Odr├│┼╝ni─ç mosi─ůdz od miedzi.

Witam! Kupi┼éem ostatnio nyple do szprych. Kupowa┼éem jako aluminiowe, ale jestem przekonany, ┼╝e to mosi─ůdz. Sprzedawca twierdzi ┼╝e musi to by─ç alu i
koniec, a wi─Öksza waga wynika z tego, ┼╝e na gwincie jest odrobina kleju zabezpieczaj─ůcego szprych─Ö przed samoistnym odkr─Öcaniem.
Jak w domowych warunkach odr├│┼╝ni─ç mosi─ůdz od aluminium?
--
Pozdrawiam: Tomasz Wojtczak
tymoon(at)wp(dot)pl

naci─ů─ç brzeszczotem??? Potem patrze─ç jaki kolor ma stop? Ale niech si─Ö wypowiedz─ů specjali┼Ťci :)
pzdr, szadok
--
przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu

Add pictures here
Ôťľ
szadok napisał(a):

Tak zrobiłem, ale szkoda mi było nypla trochę.
--
Pozdrawiam: Tomasz Wojtczak
tymoon(at)wp(dot)pl
Ôťľ

w domowych warunkach... to by troche trwalo chyba ze by jakos przyspieszyc proces utleniania miedz z czasem po utlenieniu powierzchni ma zielonkawy kolor zas aluminium bardziej bialo-szary tylko by nie czekac dlugo trzabyloby przyspieszyc proces utleniania np. poprzez podgrzanie materialu tylko nie bezposrednim plomieniem bo zczernieje tak na hopski rozum pozdr.
Add pictures here
Ôťľ
pisze, co nast─Öpuje...

wszystko OK, tylko jest szkopu┼é: nyple s─ů powlekane (chromowane?) to i tak trzeba by zdrapa─ç wierzchni─ů warstw─Ö... czyli i tak brzeszczot g├│r─ů...? :)
pzdr, szadok
--
przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu

Add pictures here
Ôťľ
siny [### snipped-for-privacy@gazeta.pl.###] napisał:
Je┼Ťli da si─Ö oceni─ç po kolorze tlenku, to i bez tego da si─Ö odr├│┼╝ni─ç. Wszak aluminium jest srebrzyste, a mosi─ůdz czy mied┼║ z┼éociste.
Add pictures here
Ôťľ
http://en.wikipedia.org/wiki/Eureka_%28word%29
Add pictures here
Ôťľ
tymoon napisał(a): łupi jestem bo nawet temat popierdzieliłem - miało być aluminium zamiast miedzi... kto widział miedziane nyple? :P Ale dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
--
Pozdrawiam: Tomasz Wojtczak
tymoon(at)wp(dot)pl
Ôťľ

aluminium od mosiadzu to po kolorze najlatwiej.
Add pictures here
Ôťľ

a mo┼╝e by tak g─Östo┼Ť─ç zmierzy─ç? np, jak masz troch─Ö tych nypli to w siateczk─Ö jak─ů┼Ť ma┼é─ů (po┼äczocha?) i zwarzy─ç na wadze podwieszaj─ůc a potem zwarzy─ç zanurzone w wodzie, reszta to rachunki a r├│┼╝nica g─Östo┼Ťci ca┼ékiem spora. No i metoda nie niszcz─ůca ;o)
Tyle ┼╝e waga potrzebna (w miar─Ö dok┼éadna) i do tego taka ┼╝eby da┼éo si─Ö obiekt wa┼╝enia podwiesi─ç na jakiej┼Ť nitce
Add pictures here
Ôťľ
sorry oczywi┼Ťcie zwa┼╝y─ç, bo zwarzy─ç mo┼╝na co najwy┼╝ej mleko lub co┼Ť innego...
Add pictures here
Ôťľ