Paliwo jądrowe kupię

:) Czołem, spokojnie, to tylko żart.

Na marginiesie pewnej dyskusji na niezbyt poważnej grupie naszła mnie pewna refleksja: jak to właściwie jest z paliwem jądrowym do elektrowni atomowych - ilu mniej więcej jest na świecie producentów, kto jest największy, czy to jest jakoś zestandaryzowane, czy rodzaj i forma zależy od typu reaktora itd. Na razie nie wiem czym googla nakarmić....

Reply to
PeJot

No nie mów, na pręgierzu jest gdzieś flejm o energetyce jądrowej? Gdzie??? :-)))

Jarek P.

Sporo, bo to co najmniej 6 krajow robilo, mysle ze w miedzyczasie sie rozmnozylo i sprywatyzowalo.

A biznes ma co najmniej 3 etapy: wydobycie uranu, wzbogacanie i przerobienie w prety. To moga byc trzy osobne firmy. Dwie na pewno, bo co innego kopalnia a co innego wzbogacanie.

Na pewno zalezy.

?fC=Electricity,Operation,Reactor,Uranium_Fuel_Assemblies

snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):

Reply to
Jaroslaw Berezowski

"Jarek P." napisał(a):

"Piętno dla Polski za niezbudowanie..." Wątkotwórca: Topek. Na razie do flejma daleko, ale trzeba by trochę rozpałki dorzucić :)

Reply to
PeJot

"J.F." napisał(a): /.../

Dzięki za garść linków.