Nasi też potrafią - tania ładowarka dla każdego

Witam!!!
Szkoda mi kasy na drogie ładowarki, których funkcji i tak do końca bym
nie wykorzystał (chyba nikt tak naprawde ich nie wykorzystuje), takich jak
Pulsary czy inne maszyny ktore wiąża krawaty i usuwają ciążę.
Szukałem czegoś zaawansowanego, ale za małe pieniądze. Miało spełniać
nastepujące zalożenia: ładowanie Lipoli, nimh, nicd, regulowany prąd
ładowania i rozładowania najlepiej do 5A, no i wyświetlacz który pokaże
ilość władowanej pojemności. Koszt - najlepiej za darmo. No i znalazłem, co
prawda nie za darmo, ale za koszt półtorej kraty piwa (przy założenniu, że
24 piwa kosztują nas ~50zł.).
Grzegorza poznałem jakiś czas temu i od kiedy pamiętam zawsze coś tam
projektował.... Zrobił mi nawet kiedyś prostą ładowarkę do moich cel -
ładowała ponad 10h - ale zawsze coś... Ostatnio odezwał się do mnie i
oznajmił, że ma do przetestowania swoje najnowsze dziecko. Oto co zrobił:
Miałem przyjemność testować tę ładowarkę przez miesiąc. Ładowałem nią
każdy pakiet jaki miałem w domu, od pakietów modelarskich Lipoli, NiCd,
NiMh po NiMhy od pilota telewizyjnego (w końcu pilot :-p). Łącznie ok 150
ładowań. Rewelacja. Generalnie jestem zwolennikiem spalin ( bo jak samolot
to musi latac jak samolot i wydawać odpowiednie dzwięki), ale teraz wrócę do
małych motoszybowców elektrycznych, żeby móc latać sobie przed budynkiem w
którym pracuję :-D, wszystko dzięki temu, że (mam nadzieję) uda mi sie
pomyślnie ukończyć tę ładowarkę.
Ładowareczka jest prosta w obsłudze i użytkowaniu. Polskie menu!!! A
najważniejsze chyba jest to, że prawie od ręki zmienił program ładowarki
(miałem prototyp i na początku było trochę inne poruszanie się po menu)!!!
Czysta przyjemność, a przedewszystkim tania i tak naprawdę nie odbiegająca
niczym od droższych ładowarek. Może obudowa nie jest za ciekawa, ale można
to sobie wsadzić w ozdobne pudełko jak komuś nie pasuje to które pokazane
jest na stronie. Niestety testówke musiałem oddać, był to zarazem prototyp
NO. 2. Teraz po konsultacji z Grześkiem, pod okiem mojego kolegi elektronika
robie taką samą. Wszystkie elementy kupiłem za ~70zł (wyświetlacz dostałem
od Grześka - tnx). Planuję ją skończyć za ok 10 dni, niestety moja ukochana
praca pewnie nie pozwoli mi szybciej :-(.
Szczerze zachęcam do zrobienia sobie takiej ładowarki. Jest tania i
bardzo dobra.
Z tego co wiem od Grzegorza już 3 osoby zrobiły sobie takie ładowarki i
je bardzo chwalą. Zresztą opinie użytkowników ma wrzucić na swoją stronę.
Pozdrawiam, Piotrek
Reply to
Piotr Kowalski
"Piotr Kowalski" snipped-for-privacy@wp.pl napisał:
Ciekawa inicjatywa. Zawsze się cieszę, jeżeli modelarze mogą coś kupić lub zbudować za niewielkie pieniądze. Sam mam Pulsara bo dla mnie 3 LiPole to już zdecydowanie za mało ale dla 90% lataczy elektrycznych może to w zupełności wystarczyć. Mała uwaga: może to czepianie ale zastanawiam się dlaczego nawet ludzie którzy budują i projektują urządzenia do ładowania akumulatorów piszą "formatowanie akumulatorów". FORMATUJE się twarde dyski i karty pamięci, a akumulatory się FORMUJE :-)
Pozdrawiam Marek Popów Latające RC
Reply to
Marek Popów
Człowieku ale głupstwa piszesz albo jestes naiwny albo nie masz pojęcia o elektronice 70 zł ta ładowarka coś ci sie poprzestawiało.Napewno w sklepie wyjdzie mnie taniej no i ta robota to dla elektronika z dużą wiedzą a nie amatora.Za 100 zł można zrobic ale na Max-ie bez LCD rzecz jasna.
Reply to
Marian
W temacie jest, że dla każdego. Ale czy każdy potrafi programować scalaki czy tylko ja jestem jakiś cienki? :) Fajna ładowarka, tylko opis budowy i uruchomienia by się przydał no i obudowa strasznie toporna.
Pozdrawiam, Szymon
Reply to
invalid unparseable
...tak fajna, ale jest przysłowie "od pomysłu do przemysłu daleka droga" tak i tym pomysłem, a jak bywa z elektroniką to kto cokolwiek budował wie, że jedna część "pierdułka" inna niż była w zamyśle konstruktora i du.... blada, cała robota na nic. Jeśli "Polak potrafi" ł wymyślić to może i stałby się konkurencją dla "molochów" chociażby w sprzedaży KITów do samodzielnego montarzu lub uruchomionych gotowych do pracy i wtedy zobaczymy, czy to będzie faktycznie taniej niż tzw. "fabryczne"
Pozdrawiam Zdzislaw
---------------------------------------------------------------------- Poznaj Stefana! Zmien komunikator! >>>
Tramp
Szymon Bartuś napisał(a):
obudowa
ehh.. u znowu "polskie" narzekanie na wszystko, choćby nie wiem jak dobre było. Zamiast się cieszyć, że jest pomysł i inicjatywa, ŁUP! "obudowa toporna". Zrób coś sam i wtedy mów "obudowa toporna ale za to moja ładniejsza".
mRqS - co nie rozumie takiego czepialstwa i narzekactwa -=RC Latające=-
mRqS
Czesc,
Szymon, zawsze narzekasz i wytykasz błędy (takie to teraz "dżezi"?). Nie potrafisz sporzeć na to z drugiej strony "o, ale fajnie. Wreszcie ktoś robi coś przydatnego, publikuje materiały i to za free". Jakoś żadnej inicjatywy z Twojej strony nie widać a krytykujesz działania innych. Popatrz czasem dalej niz na czubek własnego nosa
Pozdrówka
Reply to
dzozi
Taaaa. Algorytmy to ma³y piku¶ ale ta obudowa......... Znale¼li siê esteci po projektowaniu form przemys³owych... Rêce opadaj±..
Reply to
Roh
Witaj,
Miałem nadzieję, że ten kto to będzie czytał zrozumie, że obudowa w ładowarce nie gra pierwszorzędnej roli... Ale wybacz, jeśli ktoś zamieszcza schemat ładowarki, to, zwłaszcza dla mniej zaawansowanych elektroników (ja np. tylko lutować umiem) przydało by się coś zamieścić z opisu budowy.
Brzmi jak "nam nie jest wszysko jedno" :-) Wyluzuj Marku! Do zobaczenia na Żarze!
Pozdrawiam, Szymon
Reply to
invalid unparseable
OK - przyznaję, z tą obudową to była przesada. Przepraszam. Już tego nie komentujcie. Ale czy wspomnienie, że przydał by się opis budowy i umruchomienia to aż takie wytykanie błędów? Ja bardzo się cieszę, że w polskim Internecie znalazły się schematy do budowy urządzeń do RC, przecież wspomniałem, że "fajna" :-) Wyluzuj. Wpadnij do Kraka na wakacje.
Pozdrawiam, Szymon
Reply to
invalid unparseable
| Chłopie ! | Co ty pijesz ?????????????
Mleko, soki, piwo i wodke, czasami wode jak mnie suszy. Tyle kosztuje krata krolewskiego w tesco :-p
Pozdr. Piotrek
Reply to
Piotr Kowalski
| Człowieku ale głupstwa piszesz albo jestes naiwny albo nie masz pojęcia o | elektronice 70 zł ta ładowarka coś ci sie poprzestawiało.Napewno w sklepie | wyjdzie mnie taniej no i ta robota to dla elektronika z dużą wiedzą a nie | amatora.Za 100 zł można zrobic ale na Max-ie bez LCD rzecz jasna.
Pojecia o elektronice nie mam, ale wiem ile kasy mi poszlo podczas wizyty w sklepie. Rozumiem, ze Ty sie znasz, chwala Tobie za to. Wesolego jajka.
Pozdr, Piotrek
Reply to
Piotr Kowalski
Co do obydowy to niestety sa ludzie ktorym musi dobrze wygladac, ale kazdy rozsadny powie, ze to nie gra roli jak napisal jeden z moich przedmowcow. Ja osobiscie bardzo sie ciesze, ze ktos wykazal sie inicjatywa, poswiecil swoj czas i pieniadze, zeby ulatwic latanie, przede wszystkim zredukowac jego koszty. Ludziom ktorzy probuja byc madrzejsi i mowia, ze nie ma szans zbudowac takiego czegos za <100zl polecam sprobowac, pozniej wydawac swoje sady. Ja etap kupowania juz przeszedlem i wiem ile wydalem. Niedlugo wrzuce na grupe opis tego jak mi szlo z lutowaniem itd. Dodam tylko, ze na elektronice sie nie znam, pomaga mi kumpel, jakos to idzie, z mniejszymi lub wiekszymi sukcesami. Nie wiem co prawda do konca co do czego sluzy, ale jak ktos stoi mi nad glow i mowi co i jak zrobic to nie jest to takie trudne, a bede mogl powiedziec ze zrobilem ja sam ;-).
Pozdrawiam, zycze wesolych swiat i smacznego jajka. Piotrek
Reply to
Piotr Kowalski
A zobacz u mnie na stronce w dziale elektronika - ale pozniej bo teraz patrze - nie dziala :-/ Uprzedzam - to nie jakas "komputerowka".
Ogolnie to nic wielkiego, wykonujesz schamat z PDFa 713. Ja interfejs zrobilem na zworkach - proste i skuteczne. Wszystko na plytce uniwersalnej. Zasilanie przez stabilizator LM350, podawane napiecie na MAXa to 21V(na stronce jest inaczej - nie mam czasu zaktualizowac. Te 21V spokojnie znosi, a przy nizszym nie naladujemy pakietu 10cio ogniwowego). W sumie tyle :-)
Jak mamy juz jakies trafo, a sam uklad jako sampla zamowimy, to zejdziemy do minimalnych kosztow... ~20zl(najtansza obudowa, kilka rezystorkow i kondziorkow, z dwie diody...)?
Reply to
Doman
Cieszę się, ze ktoś idzie w moje ślady i oczywiście życzę powodzenia. Swoją drogą to chyba lepiej mieć w ładowarce opcję usuwania ciąży niż krawata. Jest to zdecydowanie bardziej praktycznie ;-).
Reply to
Piotr Kowalski
Z glebin modelarni ...
PK> Cieszę się, ze ktoś idzie w moje ślady i oczywiście życzę powodzenia. PK> Swoją drogą to chyba lepiej mieć w ładowarce opcję usuwania ciąży niż PK> krawata. Jest to zdecydowanie bardziej praktycznie ;-).
PK> -- PK> Pozdrawiam, Piotrek
Witam ja rowniez przymiezam sie do jej zbudwania - przyda sie cos tak unwersalnego. Czekam na uzupelnienie i jakis opis uruchomienia i regulacji tej ladowarki. A wracajac do konstrukcji to brakuje mi jednej opcji i mam nadziejze iz autor pomsli nad dodaniem togo w jakis ubgrejdach. Mianowicie brak opcji ladowania akumulatorow Pb.
Ale slowa uznania dla autora i chyle czola za udostepnienie.
ehh tylko ta obudowa... - hehe zartuje ;)
MarCiu
Reply to
Marciu11 - Viper
Użytkownik Doman napisał:
Spojzalem, faktycznie to nie to czego szukam, zwlaszcza ze li-xxx uzywam :) i tego typu prosta ladowarke + balancer wystrugalem
Reply to
AlexY
[...]
A może tak podzielić sie opisem poszczególnych podzespołów i opisać to wspólnie byłoby szybciej. Poprosilibyśmy autora o poprawę i opublikowanie tego na jego stronie. Wówczas byłby komplet i opis uruchomienia. Co Panowie na to ? Pozdrawiam Wojtek
Reply to
Wojciech