Re: 2 Pytania o aparatur? od LAMA V3

Użytkownik "LukaszS" ...>> Czyli można tą aparaturę używać do normalnych modeli?

czyli zasięg 50m to bujda?

Reply to
pyza1987

Nie sądzę. Mój nadajnik Lamy pobiera 135 mA w czasie nadawania, a np. Graupner FM

314 (bezkomputerowy) pobiera ponad 2 razy więcej. Sądząc po tym, nadajnik Lamy ma mniej mocy. Odbiornik z kolei na wygląd nie budzi zaufania. U mnie w mieszkaniu co jakiś czas pojawiają się jakieś niezidentyfikowane zakłócenia. Nawet przy włączonym nadajniku odbywa się wtedy szaleństwo serw i silników. Myślę, że odbiornik ma słabą selektywność i pewnie nie lepszą czułość.
Reply to
Marek Kowalski

Użytkownik "Marek Kowalski" ...

No cóż, może to cecha "osobnicza". Korzystałem z tego nadajnika do sterowania metrowym szybowcem. Nie było żadnych anomalii. Max. odległość nadajnik-model pewnie wynosiła jakieś 300m.

Wobec argumentu o mniejszym poborze prądu (pewnie głównie wykorzystywanego na stopień mocy na wyjściu) nie będę próbował bronić tezy o pełnym zasięgu, ale 50m to na pewno nie jest.

Z opinią o wyglądzie nie będę polemizował. Zresztą odbiornika nie testowałem Na jego ew. obronę mam jednak fakt, że antenka ma ok. 1m dlługości, co jest typowe dla pełnozasięgowych odbiorników na 35MHz

Tego nie można wykluczyć.

Podsumowując - może twierdzenie o pełnowartościowym zestawie jest na wyrost, ale do treningowego niewielkiego i lekkiego modelu - dalej uważam za zdatne.

Pozdrawiam,

Kaper

Reply to
Kaper

Użytkownik Kaper napisał:

Instrukcja od Lamy w rozdzialiku "Zasięg sterowania" określa zasięg skuteczny tego zestawu na 50 m.

Reply to
Marek Kowalski