Podparcie na matrycę co to kurde jest?

Jakiś czas temu wykonałem sobie konstrukcję blachową w Autodesk Inventor
(jest to projekt obudowy) projekt wysłałem do zakładu który dysponuje
wycinarką laserową ma też możliwość powyginania detali tej obudowy.
I ok otrzymałem od nich ofertę że wyciąć wytną ale powyginać nie mogą bo w
moim projekcie nie uwzględniłem podparcia na matryce (i twierdzą że jak będą
wyginać to może się rozlecieć). No to się pytam co to
jest to podparcie na matrycę, ale niestety w końcu rozmowa potoczyła się tak
że teraz muszę się sam tego dowiedzieć :( zamieszczam linkę do mojego
projektu.
składa się on z trzech
części. Fajnie by było gdybyście mi wytłumaczyli jak do niego dodać
podparcie na matrycę?
Reply to
Kurciok
Górna blacha ma po lewej stronie wystajacy wichajster. W nim gięcie biegnie zbyt blisko krawędzi.
Konrad
Reply to
KA
Tzn. jak oni zamierzaja Ci to pogiac? Na prasie????
Reply to
QF3L
Na gietarce ale wlasnie problem jest taki ze nie mam pojecia jak ta gietarka dziala :) takze ciezko mi zaprojektowac to tak zeby dalo sie nia to powyginac. W kazdym razie jeszcze do nich przedzwonilem i mam zrobic minimum 8mm tego podparcia na matryce. Zrozumialem to tak ze najmniejszy kolnierz ma miec przynajmniej 8 mm dlugosci (mam nadzieje ze dobrze ich zrozumialem bo jak zle to znowu bede musial wszystko przeprojektowac :(.
Reply to
Kurciok
Użytkownik "KA" snipped-for-privacy@b.c napisał w wiadomości news:dnb7ui$11d$ snipped-for-privacy@>> Jakiś czas temu wykonałem sobie konstrukcję blachową w Autodesk Inventor
Umm no dzięki tak się zastanawiam czy tylko tutaj jest błąd bo chyba wszystkie otwory musze odsunąć od krawędzi gięcia? Czyli ten kwadratowy otwór nie może być taki duży bo styka się za blisko z krawędzią no i ten podłużny otwór też musi być chyba wyżej?.
Reply to
Kurciok
Wyobraź sobie leżący poziomo długi pręt kwadratowy z rowkiem w kształcie V na górnej powierzchni (to jest ta matryca). Ten rowek ma kąt 90deg i serokość mierzoną na górnej powierzchni, powiedzmy 16mm. kładziesz na górnej powierzchni, która jest położona poziomo , swoją blachę. Teraz od góry dociskasz to klinem o kącie też 90deg. Klin nie ma ostrej krawędzi dolnej, tylko promień, powiedzmy 2mm. Blacha zgina się w miejscu, gdzie trafia ten klin. Ale żeby to zagięcie wyszło- musi być podparta na krawędziach tego rowka, po obu stronach linii styku z górnym klinem. Jeśli w jakimś miejscu nie sięga do czołowej powierzchni matrycy (wisi w powietrzu)- to nie zegnie się, tylko... tylko zepsuje. A w jaki sposób się zepsuje- to zależy od tego, czy gdzieś w pobliżu jednak sięga, czy na dłuższym odcinku nie ma podparcia.
Teraz czaisz?
Konrad
Reply to
KA
No mniej więcej sobie wyobrażam teraz jak to wygląda. Dzięki za wyjaśnienie. Czyli wszystkie większe otwory też dobrze było by odsunąć od krawędzi gięcia? Jakieś małe otwory mogły by chyba zostać.
Reply to
Kurciok
Jak dobra giętarka i niezbyt gruba blacha to takie elementy da się pogiąć. Oczywiście pod warunkiem ze będą mieli dostateczną ilość specjalnuch narzędzi. Z opisu wynika ze mają nie giętarkę a krawędziarkę. Krawędziarka działa na zupełnie innej zasadzie. Jest dużo dokładniejsza ale wymaga przygotowania detalu pod taką maszynę. Tomek
Reply to
Tomek