Balancer i ładowarka li-pol

Hej.Czy tu na prawdę nie ma profesjonalistów? Czy oprócz błędów ortograficznych nie można przeczytać nic więcej? Widać chyba,że Ci bardziej zaawansowani nie mają ochoty nic napisać.Czy tu dominuje tylko Hitec i śmigiełka do zabaweczek?

Reply to
Icom

Użytkownik "Icom" snipped-for-privacy@home.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Byłeś w stanie się wysilić na monolog i błyskotliwe przemyślenia, a nie potrafisz sam sobie znaleźć takiej informacji? Wystarczą google i np fraza "LiPo charger 1-4" i zobaczysz ile wyświetli wyników, potem wystarczy porównać, poszukać w necie opinii i masz wszystko co chcesz bez łaski :-). Z drugiej strony nie sprecyzowałeś co rozumiesz pod pojęciem "profesjonalna ładowarka", może takie coś

?

pozdrawiam, qrdl

Reply to
qrdl

?

Myślę, że jeśli profesjonalna, to raczej:

:D

PMK

Reply to
PeKlesyk

No widac nie ma. Bo ludzi zawodowo zajmujacych sie "ladowarkami" jest niewielu. A napisales profesjonalisci. A wiekszosc z nas nie zajmuje sie zawodowo "ładowarkami". To i siedzimy cicho.

Amatorsko zajmujacy sie "ładowarkami" czyli uzytkownik Armand

Reply to
Armand Olejko

Szanowni Panowie, Zapytałem grzecznie o problem dość istotny.Nie muszę tłumaczyć,że ładowanie li-poli kiepską ładowarką bez balancera może skończyć się nie tylko tragicznie dla akumulatora i modelarza.Znane są wypadki spłonięcia domu czy samochodu przez pozostawienie akumulatora bez ,,opieki''.Na moje zapytanie złośliwie odpisał Pan QRDL.Ja Szanowny Panie znalazłem oczywiście wiele informacji na ten temat.Jakoś udało mi się nauczyć stukać w klawisze i nauczyli mnie na studiach obsługi komputera.Widać nie ma Pan nic do powiedzenia w temacie ładowania Li-poli dużej mocy,więc w zastępstwie odpisuje Pan złośliwie nie mogąc zaproponować nic innego.Za podany link do ładowarki dziekuję.Ładuje ona niestety max.4 cele.Ja potrzebuję ładowac do

10 cell ogniwa o pojemności 4000 i 6000 mAh. Myslę,że zamiast się wysilać bez znajomości tematu, lepiej nie zabierać czasu i marnotrawić go na pisanie głupot. Tu chyba niektórym wydaje się,że wszystkie rozumy pozjadali.A jak popatrzy się na poziom dyskusji to ręce opadają. Mniej jadu Panowie a więcej profesjonalizmu.Modelarstwo dzisiejsze to nie gumówki z lat 50-tych i Jaskółki ze Składnicy Harcerskiej. To zaawansowane technologie wymagające dużej wiedzy technicznej i niestety coraz więcej kasy. Pozdrawiam i już nie zajmuję czasu Panu QRDL,który chyba z braku mozliwości zrobienia sobie modelu udziela takich bzdurnych odpowiedzi. Proszę zobaczyć na stronie Hackera jak latają modele akrobacyjne na takich li-polach.Może wtedy zrozumie Pan problem ładowania takich ogniw i bezpieczeństwa z tym związanym.
Reply to
Icom

Użytkownik "Icom" snipped-for-privacy@home.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Szanowny Panie,

Oto cytat z Pana pierwszego listu "Czy ktoś możę polecić profesjonalną ładowarkę do Li-poli 5 cell 4000mAh?" z 22:17 dn. 14.07 (czwartku). 16.07 o

10:06 czyli dziś, w sobotę już Pan pretensjonalnym tonem pisze "Hej.Czy tu na prawdę nie ma profesjonalistów?(...)Czy tu dominuje tylko Hitec i śmigiełka do zabaweczek?". Nie minęły 48h a Pan już zaśmieca grupę swoimi dywagacjami na temat profesjonalizmu grupowiczów. Może troszkę cierpliwości? Jest sezon urlopowy i może nie każdy z wypiekami śledzi Pana "problemy". A poza tym proszę się zastanowić nad swoimi potrzebami skoro z listu na list jest najpierw 4000mAh, a dziś już widzę 6000mAh, to może poczekamy z tydzień i będzie 20000mAh, czy może nie ma tego na stronie hakera? Nie mówiac już o tym, że z 5 ogniw zrobiło się 10. I kolejny cytat "Myslę,że zamiast się wysilać bez znajomości tematu, lepiej nie zabierać czasu i marnotrawić go na pisanie głupot." jakby to Panu powiedzieć, żeby Pan się nie poczuł urażony.... myślenie Panu nie służy. Dziękuję natomiast bardzo za wykład na temat współczesnych perspektyw modelarstwa, szczególnie wzruszyła mnie część historyczna.

pozdrawiam, qrdl

Reply to
qrdl

Użytkownik Icom napisał:

polecam :

punkt z ponizszego linku
Myslę,że zamiast się wysilać bez znajomości tematu, lepiej nie zabierać

to czemu sie zalisz ze nikt nie odpisuje?

Reply to
AlexY

Icom pisze:

Michał Mierzwa

Zajmuję się ładowaniem Li-Poli. Wlasciwie robie pakiety do modeli z baterii do NOKII o poj. 2200 mAh.lub 4400mAh. Jedna taka cela to 3,7V, a więc przeważnie łączy się trzy cele do 11,1 V. Ładować trzeba ALBO z "profesjonalną" ładowarką albo tak jak ja, czyli dowolną ładowarką impulsową o natężeniu mniej więcej 1 ampera, to taka uniwersalna wielkość a i ładowareczki te sa dostępne za grosze. "Profesjonalna ładowarka" różni się od mojego ładowania wyłacznie tym, że ma ustawiony sztywno wyłacznik sprzężony z "delta-pik", co znaczy, że po osiągnięciu pewnej wielkości napięcia po prostu się odłącza. I tu wychodzi słabość owych "profesjonalnych" ładowarek do Li-Poli, bo ustawienia sa na

4,2V dla 1 celi, 8,4 dla dwóch cel, 12,6V dla 3 cel, 16,8V dla 4 cel no i 21V dla 5 cel. Nie spotkałem jeszcze żadnej ładowarki, gdzie można by to regulować, co jest własnie (przynajmniej dla mnie) słabą strona tych ładowarek. Moja konstrukcja pozwala ustawić napięcie odcinające w pewnych granicach, nie przekraczających jednak 4,5V na jedną celę. I ja stosuję tę właśnie wartość, nieznacznie przewoltowując ogniwa w stosunku do instrukcji innych użytkowników. Jednak "delta-pik" nie jest potrzebne. Wystarczy podłączyć równolegle do ladowanego ogniwa zwykły miernik napięcia, lavo, woltomierz i odłączyć ładowarkę po osiągnięciu określonej wartości. Tak robiłem, dopóki nie zapomniałem raz wyłaczyć. Eksperymentowałem wówczas z pojedyńczą celą i zostawiłem na noc bo zapomniałem o niej. W nocy to wybuchło nie czyniąc wprawdzie szkody ale huk był głośny jak z broni palnej. Warto tu zaznaczyć, że kosztujące 25-30 zł ogniwo (1 cela) Li-Pol do NOKII o poj. 2200 mAh (po zlutowaniu 3 cel) napędza mi spokojnie silniki bezszczotkowe, rozładowując się wartością 8C. To wystarczy a jest kilkakrotnie taniej niż przy kupnie "profecjonalnych pakietów" z różnych sklepów. Wychodzi 70 zł za pakiet 2200mAh/11,1V. Pokazcie sklep, w którym tak tanio można to kupić. Tyle na razie z prywatnych tajemnić modelarskich. HuSadam

---------------------------------------------------------------------- Startuj z INTERIA.PL! >>>

HuSadam

Szanowny Panie Michale, Domniemywam,że Pana modelarstwo niestety zatrzymało się na poziomie Jaskółki. Pozdrawiam i zyczę więcej szacunku dla siebie i ludzi.Jako dyżurny zawsze ma Pan cos do wtrącenia. Niestety nie zawsze coś mądrego. Radzę założyć prywatną stronę i tam się produkować. Silcie się więc na swoje dowcipy i wymieniajcie te uwagi między sobą.Chyba Wam już nie starczy czasu na modelarstwo.I chyba o to głównie na tej grupie chodzi. Oto Polska własnie. Pozdrawiam Was serdecznie wszechwiedzący modelarze.Ja niestety nie dorównam Wam nigdy.Nie stać mnie na deprona i reglerek za 30 zł. Kupię sobie latawca. Michał Mierzwa snipped-for-privacy@blaszok.silesia.linux.org.pl> napisał(a):

Reply to
Icom

Po zmianie eproma jest komunikat,że ładowarka nie

***HuSadam-->*** To niewykonalne - nie da sie nic pomierzyć, bo napięcie ładowania (wyjściowe) jest pochodną dwóch czynników na raz: aktualnego napięcia ładowanego ogniwa i jego pojemności (przy autodetekcji - ale zakładam, że to jakaś dobra ładowarka i posiada automatyczne rozpoznawanie cel). W dodatku pomiar jest mierzony pod obciążeniem tego ogniwa i wykaże zupełnie inne napięcie niż przy mierzeniu samym miernikiem. Jest jednak dobry sposób: należy ładowarkę podłączyć do zasilania - najczęściej jest to 230V w sieci mieszkaniowej- na wyjściu podłączyć żarówkę samochodową i dopiero wtedy zmierzyć napięcie, własnie pod obciążeniem. Co jest ważne we wszystkich ładowarkach i ładowaniach - natężenie prądu [A] nie ma większego znaczenia. Im mniejsze tym dłużej będziemy ładować ale tym lepiej się naładuje i na dłużej starczy tak ładowane ogniwo. Ładowanie dużymi prądami- np.dla ogniwa 3.000 mAh ładowanie prądem 2 A jest wprawdzie zgodne z niektórymi instrukcjami i szybko naładuje pakiecik ale jednocześnie skróci zywotność i jakość ogniwa. Jeśli komu sie nie śpieszy nie ładuje mniejszym prądem a dobrze na tym wyjdzie. Myślę, że przy Li-Pol 1/5 pojemności (czyli 600mA dla ogniwa 3.000 mAh) jest bezpiecznie. Ja stosuję prąd ok. 1 A dla Li-Pol 4400mAh. Następnie - za duże o 0,1 V przewoltowanie nie tylko nie spowoduje żadnego wybuchu ale kosztem czasu eksploatacji zwiększy jego pojemność. Ja tak robię cały czas. Praktyczna rada - Li-Pol wybucha kiedy jego temperatura zbliży się do 60-70- stopni Celsjusza. Wystarczy więc zerkać na woltomierz i pomacać palcem, żeby mieć pewność, że nic się nie stanie. HuSadam

---------------------------------------------------------------------- Na randke, na randke, na randke... >>>

HuSadam

From: "skazoo onet" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>

1> Napięcie końcowe 4,5V/celkę ????? Ile taki pakiet Ci wytrzymuje ?

2> Ile taki pakiet oddaje efektywnie z deklarowanych 2200 mAh ??? Co z ogniwami

3> Taniej na pewno, ale na jak długo ???
***HuSadam-->*** Ad 1: Latam sobie jak najczęściej, zależnie od wiatru, średnio 2 razy w tygodniu. Pakiet wytrzyma dwa sezony. Wytrzymałby i więcej ale wolę zmienić na nowy. 4,5 V na cele nawet nie zagrzeje ogniwa a widziałem już różne "instrukcje" maksymalnego napięcia - 4,2V to było najmniejsze a 4,5 największe. 4,1 nigdzie nie spotkałem. Zresztą - wypróbowalem to doświadczalnie i wiem, że kiedy startuję i mam w pakiecie 13,5V zamiast 12,3 to ten start wygląda inaczej. Nikt nie musi mnie nasladować ale piszę o tym, co poznałem z autopsji czyli własnego doświadczenia.. Ad 2: Nie chcę rzucać liczb "na oko" bo nie pomierzyłem tego porównawczo z pakietem ładowanym niższym woltażem. jednak nie dostrzegłem w praktyce żadnej różnicy, bo nigdy nie wyczerpuję pakietu do samego końca. Jeszcze mi sie nie zdarzyło, żeby regulator odłaczył silnik (cut-off) tak więc trudno mi coś powiedzieć na temat poruszony w pytaniu. Ad 3: Taniej? Bardzo dużo taniej a jeżeli miałby to być nawet tylko jeden sezon to i tak robiłbym tak samo. Pozdrawiam HuSadam

----------------------------------------------------------------- Dzwonki polifoniczne za 4 zl!!! Zmien dzwonek na wakacje.

Reply to
HuSadam

Icom napisał(a):

witam to jest bardzo dobra ladowarka ale niestety cena jest dosyc wysoka

Jury

Wiadomość od "Icom" snipped-for-privacy@home.pl

Najwięcej jadu jest w twoich wypowiedziach. Arogancja do kwadratu. Nie lubie takich ludzi.

Reply to
PiotrP

Wiadomość od "Icom" snipped-for-privacy@home.pl

No i wiemy z kim mamy do czynienia - z zadufanym PRAWDZIWYM MODELARZEM gardzącym nami, maluczkimi.

Reply to
PiotrP

Dzięki! Jan

Reply to
jan

A jak umiesz trzymać lutownicę w ręku posługiwać się nią i znasz się trochę na elektronice to zrobisz ładowarkę Li-pol,Li-jon do 3 cel za parę zł.Mogę użyczyć schemat i służę radą w czasie realizacji przedsięwzięcia.Zbudowałem ładowarkę która ładuje wszystkie rodzaje aku z deltą i członem czasowym za 70 zł.Tylko trzeba posiadać umiejętność robienia płytek drukowanych no i znać się nieco na elektronice

Reply to
Marian

elektroniki.Ładowanie pojedynczego ogniwa noie stanowi problemu.Połączone szeregowo i nie posiadające jednakowego napięcia nie dają się ładować do pełnej pojemności.Balancer wyrównuje napięcia ładowania na każdym ogniwie.Producenci akumulatorów zalecają ładowanie każdego z osobna.Wtedy nie niszczy się ich i nie grożą wybuchem.Niestety li=pole sa trudne w eksploatacji a poprane ich naładowanie nie jest wcale takie łatwe.Dlatego w każdym pakiecie składającym się z kilku cell są wyprowadzone na wtyczkę przewody z każdego ogniwa w celu podłaczenia balancera. Level

Reply to
Level