Nasi też potrafią - tania ładowarka dla każdego

Witam!!! Szkoda mi kasy na drogie ładowarki, których funkcji i tak do końca bym nie wykorzystał (chyba nikt tak naprawde ich nie wykorzystuje), takich jak Pulsary czy inne maszyny ktore wiąża krawaty i usuwają ciążę. Szukałem czegoś zaawansowanego, ale za małe pieniądze. Miało spełniać nastepujące zalożenia: ładowanie Lipoli, nimh, nicd, regulowany prąd ładowania i rozładowania najlepiej do 5A, no i wyświetlacz który pokaże ilość władowanej pojemności. Koszt - najlepiej za darmo. No i znalazłem, co prawda nie za darmo, ale za koszt półtorej kraty piwa (przy założenniu, że

24 piwa kosztują nas ~50zł.). Grzegorza poznałem jakiś czas temu i od kiedy pamiętam zawsze coś tam projektował.... Zrobił mi nawet kiedyś prostą ładowarkę do moich cel - ładowała ponad 10h - ale zawsze coś... Ostatnio odezwał się do mnie i oznajmił, że ma do przetestowania swoje najnowsze dziecko. Oto co zrobił:
Miałem przyjemność testować tę ładowarkę przez miesiąc. Ładowałem nią każdy pakiet jaki miałem w domu, od pakietów modelarskich Lipoli, NiCd, NiMh po NiMhy od pilota telewizyjnego (w końcu pilot :-p). Łącznie ok 150 ładowań. Rewelacja. Generalnie jestem zwolennikiem spalin ( bo jak samolot to musi latac jak samolot i wydawać odpowiednie dzwięki), ale teraz wrócę do małych motoszybowców elektrycznych, żeby móc latać sobie przed budynkiem w którym pracuję :-D, wszystko dzięki temu, że (mam nadzieję) uda mi sie pomyślnie ukończyć tę ładowarkę. Ładowareczka jest prosta w obsłudze i użytkowaniu. Polskie menu!!! A najważniejsze chyba jest to, że prawie od ręki zmienił program ładowarki (miałem prototyp i na początku było trochę inne poruszanie się po menu)!!! Czysta przyjemność, a przedewszystkim tania i tak naprawdę nie odbiegająca niczym od droższych ładowarek. Może obudowa nie jest za ciekawa, ale można to sobie wsadzić w ozdobne pudełko jak komuś nie pasuje to które pokazane jest na stronie. Niestety testówke musiałem oddać, był to zarazem prototyp NO. 2. Teraz po konsultacji z Grześkiem, pod okiem mojego kolegi elektronika robie taką samą. Wszystkie elementy kupiłem za ~70zł (wyświetlacz dostałem od Grześka - tnx). Planuję ją skończyć za ok 10 dni, niestety moja ukochana praca pewnie nie pozwoli mi szybciej :-(. Szczerze zachęcam do zrobienia sobie takiej ładowarki. Jest tania i bardzo dobra. Z tego co wiem od Grzegorza już 3 osoby zrobiły sobie takie ładowarki i je bardzo chwalą. Zresztą opinie użytkowników ma wrzucić na swoją stronę.

Pozdrawiam, Piotrek

Reply to
Piotr Kowalski

Chłopie ! Co ty pijesz ?????????????

Reply to
Roh

Witam

"Piotr Kowalski" snipped-for-privacy@wp.pl napisał:

Ciekawa inicjatywa. Zawsze się cieszę, jeżeli modelarze mogą coś kupić lub zbudować za niewielkie pieniądze. Sam mam Pulsara bo dla mnie 3 LiPole to już zdecydowanie za mało ale dla 90% lataczy elektrycznych może to w zupełności wystarczyć. Mała uwaga: może to czepianie ale zastanawiam się dlaczego nawet ludzie którzy budują i projektują urządzenia do ładowania akumulatorów piszą "formatowanie akumulatorów". FORMATUJE się twarde dyski i karty pamięci, a akumulatory się FORMUJE :-)

Pozdrawiam Marek Popów Latające RC

Reply to
Marek Popów

Człowieku ale głupstwa piszesz albo jestes naiwny albo nie masz pojęcia o elektronice 70 zł ta ładowarka coś ci sie poprzestawiało.Napewno w sklepie wyjdzie mnie taniej no i ta robota to dla elektronika z dużą wiedzą a nie amatora.Za 100 zł można zrobic ale na Max-ie bez LCD rzecz jasna.

Reply to
Marian

Czesc,

Szymon, zawsze narzekasz i wytykasz błędy (takie to teraz "dżezi"?). Nie potrafisz sporzeć na to z drugiej strony "o, ale fajnie. Wreszcie ktoś robi coś przydatnego, publikuje materiały i to za free". Jakoś żadnej inicjatywy z Twojej strony nie widać a krytykujesz działania innych. Popatrz czasem dalej niz na czubek własnego nosa

Pozdrówka

Reply to
dzozi

| Chłopie ! | Co ty pijesz ?????????????

Mleko, soki, piwo i wodke, czasami wode jak mnie suszy. Tyle kosztuje krata krolewskiego w tesco :-p

Pozdr. Piotrek

Reply to
Piotr Kowalski

| Człowieku ale głupstwa piszesz albo jestes naiwny albo nie masz pojęcia o | elektronice 70 zł ta ładowarka coś ci sie poprzestawiało.Napewno w sklepie | wyjdzie mnie taniej no i ta robota to dla elektronika z dużą wiedzą a nie | amatora.Za 100 zł można zrobic ale na Max-ie bez LCD rzecz jasna.

Pojecia o elektronice nie mam, ale wiem ile kasy mi poszlo podczas wizyty w sklepie. Rozumiem, ze Ty sie znasz, chwala Tobie za to. Wesolego jajka.

Pozdr, Piotrek

Reply to
Piotr Kowalski

A zobacz u mnie na stronce w dziale elektronika - ale pozniej bo teraz patrze - nie dziala :-/ Uprzedzam - to nie jakas "komputerowka".

Ogolnie to nic wielkiego, wykonujesz schamat z PDFa 713. Ja interfejs zrobilem na zworkach - proste i skuteczne. Wszystko na plytce uniwersalnej. Zasilanie przez stabilizator LM350, podawane napiecie na MAXa to 21V(na stronce jest inaczej - nie mam czasu zaktualizowac. Te 21V spokojnie znosi, a przy nizszym nie naladujemy pakietu 10cio ogniwowego). W sumie tyle :-)

Jak mamy juz jakies trafo, a sam uklad jako sampla zamowimy, to zejdziemy do minimalnych kosztow... ~20zl(najtansza obudowa, kilka rezystorkow i kondziorkow, z dwie diody...)?

Reply to
Doman

Cieszę się, ze ktoś idzie w moje ślady i oczywiście życzę powodzenia. Swoją drogą to chyba lepiej mieć w ładowarce opcję usuwania ciąży niż krawata. Jest to zdecydowanie bardziej praktycznie ;-).

Reply to
Piotr Kowalski

Z glebin modelarni ...

PK> Cieszę się, ze ktoś idzie w moje ślady i oczywiście życzę powodzenia. PK> Swoją drogą to chyba lepiej mieć w ładowarce opcję usuwania ciąży niż PK> krawata. Jest to zdecydowanie bardziej praktycznie ;-).

PK> -- PK> Pozdrawiam, Piotrek

Witam ja rowniez przymiezam sie do jej zbudwania - przyda sie cos tak unwersalnego. Czekam na uzupelnienie i jakis opis uruchomienia i regulacji tej ladowarki. A wracajac do konstrukcji to brakuje mi jednej opcji i mam nadziejze iz autor pomsli nad dodaniem togo w jakis ubgrejdach. Mianowicie brak opcji ladowania akumulatorow Pb.

Ale slowa uznania dla autora i chyle czola za udostepnienie.

ehh tylko ta obudowa... - hehe zartuje ;)

MarCiu

Reply to
Marciu11 - Viper

Użytkownik Doman napisał:

Spojzalem, faktycznie to nie to czego szukam, zwlaszcza ze li-xxx uzywam :) i tego typu prosta ladowarke + balancer wystrugalem

Reply to
AlexY

[...]

A może tak podzielić sie opisem poszczególnych podzespołów i opisać to wspólnie byłoby szybciej. Poprosilibyśmy autora o poprawę i opublikowanie tego na jego stronie. Wówczas byłby komplet i opis uruchomienia. Co Panowie na to ? Pozdrawiam Wojtek

Reply to
Wojciech

Użytkownik Wojciech napisał: [..]

bez znajomosci zrodel programu opis uruchomienia i regulacji bedzie robiony "od dupy strony", obawiam sie ze to jest zadanie tylko dla autora urzadzenia

Reply to
AlexY

AlexY napisał(a):

Poniekąd masz troszkę racji ale "... . ...". Autor zaktualizował stronę i juz są jakieś ciekawe wyniki :-) Pozdrowionka ps : Płytki już mam, elementy odkopie z szuflady pod balsą jest dużo ciekawych rzeczy. O już znalazłem lcd he he. Więc do roboty Ciekawe co mnie czeka ??

Reply to
Wojciech