Zapytanie o azot ciek?y

Witam, Czy wie ktoś ile waży 1 litr azotu ciekłego. Chodzi mi o dokładną wartość (trzy miejsca po przecinku). Pomóżcie!

Reply to
Braszku

808g

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Zygmunt M. Zarzecki snipped-for-privacy@popraw.pregiesz.kom> napisał(a):

BTW. Aby odpowiedź była adekwatniejsza do pytania powinno być: 0,808 kg ;) pzdr., PB

Reply to
Paweł Bochenek

Paweł Bochenek napisał(a):

Proszę jeszcze o potwierdzenie jednego mojego "wywodu" Z 1 kg azotu ciekłego otrzymamy 0,8 m3 gazu, a z 1 litra azotu ciekłego otrzymamy 0,646 m3 gazu Czy tak?

Reply to
Braszku

Braszku snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Nie, nie, nie. Bo p*V=n*R*T, czyli p*V/T=const. pzdr., PB

Reply to
Paweł Bochenek

Paweł Bochenek napisał(a):

ile otrzymam gazu z 1 litra ciekłego azotu, oraz ile otrzymam gazu z 1 kg ciekłego azotu

Z góry dziękuję!!!

Braszku

Reply to
Braszku

Paweł Bochenek napisał(a):

Dlaczego nie, nie i nie? :) Czym rozni sie kilogram cieklego azotu od litra cieklego azotu (poza waga i objetoscia?) Bo mnie sie wydaje, ze to jest ta sama substancja, w tym samym stanie, a rozni sie tylko iloscia? I IMO dobrze kolega obliczyl.

Reply to
zbigi