czym rozładować niewykorzystany pakiet ??

mam pakiet(y) SHARKA 9,6 V , 1100 mAh http://modele.sklep.pl / product_info.php?products_ida1 i chce je czasem rozładować , gdy wyjazd
na latanie nie wypali , a do nast─Öpnych lot├│w kilka dni. normalnie roz┼éadowywa┼éem je na ┼éadowarce , ale trwa to d┼éugo ( ok 2 godz na pakiet pr─ůdem 0,5 A ; 6,5 V )
my┼Ťla┼éem o ┼╝ar├│wce samochodowej , ale nie wiem z kolei ile powinna mie─ç wat :P nie chce bowiem przesadzi─ç i uszkodzic aku mam tez wiatraczek na 12 V ale tylko 0,12 A , czyli powinien sie kreci─ç jakie┼Ť... 10 godzin ??
może mi ktos doradzi , silnikiem od modelu nie chce tego rozładowywać , bo szkoda silnika i niewygodnie sie to robi w ciasnym pokoju :P

Ôťľ
LUK wrote:

Nie roz┼éadowywa┼ébym go w og├│le, je┼Ťli w perspektywie jest latanie za kilka dni.
┼╗ar├│wka samochodowa 12V 5W roz┼éaduje ten pakiet w ci─ůgu ok. 2 godzin, 12V 21W w ok. p├│┼é godziny, ale musisz od┼é─ůczy─ç j─ů r─Öcznie w odpowiedniej chwili.
Najwygodniejsza jest niew─ůtpliwie ┼éadowarka.
-- pozdrawiam, Łukasz Spychalski
Add pictures here
Ôťľ

a co sie stanie jezeli nie odłacze w odpowiedniej chwili ??

Ôťľ
LUK wrote:

Zaczniesz meczyc pakiet, a dokladniej jego najslabsze ogniwa, ktore rozladowawszy sie jako pierwsze do zera moga nawet ulec przepolaryzowaniu.
-- pozdrawiam, Łukasz Spychalski
Add pictures here
Ôťľ
Lukasz Spychalski pisze:

Jak rozpozna├ä┬ç odpowiedni├ä┬ů chwil├ä┬Ö? Gdy ─╣┼║ar─é┼éwka zga─╣┬Ťnie?
--
--===karp===--

Add pictures here
Ôťľ
karp wrote:

Nie - gdy wystapi pierwszy spadek jasnosci wywołany rozladowaniem sie pierwszego, najslabszego ogniwa. Problem w tym, ze o ile za pomoca woltomierza (nie mowiac juz o specjalnie w tym celu zaprojektowanym ukladzie elektronicznym) lawo jest to wykryc, o tyle spadek jasnosci zarowki przebiegajacy w ciagu kilku czy kilkunastu sekund latwo jest przeoczyc.
Add pictures here
Ôťľ
karp wrote:

Wepnij kilkuwatow─ů (np z radiatorem) diod─Ö zenera 6,8 albo 5,1 V - do takiej warto┼Ťci sie bateria roz┼éaduje
(tylko potem pilnuj polaryzacji bo po pod┼é─ůczenu odwrotnie mo┼╝esz roz┼éadowa─ç do 'zera')
(dwa zenery 4,9 lub 5,1 przeciwstawnie nawet na wspólnym radiatorze i problem z głowy)
Add pictures here
Ôťľ