OS max, a zbiornik paliwa.

Witam.
Zbliżam się do końca budowy mojego motoszybowca. Praktycznie zostało mi
tylko zamontować wieżyczkę z silnikiem. I tu pojawia się moje pytanie ,
ponieważ nigdy nie testowałem takiego rozwiązania.
Chodzi o to czy OS max ( Pojemność 4,5 ) będzie pracował jeżeli zbiornik z
paliwem będzie 15 centymetrów niżej ? Chodzi o to że w wieżyczce jest mało
miejsca za silnikiem i można tam zamontować bardzo mały zbiornik paliwa max
na 4 minuty lotu. Czy ktoś robił już coś takiego ? Jeśli nie to potestuje to
w hamowni.
Pozdrawiam.
Tomek.
Reply to
Maveric
Witam Paliwa do wyholowania szybowcanie nie trzeba dużo. Zastosuj jakiś malutki zbiorniczek z 20-30cm^3 to się powinien zmieścić. 15 cm to torchę dużodo tak primitywnej pompki (wężyk z wydechu).
Piotr Piechota
Przytkaj otwór wylotowy wydechu. Stracisz trochê mocy, ale zyskasz wiêksze ci¶nienie w rurze. IMHO lepiej zrezygnowaæ wogóle z t³umika w szybowcu (masa) i pozostaæ przy ma³ym zbiorniczku.
Reply to
Lukasz
Witam Budowałem kiedyś silnikówki F1C - cisnienie było pobierane z karteru silnika (większe niż w tłumiku). Czy to rozwiazanie sprawdzi sie przy gażniku RC i regulacji obrotów w locie? Pozostaje jeszcze kwestia tego, czy przy 15 cm różnicy wysokosci slinik zassie paliwo przy rozruchu ? Może układ taki jaki czasami jest stosowany w samolotach - z małym zbiornikiem zasilającym bezposrednio przy silniku i osobnym większym umieszczonym dalej. Ciśnienie było by doprowadzone do większego w kadłubie, a mniejszy na wieżyczce połączony był by z większym przez zawór zwrotny. Można przetestować coś takiego na desce. Skomplikowane, ale może działać.
Reply to
Paweł Pracki
Silnik bedzie bardzo trudny do wyregulowania, o ile wogole bedzie chodzil. W locie poziomym to bedzie 15cm, a jak dasz ostre wznoszenie lub opadanie to cisnienie znacznie sie zmieni i moze zalewac silnik. Ale najlepiej odpalic go na desce i sprawdzic wlasnorecznie, zwlaszcza, ze roboty z tym wiele nie ma pozdr Darek_J
Reply to
Darek_J
a taka spekulacja myœlowa:
Dawno, dawno temu, kiedy Roh klei³ jeszcze jaskó³ki ;-) by³a sobie klasa F2D. Zawodnicy w tej klasie najdziksze wyprawiali swawole, a ¿eby mimo tych ekscesów silnik ca³y czas dostawa³ paliwo, stosowali zbiorniki ciœnieniowe. W przestrzeñ zamkniêt¹ cienk¹ sklejk¹ wsadzano odciêty palec od gumowej rêkawicy i nape³niano paliwem z wielkiej strzykawy. Zbiorniczek kilkukrotnie zwiêksza³ objêtoœæ, zapewniaj¹c ciœnienie paliwa na ca³¹ walkê (bo to by³ combat). To mo¿e by pójœæ w tym kierunku? ..........
Reply to
kojot
Przez 4min wyholujesz szybowiec zdecydowanie wystarczaj±co wysoko. Po wy³±czeniu silnika spalinowego i tak go ju¿ przecie¿ nie w³±czysz na ponowne holowanie w tym samym locie. Po co wiêc siê mêczyæ z karko³omnym rozwi±zaniem? Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Witam !
Zgadza się . Ale tak jeszcze wpadł mi taki nieco inny pomysł , ponieważ końcówka wieżyczki jest nieco stożkowata ciężko będzie dobrać taki zbiorniczek który by się tam zmieścił. Wiec pomyślałem żeby zrobić wręgę z laminatu i po prostu zalać paliwem samą wieżyczkę ( górną jej część ) w ten sposób znacznie zwiększyła by się pojemność zbiornika który był by bardzo blisko silnika. Teraz takie pytanie , wieżyczka jest wykonana z laminatu za pomocą żywicy poliestrowej. Czy jak zaleje ją paliwem to nie zaszkodzi to samemu silnikowi ? Takie rozwiązanie wydawało by mi się proste komfortowe i pewne. Oczywiście zbiornik po sklejeniu kilka razy bym wypłukał . Co Wy na to ? Pozdrawiam Tomek.
Reply to
Maveric