Ładowarka RIPMAX Peak Prodigy

Witam Czy ktoś z posiadaczy ładowarki RIPMAX Peak Prodigy (ew X-Peak 3) może mi powiedzieć jak pracuje program ładowania LiPol-i przy pomocy tej ładowarki. Chodzi mi o to czy po ustawieniu np. ładowania 1A; prąd ten jest stopniowo zmniejszany w miarę osiągania napięcia granicznego pakietu, czy też prąd jest stały i wyłączenie następuje po pierwszym osiągnięciu napięcia granicznego pakietu ? pozdrawiam Tomek

Reply to
Tomek Nawacki

Dnia 2004-12-27 20:57, Użytkownik Tomek Nawacki napisał:

Nie wiem, ale większość prostych ładowarek do litówek nie działa ani w jeden ani w drugi podany przez ciebie sposób. Zwykle prąd jest stały aż do osiągnięcia napięcia granicznego, potem zaś na pakiecie utrzymuje się napięcie równe granicznemu, natomiast prąd stopniowo opada. Inna metoda to stały prąd, ale co jakiś czas przerywany na pomiar "na luzie", i tak do osiągnięcia napięcia granicznego. Co oznacza że w momentach ładowania napięcie jest nieco wyższe niż graniczne.

Reply to
Jakub Witkowski