Pakiet modelarski...

kupi³em sobie wczoraj pakiet modelarski xpower (by Dualsky)
po g³êbszym zastanowieniu jaki mi sie przyda najbardziej pad³o na 2s
1700mAh - pr±dy max do 16c, nominalne obci±¿enie 10-12c i 7,4 V wystarczaj±
mi w zupe³no¶ci
przylutowa³em goldy, pod³±czy³em, doda³em gazu i szczêka mi opad³a...
porównywanie do jakichkolwiek pakietów z ogniw telefonicznych/laptopowych
nie ma wiêkszego sensu :)
jestem bardzo zadowolony z zakupu - dualsky rulezz ;)

PeKlesyk
"PeKlesyk" snipped-for-privacy@interia.pl napisał:
Gratuluję zakupu. Tak to jest z LiPolami. Ja mam jeszcze sporo porządnych pakietów Sanyo NiCd i jak zacząłem kupować LiPole to postanowiłam te NiCd zatrzymać, żeby używać ich zamiennie. Nawet modele przystosowałem do obu typów, np łatwo programowalne chociaż drogie regulatory Hackera. Tymczsem w trakcie sezonu wszystkie NiCd poszły w odstawkę. Nic dziwnego - dawniej musiałem na lotnisku wymieniać pakiet 3 razy tzn po kazdym locie, a teraz robię 3 loty na jednym pakiecie. Wogóle nie wymieniam akumulatorów w modelu. LiPoly rulezz :-) Moje NiCd wylądują ostatecznie jako pakiety do wkrętarki i jako przenośne zasilanie do rozrusznika do spalinek.
Pozdrawiam Marek Popów Latające RC
Reply to
Marek Popów
Panowie nie popadajcie w taki samozachwyt nad Li-pol życzę Wam jak najlepiej ale może Wam mina zrzednąć po 20-40 cyklach (zależy od I rozłd.).Nadal aku NiCd jest najbardziej dopracowanym z pośród dostępnych na rynku a jakie ma wady to wiemy
Reply to
Marian
1. to nie jest samozachwyt, to jest zachwyt
2. je¶li pakiet ma dopuszczalny pr±d 16C (ponad 27A) a ja go u¿ywam do 8-10 A to ¶piê spokojnie. Skoro nie zar¿n±³em ogniw telefonicznych i laptopowych czemu mia³bym uszkodziæ pakiet moelarski ?
3. nie widzia³em nikogo kto lata na ni-cad'ach
PMK
Reply to
PeKlesyk
EOT
PMK
Reply to
PeKlesyk
Witam
"Marian" snipped-for-privacy@tlen.pl napisał:
Wiesz to z doświadczenia własnego, plotek, czy naczytałeś się jakichś dziwnych opinii? Ile pakietów LiPol eksploatujesz? Ja używam od jesieni ubiegłego roku LiPole - w sumie ok 10 różnych pakietów (różnych napięć i pojemności) ale tylko jednej firmy Polyquest. Z tego 4 pakiety bardzo intensywnie bo w modelu, który przez cały sezon wożę w bagazniku samochodu do pracy i latam po pracy jak tylko jest pogoda. Zrobiły co najmniej 150 - 200 cykli i nie zauważyłem nawet spadku pojemności. Przestrzegam jednak kilku warunków: - prąd nie przekracza 70 - 75 % nominalnego (nie szczytowego). Każdy zespół napędowy jest sprawdzony w tym celu na hamowni i ma tak dobrane śmigło, żeby ten warunek był spełniony. - używam tylko programowalnych ragulatorów i to takich, gdzie programuje się nie tylko ilość i typ cel, ale także końcowe napięcie Cut Off. - co najmniej raz na 3 -4 ładowania ładuję przez dedykowany balancer co ułatwia fakt, że wszystkie polyquesty mają w tym celu wyprowadzenia z wtyczkami. - do ładowania używam Pulsara i to nie w trybie fast tylko w zwykłym ze stopniowym obniżaniem prądu ładowania po osiągnięciu napięcia końcowego.
Moim zdaniem dobrze sprawdzają się w szkutniczych i jeżdżących ale w latających już na pewno do nich nie wrócę. Nie buduję modeli samolotów żeby nimi transportować cegły ;-)
Pozdrawiam Marek Popów Latające RC
Reply to
Marek Popów
No , wychodzi z 200z³ (4x 2200mAh 20C) no i co z tego, ale za to na ³adowarce zaoszczêdzisz wiêcej bo do Lipol s± du¿o tañsze
zbyszek
Reply to
zbyszek
To przyjedź do mnie, pokażę Ci. :)