co to jest smar armatni?

Pytam Szanownych Kolegow bo na moim komputrze Wujek Gugiel sie leni :-( Oczywiście wiem _do_czego_ jest smar armatni i _po_co_ się go stosuje ale nie mogę wyguglać co to chemicznie jest. W jednym miejscu znalazłem sugestie, z której może wynikać że to to samo co wazelina techniczna.

Oczywiście nie mam do zakonserwowani żadnego działa tylko szukam czegoś skuteczniejszego do profili zamkniętych od Fluidolu. Chodzi mi o coś co będzie stale mokre, może sobie smierdzieć, a nawet wyciekać podczas upałów. Ważne żeby nie dopuszczało do dalszego działania rudej. Obserwowany przeze mnie Fluidol dosc szybko wysycha, a potem to nawet pęka jak go jest za grubo :-(

Na ruskim forum UAZ-a "poswietowano" mi mieszankę smaru armatniego, oleju przekładniowego i benzyny co do mnie znacznie bardzie przemawia od wosku z rozpuszczalnikiem.

Czyli wracajac do adremu: co to jest rzeczony smar armatni i gdzie się go _kupuje_?

PZDR

P.

Reply to
Adampio

W dniu 2010-10-15 12:02, Adampio pisze:

On nie jest do kupienia, tylko do załatwienia :)

Reply to
PeJot

W dniu 2010-10-15 14:27, Jackare pisze:

Ooo, tego chyba właśnie szukam! ;-) Na

(forum) poradzono mi: "нигрол+трансмиссионка+пушечное сало+бензин" - podgrzać i wtryskiwać

Reply to
Adampio

Witam Według infrmacji z poniższej strony smar armatni, to wazelina techniczna. Jeżeli tak to w sklepie motoryzacyjnym czy metalowym jest do kupienia.

PL(N)umber_One

W dniu 2010-10-15 13:10, J.F. pisze:

:-)) Już wiem. To się w Polszcze nazywa smar działowy! Okazało się że znam kogoś kto zna emerytowanego pułkownika WP - bywszego szefa uzbrojenia i on też o armatnim nie słyszał a o działowym to i owszem :-)

Tektyl to chyba taki droższy (lepsiejszy?) Fluidol? Wosk + inhibitory + rozpuszczalnik żeby się dało pryskać na zimno. Bitex i baranek to tylko z zewnątrz i chroni tylko przed mechanicznym uszkodzeniem (kamyki strzelajace spod opon). Branek odłażący płatami od blachy już widziałem =:-0

Reply to
Adampio

"нигрол+трансмиссионка+пушечное

Mój znajomy w swoim autku stosuje jako środek zabezpieczający przed korozją smar do lin dźwigowych. Jest bardzo zadowolony z rezultatów. Nie odpada, nie wysycha, nie wycieka. Może te adresy pomogą wybrać coś wóaśiwego dla Kolegi.

Jaki on stosuje nie wiem, bo nie zdradza sposobu pozyskania :-D Pozdrawiam, W.Kr.

Reply to
kruszewski

Niewatpliwie woskowaty. Ale uzywany do celu zabezpieczania - moze dobry ?

Bo to trzeba dobrej podkladowki :-)

Nie widzialem :-) ale mam wrazenie ze cos bardziej twardego.

W dniu 2010-10-15 12:02, Adampio pisze:

-> pl.misc.militaria

Reply to
PeJot

Użytkownik "Adampio" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:i99kp7$lat$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

kurde, co to jest ten "nigrol"? "transmissjonka" to podejrzewam albo olej do skrzyń automatycznych albo olej hydrauliczny (boksol) potem mamy smar armatni i benzynę Niezła mieszanka. Osobiście nie szalałbym z podgrzewaniem benzyny :p

Reply to
Jackare

Nie wiem co to znaczy po rosyjsku, ale słyszałem kiedyś w żargonie mechaników z wojska o "nigorlnicy" i "nygrolnicy", a była to po prostu jakaś pompka w formie dużej strzykawy do wlewania oleju w trudno dostępne miejsca, np.: most czy skrzynia przekładniowa. Możliwe, że jedno ma coś wspólnego z drugim.

Reply to
nadir

Najciemniej pod latarnią, zajrzałem do konwencjonalnego, rosyjsko-polskiego słownika, naukowo-technicznego i ten "nigrol" to po prostu olej.

Reply to
nadir

To niekoniecznie jest wlasciwa metoda. Tlumacz, mimo ze techniczny, moze nie znac wszystkich niuansow i przetlumaczyc na "zwykly olej". A to jakas specjalna odmiana.

Z niemieckiego ? nigr oel ? a moze Hydrol ? :-)

Dzialowy google zna

Beczke chyba kupisz bez problemu :-)

Nigrol jest smarem plastycznym. Jest to nazwa handlowa jednego z rodzajów takiego smaru. Zatem ani hydrol, ani olej. W słowniku technicznym po rosyjsku jest nigrol i w tłumaczenie na polski nigrol. Smar to po rosyjsku najczęściej smazka, smazocznyje masło. Olej smarujący, smarny, to smazocznyje masło. A może nigr - oleum -> czarny olej, czarny bo z zagęszczaczami dającymi taki czarny kolor ? W.Kr.

Reply to
W.Kr.

Może być, że to jakaś specjalna odmiana. Znalazłem coś takiego:

nadir

Opakowania: 0,85kg, 10kg, 40kg, 180kg

Reply to
Mirek

Ale chyba z inhibitorami, Różne są te "wazeliny": wazelina techniczna TW wg PN-69/C-96120 smar przeciwkorozyjny działowy wg PN-85/C-96159.

Smar biały to też wazelina, ale chyba twardsza - popatrzcie na SMARY SPECJALNEGO PRZEZNACZENIA:

Mirek