Co to jest stal?

Flagowe dobijaj±ce pytanie profesora politechniki krakowskiej
U¿ytkownik "jacek" <mawoski(bez_tego)@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:durrnt$fum$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
jacek
Zbyszek snipped-for-privacy@domena.tez.net> napisał(a):
A przypadkiem to nie jest roztwór stały ......?

Reply to
Wiesław
Nie jestem materia³owcem a kolokwia z tego tematu pisa³em jakie¶ kilkana¶cie lat temu :) Nie wnikam w takie szczegó³y, bardziej interesuj± mnie parametry wytrzyma³o¶ciowe tworzywa konstrukcyjnego (stali).
Zbyszek
Reply to
Zbyszek
Mnie uczono, ze jest to stop zelaza z weglem krzepnacy z przemiana eutektoidalna. Graniczna zawartosc wegla wynosi (zaleznie od rodzaju i ilosci dodatków stopowych) ok. 2% Szkolna definicja stali jest tu:
Marek
Zacytuje p[oczatek pewnego wiersza:
Dawniej byly jak kobyly te polskie dziewice: dupy mialy marmurowe i stalowe cyce. ....
Czyli stal to jest to, z czego dawniej dziewice mialy biusty.
Reply to
pluton_
D...py mają jak z mosiądza to ułani są z Grudziądza Lance do boju szable w dłoń bolszewika goń goń goń
To na wypadek gdyby ktoś chciał się lepiej zorientować równiż w temacie metali kolorowych.
Reply to
Paweł Mierzejewski