co to jest smar armatni?

Pytam Szanownych Kolegow bo na moim komputrze Wujek Gugiel sie leni :-(
Oczywiście wiem _do_czego_ jest smar armatni i _po_co_ się go stosuje
ale nie mogę wyguglać co to chemicznie jest.
W jednym miejscu znalazłem sugestie, z której może wynikać że to to samo
co wazelina techniczna.
Oczywiście nie mam do zakonserwowani żadnego działa tylko szukam czegoś
skuteczniejszego do profili zamkniętych od Fluidolu. Chodzi mi o coś co
będzie stale mokre, może sobie smierdzieć, a nawet wyciekać podczas
upałów. Ważne żeby nie dopuszczało do dalszego działania rudej.
Obserwowany przeze mnie Fluidol dosc szybko wysycha, a potem to nawet
pęka jak go jest za grubo :-(
Na ruskim forum UAZ-a "poswietowano" mi mieszankę smaru armatniego,
oleju przekładniowego i benzyny co do mnie znacznie bardzie przemawia od
wosku z rozpuszczalnikiem.
Czyli wracajac do adremu: co to jest rzeczony smar armatni i gdzie się
go _kupuje_?
PZDR
P.
Reply to
Adampio
U¿ytkownik "Adampio" snipped-for-privacy@op.pl napisa³ w
Skoro google tego nie znajduje, to tego nie ma :-) Mozna jeszcze poszukac na allegro, ale google tam tez penetruje.
Tektyl ci nie odpowiada ? Bitex tez nie ? "Baranek" ?
J.F.
U¿ytkownik "Adampio" snipped-for-privacy@op.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:i998rq$b32$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
Znjomy za komuny przynosi³ z wojska co¶ co nazywa³ "smar na gor±co" By³o to na pewno ruskie. Po rozgrzaniu tsawa³o siê p³ynne i s³u¿yw³o przede wszstkim do konserwacji profili zamkniêtych w samochodach.Po wystygniêciu mia³o konsystencjê miêkkiego mas³a.
Reply to
Jackare
W dniu 2010-10-15 14:27, Jackare pisze:
Ooo, tego chyba właśnie szukam! ;-) Na
(forum) poradzono mi: "нигрол+трансмиссионка+пушечное сало+бензин" - podgrzać i wtryskiwać
Reply to
Adampio
Witam Według infrmacji z poniższej strony smar armatni, to wazelina techniczna. Jeżeli tak to w sklepie motoryzacyjnym czy metalowym jest do kupienia.
PL(N)umber_One
W dniu 2010-10-15 13:10, J.F. pisze:
:-)) Już wiem. To się w Polszcze nazywa smar działowy! Okazało się że znam kogoś kto zna emerytowanego pułkownika WP - bywszego szefa uzbrojenia i on też o armatnim nie słyszał a o działowym to i owszem :-)
Tektyl to chyba taki droższy (lepsiejszy?) Fluidol? Wosk + inhibitory + rozpuszczalnik żeby się dało pryskać na zimno. Bitex i baranek to tylko z zewnątrz i chroni tylko przed mechanicznym uszkodzeniem (kamyki strzelajace spod opon). Branek odłażący płatami od blachy już widziałem =:-0

tego wynika że to wazelina techniczna, działająca samą adhezją.
Reply to
Adampio
"нигрол+трансмиссионка+пушечное
Mój znajomy w swoim autku stosuje jako środek zabezpieczający przed korozją smar do lin dźwigowych. Jest bardzo zadowolony z rezultatów. Nie odpada, nie wysycha, nie wycieka. Może te adresy pomogą wybrać coś wóaśiwego dla Kolegi.
Jaki on stosuje nie wiem, bo nie zdradza sposobu pozyskania :-D Pozdrawiam, W.Kr.
Reply to
kruszewski
Niewatpliwie woskowaty. Ale uzywany do celu zabezpieczania - moze dobry ?
Bo to trzeba dobrej podkladowki :-)
Nie widzialem :-) ale mam wrazenie ze cos bardziej twardego.
J.F.
Użytkownik "Adampio" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:i99kp7$lat$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
kurde, co to jest ten "nigrol"? "transmissjonka" to podejrzewam albo olej do skrzyń automatycznych albo olej hydrauliczny (boksol) potem mamy smar armatni i benzynę Niezła mieszanka. Osobiście nie szalałbym z podgrzewaniem benzyny :p
Reply to
Jackare
Nie wiem co to znaczy po rosyjsku, ale słyszałem kiedyś w żargonie mechaników z wojska o "nigorlnicy" i "nygrolnicy", a była to po prostu jakaś pompka w formie dużej strzykawy do wlewania oleju w trudno dostępne miejsca, np.: most czy skrzynia przekładniowa. Możliwe, że jedno ma coś wspólnego z drugim.
Reply to
nadir
Najciemniej pod latarnią, zajrzałem do konwencjonalnego, rosyjsko-polskiego słownika, naukowo-technicznego i ten "nigrol" to po prostu olej.
Reply to
nadir
To niekoniecznie jest wlasciwa metoda. Tlumacz, mimo ze techniczny, moze nie znac wszystkich niuansow i przetlumaczyc na "zwykly olej". A to jakas specjalna odmiana.
Z niemieckiego ? nigr oel ? a moze Hydrol ? :-)
J.F.
Nigrol jest smarem plastycznym. Jest to nazwa handlowa jednego z rodzajów takiego smaru. Zatem ani hydrol, ani olej. W słowniku technicznym po rosyjsku jest nigrol i w tłumaczenie na polski nigrol. Smar to po rosyjsku najczęściej smazka, smazocznyje masło. Olej smarujący, smarny, to smazocznyje masło. A może nigr - oleum -> czarny olej, czarny bo z zagęszczaczami dającymi taki czarny kolor ? W.Kr.
Reply to
W.Kr.
U¿ytkownik "nadir" snipped-for-privacy@hell.org napisa³ w wiadomo¶ci news:i9aklg$p4n$ snipped-for-privacy@news.vectranet.pl...
Jak najbardziej s± takie urz±dzenia do wlewania oleju. Wygl±da jak metalowa strzykawa z lekko wygiêt± koñcówk± do wlewania. Z daleka podobna do smarownicy, ale co do zasady dzia³ania - strzykawa.
Reply to
Jackare
Ale chyba z inhibitorami, Różne są te "wazeliny": wazelina techniczna TW wg PN-69/C-96120 smar przeciwkorozyjny działowy wg PN-85/C-96159.
Smar biały to też wazelina, ale chyba twardsza - popatrzcie na SMARY SPECJALNEGO PRZEZNACZENIA:
Mirek