda┼éa taki os─ůd nie rozumie zasady dzia┼éania mikser├│w. We┼║my taki przyk┼éad: za┼é├│┼╝my ┼╝e ustawiamy lotki sterowane na osobnych kana┼éach 1 i 6. W├│wczas przyk┼éadowo na kana┼é 1 i 6, w skrajnym wychyleniu, idzie sygna┼é o warto┼Ťci maksymalnej: L. Oczywiscie dzieki lustrzanemu pod┼é─ůczeniu popychaczy powoduje to przeciwne wychylanie lotek. Za┼é├│┼╝my ┼╝e do tych lotek domiksowujemy klapy, dla kt├│rych zaprogramowali┼Ťmy maksymalne wychylenie o warto┼Ťci K. Po w┼éaczeniu takiego miksera, na kana┼é 1 wchodzi zmiksowany sygna┼é o warto┼Ťci L+K, a na kana┼é 6: L-K. Miksowanie to nic innego jak odpowiednie dodawanie i odejmowanie warto┼Ťci miksowanych sygna┼é├│w. W podanym przyk┼éadzie skrajne wychylenie serwa na kanale 1 wzrosnie do sumy L i K. Oczywi┼Ťcie ten przyk┼éad to uproszczenie pokazuj─ůce zmiksowanie 100% sygna┼éu lotek z 100% sygna┼éu klap. W rzeczywisto┼Ťci podajesz jeszcze procent zmiksowania sygna┼éu lotek (pl) z sygna┼éem klap (pk). W rezultacie wzory przyjmuja odpowiednio warto┼Ť─ç pl*L+pk*K oraz pl*L-pk*K. Czyli aby zachowa─ç za┼éo┼╝on─ů warto┼Ť─ç wychyle┼ä maksymalnych trzeba pami─Öta─ç aby zachowa─ç zwi─ůzek: pl+pk0% Przy powy┼╝szym warunku wychylenia maksymalne nie maj─ů powodu si─Ö zmieni─ç. Mam nadziej─Ö, ┼╝e napisa┼éem zrozumiale :) Pozdrawiam, Robert
Add pictures here
Ôťľ
W sumie m├│j wyw├│d mia┼é jeszcze jedno uproszczenie, ┼╝e zakres L = K. Je┼Ťli te zakresy nie b─Öd─ů r├│wne, w├│wczas trzeba odpowiednio zmodyfikowa─ç zapatrywanie na warto┼Ťci pl i pk, je┼Ťli zale┼╝y nam aby mix nie przekracza┼é wi─Ökszej z warto┼Ťci: L i K. To ju┼╝ chyba tym razem wszystko ;) Pozdrawiam, Robert
Add pictures here
Ôťľ
Z Twojej wypowiedzi rozumiem, ┼╝e jeste┼Ť u┼╝ytkownikiem Eclipsa 7. Czy Twoim zdaniem zestaw taki (mam na my┼Ťli zestaw sprzeda┼╝owy: nadajnik, odbiornik, 4 serwa, akku, ┼éadowarka) jest warty pieni─Ödzy (1200 z┼é. z odbiornikiem PCM) ? A czy masz mo┼╝e do┼Ťwiadczenia z innymi aparaturami ?
Teraz zaczynam rozumie─ç dzia┼éanie mix-├│w. Do tej pory s─ůdzi┼éem (swoje "rozumienie" opieram na info z netu), ┼╝e mix-y nie dzia┼éaj─ů na zasadzie sumowania "warto┼Ťci" kana┼é├│w. To ca┼ékowicie zmienia t─Ö sytuacj─Ö. Z wypowiedzi Twojej rozumiem r├│wnie┼╝, ┼╝e ograniczenie wychylenia polega na wprowadzeniu warto┼Ťci max mix-u. Czy powy┼╝sza zasada dzia┼éania dotyczy innych nadajnik├│w r├│wnie┼╝ ?
I jeszcze jedno: Czy słuszne jest, że gdyby z mix-ami działały ograniczenia wychyłu, to obsługa byłaby prostsza i bardziej intuicyjna ?
Pozdrawiam, Zbych
w wiadomo┼Ťci

te
zapatrywanie
Add pictures here
Ôťľ

Tak, jestem u┼╝ytkownikiem Eclipse 7 w starszej wersji PPM, o czym ju┼╝ wspomina┼éem. Nie mog─Ö autorytatywnie odpowiedzie─ç czy warto, bo nie robi┼éem rozaznania pod k─ůtem cena/mo┼╝liwo┼Ťci. Kupi┼éem t─ů aparatur─Ö okazyjnie, z og┼éoszenia na tej grupie, w bardzo korzystnej cenie, wi─Öc nie mia┼éem dylematu "czy warto?". Jestem z niej zadowolony, poniewa┼╝ zawiera wszystkie funkcje i miksery jakie mog─ů mi by─ç potrzebne przez najblizsze lata (zajmuj─Ö si─Ö RC od roku). Jedyn─ů powa┼╝niejsz─ů wad─ů IMHO moze by─ç sztywne przypisanie funkcji i mikser├│w do prze┼é─ůcznik├│w. Dobr─ů wizyt├│wk─ů Eclipse jest chyba fakt, ┼╝e wiele os├│b uwa┼╝a j─ů za najpopularniejszy nadajnik.

Przez pierwsze 3-4 m-ce u┼╝ywa┼éem Lasera 4. To jest aparatura z zupe┼énie innej p├│┼éki, wi─Öc nie ma tu czego por├│wnywa─ç. Powiem tylko, ┼╝e bardzo szybko doszed┼éem do wniosku, ┼╝e to niewystarczaj─ůcy dla mnie sprz─Öt.

Nie do ko┼äca. Warto┼Ť─ç maksymalnego wychylenia sygna┼éu zmiksowanego wynika z podanego przeze mnie wzoru, czyli sk┼éadaj─ů si─Ö na ni─ů 4 warto┼Ťci: - zakres wychylenia w przypadku czystego sygna┼éu L, - zakres wychyl;nia w przypadku czystego sygna┼éu K, - procent wmiksowania sygna┼éu L, - procent wmiksowania sygna┼éu K.

Tak. (Ewentualnie prostsze nadajniki nie maj─ů mo┼╝liwo┼Ťci ustawiania udzia┼éu procentowego sygna┼é├│w miksowanych). Byc mo┼╝e inne, zaawansowane nadajniki maj─ů dodatkowo mo┼╝liwo┼Ť─ç ograniczenia zakresu sygna┼éu po miksowaniu, ale nic mi o tym nie wiadomo i by┼éoby to swego rodzaju przewymiarowanie.

ograniczenia
Intuicyjno┼Ť─ç obs┼éugi oprogramowania Eclipse nie jest jej najmocniejsz─ů stron─ů, o czym ju┼╝ m├│wi┼éem, lecz to bardziej zas┼éuga konstrukcji samego menu ni┼╝ dost─Öpnych opcji. Jednak to jest chyba najmniejszy problem. Do ka┼╝dego rodzaju programowania uzytkownik w ko┼äcu si─Ö przyzwyczaja.
Pozdrawiam, Robert
Add pictures here
Ôťľ
Nie chc─Ö przed┼éu┼╝a─ç tego w─ůtku, mam jednak jeszcze jedno pytanie, troch─Ö niedyskretne: Ile zap┼éaci┼ée┼Ť za Twojego Eclipsa ? (o ile to nie jest tajemnic─ů)
Na koniec bardzo dzi─Ökuj─Ö za pomoc i pozdrawiam Zbych
w wiadomo┼Ťci

nadajnik,
robiłem
wszystkie
(zajmuj─Ö
przypisanie
szybko
na
udziału
ograniczenia
menu
Add pictures here
Ôťľ

Je┼Ťli dobrze pami─Ötam to by┼éo za 650zl. Ale to nie by┼éa cena za sam nadajnik. Do tego by┼é odbiornik 8-kana┼éowy z podw├│jn─ů przemian─ů (nie pami─Ötam w tej chwili oznaczenia ale ten z kompletu) oraz para kwarcy! Ca┼éo┼Ť─ç by┼éa wtedy p├│┼éroczna, jeszcze na gwarancji, bez ┼Ťlad├│w zu┼╝ycia. Jedynie po pojemnosci pakietu zasilaj─ůcego mozna by┼éo pozna─ç, ┼╝e troch─Ö u┼╝ywana i pakiet nie by┼é za bardzo zadbany (wyra┼║na utrata pojemno┼Ťci). Sam widzisz, ┼╝e nie by┼éo si─Ö nad czym zastanawia─ç :) Pozdrawiam, Robert
Add pictures here
Ôťľ
Dnia 2004-02-23 23:24, Użytkownik Robert 'Heyoan' Gadomski napisał:

A to zale┼╝y, jakie za┼éo┼╝enia przyj─Öto pisz─ůc program nadajnika :) Przecie┼╝ mo┼╝na nadawa─ç maksymalne wychylenia nie tylko kana┼éom "wej┼Ťciowym" (klapy, lotki) ale i "wyj┼Ťciowym" (dany kana┼é odbiornika). Wtedy sygna┼é klapolotek wynosi L+K, ale tylko w zakresie MIN <= L+K <= MAX. Tak przynajmniej ja to zrobi┼éem
--
Jakub Witkowski
z domeny gts /kropka/ pl

To prawda. Napisa┼éem zreszt─ů, ┼╝e by─ç mo┼╝e stosuje si─Ö programowe ograniczenie zakresu wyniku mixu w innych nadajnikach. To co jednak g┼é├│wnie chcia┼éem przekaza─ç w swojej wypowiedzi, to fakt, ┼╝e nie mo┼╝na twierdzi─ç, ┼╝e w Eclipse w┼éaczenie mikser├│w powoduje zagubienie nastawy wychylenia maksymalnego. Po prostu takie a nie inne oprogramowanie tego nadajnika, wymaga zachowania pewnej szczeg├│lnej relacji mi─Ödzy poszczeg├│lnymi parametrami miksera, aby doprowadzi─ç do utrzymania za┼éo┼╝onego zakresu wychyle┼ä. Wydaje mi sie, ┼╝e nie mo┼╝na tu m├│wi─ç o wadzie, czy zalecie tego czy innego rozwi─ůzania. Ostatecznie mikser├│w nie przeprogramowujemy na danym modelu tak cz─Östo, ┼╝eby metoda mia┼éa tu znaczenie. Najwa┼╝niejsze jest aby przy uzyciu danego oprogramowania da┼éo si─Ö zrealizowa─ç dane zamierzenie. Metoda jego osi─ůgni─Öcia jest tu ca┼ékowicie drugorz─Ödna. Pozdrawiam, Robert
Add pictures here
Ôťľ

Oj, oj... To jeszcze zale┼╝y jaki to model, ale to nie by┼é dobry wyb├│r... :-( Generalnie na pocz─ůtek robi si─Ö niewielkiego elektryka lub szybowca, ale gdy znajdziesz w okolicy do┼Ťwiadczonych modelarzy, kt├│rzy Ci model oblataj─ů, to nie widz─Ö problemu.

Tak - napewno si─Ö przyda.

U┼╝ywam tego nadajnika od 3 lat - bez zarzutu, to naprawd─Ö porz─ůdna aparatura z mo┼╝liwo┼Ťci─ů rozbudowy. Wiele os├│b j─ů poleca. Patrz tu: http://www.google.pl/groups?as_q=MC-12&ie=UTF-8&oe=UTF - 8&as_ugroup=pl.rec.modelarstwo&lr=&num0&hl=pl

Eeeeee... Nie jest a┼╝ tak ┼║le... ;-) Masz za to dobry odbiornik razem z nadajnikiem.

Też wcale niezły wybór.
Pozdraiwam, Szymon

Ôťľ
R├│wnie┼╝ zmagam si─Ö aktualnie z wyborem aparatury. Po cenie 1199 z┼é za eclipsa wnosz─Ö ┼╝e zosta┼é on zauwa┼╝ony w sklepie Arthobby. W tym zestawie wyst─Öpuje odbiornik FM z podw├│jn─ů przemian─ů, komplet z odbiornikiem PCM to ju┼╝ wydatek prawie 1400 z┼é. Mam natomiast pytanie o oprogramowanie tego nadajnika. Spotka┼éem si─Ö z opiniami, ┼╝e jest ono mocno wadliwe. R├│wnie┼╝ w sklepie, w kt├│rym planuj─Ö si─Ö zaopatrzy─ç co┼Ť takiego us┼éysza┼éem. O dziwo maj─ů oni te nadajniki w sprzeda┼╝y, a wi─Öc nie "nie polecaj─ů bo u nich nie ma". Podsuni─Öto mi natomiast nadajnik Sanwa Vanguard 6000, z podobnym wyposarzeniem co eclipse (ilo┼Ťciowym) za 970 z┼é. Co wy na to? Rozumiem, ┼╝e w tym drugim przypadku odpada latanie ┼Ťmig┼éowcem?

Ôťľ