płytowe wymienniki ciepła

Witam,

W obliczeniach które uzyskałem od dwóch producentów wymienników ciepła zostały wyliczone dwie powierzchnie wymiany. Jedna jako wynik standardowych obliczeń wymiany ciepła (w moim przypadku ok 8m2) oraz druga znacznie większa (ok. 20m2) w ramach wyjaśnień uzyskałem informację, iż ta większa uwzględnia straty ciśnienia przepływu mediów przez wymiennik oraz bardzo dużą różnicę temperatur pracy (300 na 211 po stronie chłodzonej oraz 20 na

40 po stronie ogrzewanej). Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć wpływ straty ciśnienia przepływu cieczy oraz wpływ różnicy temperatur na wielkość powierzchni wymiany ciepła. z góry dziękuje i pozdrawiam.

Marek

Reply to
Marek

Większy pressure drop-mniejsza prędkość-laminarny przepływ-mniejsze przejmowanie ciepła.

Reply to
KA

Hmmm.... Obniżkę ceny wymiennika uzyskałem poprzez podniesienie spadku ciśnienia co pociągnęło za sobą zmniejszenie powierzchni wymiany= mniejsza ilość płyt. W związku z tym chyba mniejsza prędkość=dłuższy czas przebywania= mniejsza powierzchnia

Użytkownik "KA" snipped-for-privacy@b.c napisał w wiadomości news:dr622s$78e$ snipped-for-privacy@>> Witam,

Reply to
Marek