Ile ciepła wydziela procesor??

Witam!! Temat chyba jest oryginalny i nie był wcześniej poruszany, mianowicie interesuje mnie ilość ciepła wydzielana przez procesor (tylko nie w stylu "dużo", "bardzo dużo", itp. chodzi mi o konkretne liczby). Oczywiście wiem wszystko zależy od modelu, podkręcenia, itd. dlatego może ktoś natknął się na dane stabelaryzowane, np. producentów (sam takich szukam, jednak jakoś nie koniecznie te dane udostępniane są w formie tabelek, albo zawierają aktualnie produkowane modele). Z góry dziękuję za pomoc (jeśli ma ktoś w formie pliku proszę na maila).

Tomasz Truszkowski mail: snipped-for-privacy@wp.pl GG: 1800131

Reply to
Tomasz Truszkowski

Dnia Mon, 11 Apr 2005 19:31:57 +0200, Tomasz Truszkowski snipped-for-privacy@wp.pl napisał:

Eee bez jaj. Specyfikacje procesorow zawieraja szczegolowe estymacje. Poszukaj np. tu:

Jaroslaw Berezowski

Dnia Mon, 11 Apr 2005 19:55:49 +0200, Jaroslaw Berezowski <jaroslaw snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:

Jaroslaw Berezowski

Tomasz Truszkowski snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Może nie był do tej pory poruszany taki temat bo zadane pytanie nie ma sensu. Nie istnieja liczby określające ilość ciepła. Bo niby jakie by miały być. Jak procesor nic nie robi to prawie nie wydziela ciepła, jak musi ciężko pracować to dużo. Jest jakaś minimalna ilość ciepła jaką wytwarza. Jest i maksymalna powyżej której ulega uszkodzeniu. Tą największą okresla typ materiału obudowy. Plastikowe mogą się rozgrzać do 70 stopni C a ceramiczne do chyba 150 st.C. Tomek

Reply to
Tomek

Tomasz Truszkowski napisał(a):

Może tak trochę bardziej ogólnie choć obrazowo: "gęstość mocy we współczesnych procesorach przekracza wartość dla przeciętnego żelazka" - cytat przybliżony z jednego z osotanich wydań Świata Nauki.

Reply to
badworm

Witaj Tomasz,

W Twoim liście datowanym 11 kwietnia 2005 (19:31:57) można przeczytać:

TT> Temat chyba jest oryginalny i nie był wcześniej poruszany, mianowicie TT> interesuje mnie ilość ciepła wydzielana przez procesor (tylko nie w TT> stylu "dużo", "bardzo dużo", itp. chodzi mi o konkretne liczby). TT> Oczywiście wiem wszystko zależy od modelu, podkręcenia, itd. dlatego TT> może ktoś natknął się na dane stabelaryzowane

data files sa pozbierane podstawowe dane roznych procesorow...

Reply to
Michał Lubecki

A tak na serio - sprawdz w specyfikacji ile to "zre pradu" - niech to bedzie powiedzmy 80W (przy napieciu rzedu 3-5V sprawdz przy okazji jakie tam sa prady). A teraz wez zarowke 80W - zapal i przez chwile potrzymaj... (z grubsza zakladam, ze podobny % "zuzytego pradu" to moc uzyteczna, a reszta idzie na szczytny cel dogrzewania kraju).

Pozdro

Maseł

Reply to
Maseł