Ile miedzi z rudy miedzi?

Witam

Ile uzyskiwało się miedzi z rudy miedzi w:

1) starożytności? 2) średniowieczu? 3) w czasach współczesnych?

dzięki za info Szyk

Reply to
Szyk

Dnia Mon, 03 Oct 2011 19:37:03 +0200, Szyk napisał(a):

Ja tam nie wiem, ale cos slyszalem ze bogata ruda to ma 1% miedzi. Niewykluczone ze w sredniowieczu by sie takiej nie oplacalo wydobywac.

W dniu 2011-10-04 00:11, J.F. pisze:

Cu w minerale. Występuje m.in na Dolnym Śląsku.

pogórze izerskie, jak pojade do domu to poszukam;) "jedna z ważniejszych rud miedzi (34,5% zawartości Cu) – znany już od epoki brązu. Z jego przeróbki pochodzi

80% światowej produkcji tego metalu"

Weryfikować mi sie nie chce, ale z tego wynika, że większość miedzi uzyskuje sie _obecnie_ z rud o zawartości ~1/3 miedzi.

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

> Ile uzyskiwało się miedzi z rudy miedzi w:

za:

"Rudy miedzi wydobywane w kopalniach KGHM zawierają średnio około 2% metalu"

ok ile tej miedzi jest w rudzie nie jest odpowiedzią na pytanie ile sie pozyskiwało

Reply to
PM

Taa, potwierdzam to co napisali. U mnie się urabia rudę o zawartości

1-3%

pzdr dudda

Reply to
dudda