Balancer i ładowarka li-pol

Hej.Czy tu na prawdę nie ma profesjonalistów? Czy oprócz błędów ortograficznych nie można przeczytać nic więcej?
Wida─ç chyba,┼╝e Ci bardziej zaawansowani nie maj─ů ochoty nic napisa─ç.Czy tu dominuje tylko Hitec i ┼Ťmigie┼éka do zabaweczek?
Add pictures here
Ôťľ

By┼ée┼Ť w stanie si─Ö wysili─ç na monolog i b┼éyskotliwe przemy┼Ťlenia, a nie potrafisz sam sobie znale┼║─ç takiej informacji? Wystarcz─ů google i np fraza "LiPo charger 1-4" i zobaczysz ile wy┼Ťwietli wynik├│w, potem wystarczy por├│wna─ç, poszuka─ç w necie opinii i masz wszystko co chcesz bez ┼éaski :-). Z drugiej strony nie sprecyzowa┼ée┼Ť co rozumiesz pod poj─Öciem "profesjonalna ┼éadowarka", mo┼╝e takie co┼Ť http://www.riku.com.pl/catalog/product_info.php?cPath 0_192&products_id88 ?
pozdrawiam, qrdl
Add pictures here
Ôťľ

http://www.riku.com.pl/catalog/product_info.php?cPath 0_192&products_id88 ?
My┼Ťl─Ö, ┼╝e je┼Ťli profesjonalna, to raczej:
http://tiny.pl/qqsr :D
PMK
Add pictures here
Ôťľ

No widac nie ma. Bo ludzi zawodowo zajmujacych sie "ladowarkami" jest niewielu. A napisales profesjonalisci. A wiekszosc z nas nie zajmuje sie zawodowo "ładowarkami". To i siedzimy cicho.
Amatorsko zajmujacy sie "ładowarkami" czyli uzytkownik Armand
Add pictures here
Ôťľ

Zajmuj─Ö si─Ö ┼éadowaniem Li-Poli. Wlasciwie robie pakiety do modeli z baterii do NOKII o poj. 2200 mAh.lub 4400mAh. Jedna taka cela to 3,7V, a wi─Öc przewa┼╝nie ┼é─ůczy si─Ö trzy cele do 11,1 V. ┼üadowa─ç trzeba ALBO z "profesjonaln─ů" ┼éadowark─ů albo tak jak ja, czyli dowoln─ů ┼éadowark─ů impulsow─ů o nat─Ö┼╝eniu mniej wi─Öcej 1 ampera, to taka uniwersalna wielko┼Ť─ç a i ┼éadowareczki te sa dost─Öpne za grosze. "Profesjonalna ┼éadowarka" r├│┼╝ni si─Ö od mojego ┼éadowania wy┼éacznie tym, ┼╝e ma ustawiony sztywno wy┼éacznik sprz─Ö┼╝ony z "delta-pik", co znaczy, ┼╝e po osi─ůgni─Öciu pewnej wielko┼Ťci napi─Öcia po prostu si─Ö od┼é─ůcza. I tu wychodzi s┼éabo┼Ť─ç owych "profesjonalnych" ┼éadowarek do Li-Poli, bo ustawienia sa na 4,2V dla 1 celi, 8,4 dla dw├│ch cel, 12,6V dla 3 cel, 16,8V dla 4 cel no i 21V dla 5 cel. Nie spotka┼éem jeszcze ┼╝adnej ┼éadowarki, gdzie mo┼╝na by to regulowa─ç, co jest w┼éasnie (przynajmniej dla mnie) s┼éab─ů strona tych ┼éadowarek. Moja konstrukcja pozwala ustawi─ç napi─Öcie odcinaj─ůce w pewnych granicach, nie przekraczaj─ůcych jednak 4,5V na jedn─ů cel─Ö. I ja stosuj─Ö t─Ö w┼éa┼Ťnie warto┼Ť─ç, nieznacznie przewoltowuj─ůc ogniwa w stosunku do instrukcji innych u┼╝ytkownik├│w. Jednak "delta-pik" nie jest potrzebne. Wystarczy pod┼é─ůczy─ç r├│wnolegle do ladowanego ogniwa zwyk┼éy miernik napi─Öcia, lavo, woltomierz i od┼é─ůczy─ç ┼éadowark─Ö po osi─ůgni─Öciu okre┼Ťlonej warto┼Ťci. Tak robi┼éem, dop├│ki nie zapomnia┼éem raz wy┼éaczy─ç. Eksperymentowa┼éem w├│wczas z pojedy┼äcz─ů cel─ů i zostawi┼éem na noc bo zapomnia┼éem o niej. W nocy to wybuch┼éo nie czyni─ůc wprawdzie szkody ale huk by┼é g┼éo┼Ťny jak z broni palnej. Warto tu zaznaczy─ç, ┼╝e kosztuj─ůce 25-30 z┼é ogniwo (1 cela) Li-Pol do NOKII o poj. 2200 mAh (po zlutowaniu 3 cel) nap─Ödza mi spokojnie silniki bezszczotkowe, roz┼éadowuj─ůc si─Ö warto┼Ťci─ů 8C. To wystarczy a jest kilkakrotnie taniej ni┼╝ przy kupnie "profecjonalnych pakiet├│w" z r├│┼╝nych sklep├│w. Wychodzi 70 z┼é za pakiet 2200mAh/11,1V. Pokazcie sklep, w kt├│rym tak tanio mo┼╝na to kupi─ç. Tyle na razie z prywatnych tajemni─ç modelarskich. HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Startuj z INTERIA.PL! >>> http://link.interia.pl/f186c

Ôťľ
Dzi─Öki! Jan

Add pictures here
Ôťľ
Szanowni Panowie, Zapyta┼éem grzecznie o problem do┼Ť─ç istotny.Nie musz─Ö t┼éumaczy─ç,┼╝e ┼éadowanie li-poli kiepsk─ů ┼éadowark─ů bez balancera mo┼╝e sko┼äczy─ç si─Ö nie tylko tragicznie dla akumulatora i modelarza.Znane s─ů wypadki sp┼éoni─Öcia domu czy samochodu przez pozostawienie akumulatora bez ,,opieki''.Na moje zapytanie z┼éo┼Ťliwie odpisa┼é Pan QRDL.Ja Szanowny Panie znalaz┼éem oczywi┼Ťcie wiele informacji na ten temat.Jako┼Ť uda┼éo mi si─Ö nauczy─ç stuka─ç w klawisze i nauczyli mnie na studiach obs┼éugi komputera.Wida─ç nie ma Pan nic do powiedzenia w temacie ┼éadowania Li-poli du┼╝ej mocy,wi─Öc w zast─Öpstwie odpisuje Pan z┼éo┼Ťliwie nie mog─ůc zaproponowa─ç nic innego.Za podany link do ┼éadowarki dziekuj─Ö.┼üaduje ona niestety max.4 cele.Ja potrzebuj─Ö ┼éadowac do 10 cell ogniwa o pojemno┼Ťci 4000 i 6000 mAh. Mysl─Ö,┼╝e zamiast si─Ö wysila─ç bez znajomo┼Ťci tematu, lepiej nie zabiera─ç czasu i marnotrawi─ç go na pisanie g┼éupot. Tu chyba niekt├│rym wydaje si─Ö,┼╝e wszystkie rozumy pozjadali.A jak popatrzy si─Ö na poziom dyskusji to r─Öce opadaj─ů. Mniej jadu Panowie a wi─Öcej profesjonalizmu.Modelarstwo dzisiejsze to nie gum├│wki z lat 50-tych i Jask├│┼éki ze Sk┼éadnicy Harcerskiej. To zaawansowane technologie wymagaj─ůce du┼╝ej wiedzy technicznej i niestety coraz wi─Öcej kasy. Pozdrawiam i ju┼╝ nie zajmuj─Ö czasu Panu QRDL,kt├│ry chyba z braku mozliwo┼Ťci zrobienia sobie modelu udziela takich bzdurnych odpowiedzi. Prosz─Ö zobaczy─ç na stronie Hackera jak lataj─ů modele akrobacyjne na takich li-polach.Mo┼╝e wtedy zrozumie Pan problem ┼éadowania takich ogniw i bezpiecze┼ästwa z tym zwi─ůzanym.
Add pictures here
Ôťľ

Szanowny Panie,
Oto cytat z Pana pierwszego listu "Czy kto┼Ť mo┼╝─Ö poleci─ç profesjonaln─ů ┼éadowark─Ö do Li-poli 5 cell 4000mAh?" z 22:17 dn. 14.07 (czwartku). 16.07 o 10:06 czyli dzi┼Ť, w sobot─Ö ju┼╝ Pan pretensjonalnym tonem pisze "Hej.Czy tu na prawd─Ö nie ma profesjonalist├│w?(...)Czy tu dominuje tylko Hitec i ┼Ťmigie┼éka do zabaweczek?". Nie min─Ö┼éy 48h a Pan ju┼╝ za┼Ťmieca grup─Ö swoimi dywagacjami na temat profesjonalizmu grupowicz├│w. Mo┼╝e troszk─Ö cierpliwo┼Ťci? Jest sezon urlopowy i mo┼╝e nie ka┼╝dy z wypiekami ┼Ťledzi Pana "problemy". A poza tym prosz─Ö si─Ö zastanowi─ç nad swoimi potrzebami skoro z listu na list jest najpierw 4000mAh, a dzi┼Ť ju┼╝ widz─Ö 6000mAh, to mo┼╝e poczekamy z tydzie┼ä i b─Ödzie 20000mAh, czy mo┼╝e nie ma tego na stronie hakera? Nie m├│wiac ju┼╝ o tym, ┼╝e z 5 ogniw zrobi┼éo si─Ö 10. I kolejny cytat "Mysl─Ö,┼╝e zamiast si─Ö wysila─ç bez znajomo┼Ťci tematu, lepiej nie zabiera─ç czasu i marnotrawi─ç go na pisanie g┼éupot." jakby to Panu powiedzie─ç, ┼╝eby Pan si─Ö nie poczu┼é ura┼╝ony.... my┼Ťlenie Panu nie s┼éu┼╝y. Dzi─Ökuj─Ö natomiast bardzo za wyk┼éad na temat wsp├│┼éczesnych perspektyw modelarstwa, szczeg├│lnie wzruszy┼éa mnie cz─Ö┼Ť─ç historyczna.
pozdrawiam, qrdl
Add pictures here
Ôťľ
Użytkownik Icom napisał:

polecam : http://ldhp715.immt.pwr.wroc.pl/~sapi/sieci/netykieta/czesc2.html drugi punkt z ponizszego linku http://ldhp715.immt.pwr.wroc.pl/~sapi/sieci/netykieta/czesc2_3.html

to czemu sie zalisz ze nikt nie odpisuje?
--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt
Icom pisze:

http://rtfm.killfile.pl /
Mumin
--
************** </body> *** Kilroy was here *** </html> *************
Michał Mumin Mierzwa http://www.cto.us.edu.pl/~mmierzwa 2

Add pictures here
Ôťľ
Icom napisał(a):

witam to jest bardzo dobra ladowarka ale niestety cena jest dosyc wysoka http://www.elprog.com.pl/polski/?strona=1_firma&pstrona  Pozdrawiam Jury
Add pictures here
Ôťľ

No i wiemy z kim mamy do czynienia - z zadufanym PRAWDZIWYM MODELARZEM gardz─ůcym nami, maluczkimi.
--
Pozdr├│wka PiotrP
www.modelarski.net

┼éadowania (wyj┼Ťciowe) jest pochodn─ů dw├│ch czynnik├│w na raz: aktualnego napi─Öcia ┼éadowanego ogniwa i jego pojemno┼Ťci (przy autodetekcji - ale zak┼éadam, ┼╝e to jaka┼Ť dobra ┼éadowarka i posiada automatyczne rozpoznawanie cel). W dodatku pomiar jest mierzony pod obci─ů┼╝eniem tego ogniwa i wyka┼╝e zupe┼énie inne napi─Öcie ni┼╝ przy mierzeniu samym miernikiem. Jest jednak dobry spos├│b: nale┼╝y ┼éadowark─Ö pod┼é─ůczy─ç do zasilania - najcz─Ö┼Ťciej jest to 230V w sieci mieszkaniowej- na wyj┼Ťciu pod┼é─ůczy─ç ┼╝ar├│wk─Ö samochodow─ů i dopiero wtedy zmierzy─ç napi─Öcie, w┼éasnie pod obci─ů┼╝eniem. Co jest wa┼╝ne we wszystkich ┼éadowarkach i ┼éadowaniach - nat─Ö┼╝enie pr─ůdu [A] nie ma wi─Ökszego znaczenia. Im mniejsze tym d┼éu┼╝ej b─Ödziemy ┼éadowa─ç ale tym lepiej si─Ö na┼éaduje i na d┼éu┼╝ej starczy tak ┼éadowane ogniwo. ┼üadowanie du┼╝ymi pr─ůdami- np.dla ogniwa 3.000 mAh ┼éadowanie pr─ůdem 2 A jest wprawdzie zgodne z niekt├│rymi instrukcjami i szybko na┼éaduje pakiecik ale jednocze┼Ťnie skr├│ci zywotno┼Ť─ç i jako┼Ť─ç ogniwa. Je┼Ťli komu sie nie ┼Ťpieszy nie ┼éaduje mniejszym pr─ůdem a dobrze na tym wyjdzie. My┼Ťl─Ö, ┼╝e przy Li-Pol 1/5 pojemno┼Ťci (czyli 600mA dla ogniwa 3.000 mAh) jest bezpiecznie. Ja stosuj─Ö pr─ůd ok. 1 A dla Li-Pol 4400mAh. Nast─Öpnie - za du┼╝e o 0,1 V przewoltowanie nie tylko nie spowoduje ┼╝adnego wybuchu ale kosztem czasu eksploatacji zwi─Ökszy jego pojemno┼Ť─ç. Ja tak robi─Ö ca┼éy czas. Praktyczna rada - Li-Pol wybucha kiedy jego temperatura zbli┼╝y si─Ö do 60-70- stopni Celsjusza. Wystarczy wi─Öc zerka─ç na woltomierz i pomaca─ç palcem, ┼╝eby mie─ç pewno┼Ť─ç, ┼╝e nic si─Ö nie stanie. HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Na randke, na randke, na randke... >>> http://link.interia.pl/f189c

Ôťľ
1> Napięcie końcowe 4,5V/celkę ????? Ile taki pakiet Ci wytrzymuje ?2> Ile taki pakiet oddaje efektywnie z deklarowanych 2200 mAh ??? Co z ogniwami

3> Taniej na pewno, ale na jak długo ???

***HuSadam-->*** Ad 1: Latam sobie jak najcz─Ö┼Ťciej, zale┼╝nie od wiatru, ┼Ťrednio 2 razy w tygodniu. Pakiet wytrzyma dwa sezony. Wytrzyma┼éby i wi─Öcej ale wol─Ö zmieni─ç na nowy. 4,5 V na cele nawet nie zagrzeje ogniwa a widzia┼éem ju┼╝ r├│┼╝ne "instrukcje" maksymalnego napi─Öcia - 4,2V to by┼éo najmniejsze a 4,5 najwi─Öksze. 4,1 nigdzie nie spotka┼éem. Zreszt─ů - wypr├│bowalem to do┼Ťwiadczalnie i wiem, ┼╝e kiedy startuj─Ö i mam w pakiecie 13,5V zamiast 12,3 to ten start wygl─ůda inaczej. Nikt nie musi mnie nasladowa─ç ale pisz─Ö o tym, co pozna┼éem z autopsji czyli w┼éasnego do┼Ťwiadczenia.. Ad 2: Nie chc─Ö rzuca─ç liczb "na oko" bo nie pomierzy┼éem tego por├│wnawczo z pakietem ┼éadowanym ni┼╝szym wolta┼╝em. jednak nie dostrzeg┼éem w praktyce ┼╝adnej r├│┼╝nicy, bo nigdy nie wyczerpuj─Ö pakietu do samego ko┼äca. Jeszcze mi sie nie zdarzy┼éo, ┼╝eby regulator od┼éaczy┼é silnik (cut-off) tak wi─Öc trudno mi co┼Ť powiedzie─ç na temat poruszony w pytaniu. Ad 3: Taniej? Bardzo du┼╝o taniej a je┼╝eli mia┼éby to by─ç nawet tylko jeden sezon to i tak robi┼ébym tak samo. Pozdrawiam HuSadam
----------------------------------------------------------------- Dzwonki polifoniczne za 4 zl!!! Zmien dzwonek na wakacje.

Ôťľ

Najwi─Öcej jadu jest w twoich wypowiedziach. Arogancja do kwadratu. Nie lubie takich ludzi.
--
Pozdr├│wka PiotrP
www.modelarski.net

Ôťľ

Ale to nie jest kwestia umiej─Ötno┼Ťci trzymania lutownicy i znajomo┼Ťci elektroniki.┼üadowanie pojedynczego ogniwa noie stanowi problemu.Po┼é─ůczone szeregowo i nie posiadaj─ůce jednakowego napi─Öcia nie daj─ů si─Ö ┼éadowa─ç do pe┼énej pojemno┼Ťci.Balancer wyr├│wnuje napi─Öcia ┼éadowania na ka┼╝dym ogniwie.Producenci akumulator├│w zalecaj─ů ┼éadowanie ka┼╝dego z osobna.Wtedy nie niszczy si─Ö ich i nie gro┼╝─ů wybuchem.Niestety li=pole sa trudne w eksploatacji a poprane ich na┼éadowanie nie jest wcale takie ┼éatwe.Dlatego w ka┼╝dym pakiecie sk┼éadaj─ůcym si─Ö z kilku cell s─ů wyprowadzone na wtyczk─Ö przewody z ka┼╝dego ogniwa w celu pod┼éaczenia balancera. Level

Ôťľ