Zadanie projektowe

Ratunku! Wiem, może znalazłam się w niewłaściwym miejscu, ale nie wiem, kogo
prosić o pomo. Może ktoś z Was zlituje się nad biedną nauczycielką, która
wymyśliła sobie, że będzie studiować technikę. I od razu na pierwszych
zajęciach dostaliśmy zadanie: Opisz proces projektowania urządzenia, które
można wykorzystać na lekacjach wedługsześciu faz.
Litości! I pomocy... Mam nadzieję, że ktoś mnie usłyszy...
Monika
Reply to
Monika
Pytanie jest tendencyjne. Pewnie potrzeba było być na wykładzie, na którym Sz. P. Pytający zdefiniował Zasadę Sześciu Faz Projektowania Urządzenia, Które Można Wykorzysatć Na Lekcjach(TM). Takowa Zasada nie jest powszechnie mi znana- ja nie uczyłem się widocznie u tego Nauczyciela. Nie potrafię pomóc.
Konrad
Reply to
KA
witanko
jako inz stwierdzam ze za duzo niewiadomych nie da sie tego rozwiazac
alojzy
Reply to
slonzok62
Mo¿e chodzi o projekt zgodny z Six Sigma ?
Reply to
J.J.
Przyznaję się: prośba została sformułowana zbyt ogólnie. Chodzi o to, że muszę zacząc od prac studialnych (Faza I), czyli sformułować potrzebę, opis jakościowy, wymagania konstrukcyjne, ocenę wykonalności, kryteria oceny. Następnie wybrać metpdę poszukiwań rozwiązań, wstępną selekcję (Faza II). Po czym Ocenić i wybrać rozwiązanie (Faza III). Problem w tym, że to jedyne, co posiadam i jakoś nie jestem w stanie na tej podstawie właściwie opisać, coś, co mogłoby się przydać na lekcjach techniki. Może ktoś ma namiary na jakąć stronę, gdzie znajdę bardziej szczegółowy opis projektu?
Pozdrowionka, Monika
Reply to
Monika Lipian
U¿ytkownik "Monika Lipian" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:dna76r$6rq$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
a gdzie kolejne 3 fazy ?
Reply to
invalid unparseable
Wg Morrisa Asimowa, w : "Wprowadzenie do projektowania w technice", (str.33) WNT,wydanie (stare !) 1967 r. kolejnośc jest taka : Potrzeba-> Faza 1. Badanie ( studia) wykonalności. ->Faza2. Projektowanie wstępne. ->Faza 3. Projektowanie szczegółowe. -> Faza 4. Planowanie produkcji. -> Faza 5. Planowanie dystrybucji. -> Faza 6. Planowanie użytkowania. -> Faza 7. Planowanie wycofania wyrobu z użytkowania. Pierwsze trzy fazy to fazy projektowania, dalsze to fazy związane z cyklem wytwórczo-konsumpcyjnym.
Reply to
kruszewskiWYTNIJTO
Monika Lipian napisał(a):
Pahl G., Beitz W.: Nauka konstruowania. WNT, Warszawa 1984 (bywa na allegro za śmieszne pieniądze), Dietrych J.: Projektowanie i konstruowanie. WNT, Warszawa 1974
Borusiewicz W.: Naukowe podstawy projektowania układów konstrukcyjnych. PWN 1989
Od razu zaznaczam, że nie mam nic wspólnego z podanymi aukcjami.
Pozdrawiam, Jarek
Reply to
Jarek
By moze trzeba sie udac do biblioteki i poszukac w katalogu pod nazwiskiem Nauczyciela :-)
J.F.