Obrabianie magnesów neodymowych

Witam Mam mały problem z kunem odpowiedznich magnesów i myslałem nad kupieniem wieszych i i przecieciu/przełamaniu, poniewaz magnesy robione na zamówienie pewnie beda kosztowaly majatek i nieoplaca sie na kilka sztuk... czy ktos juz próbowal tak obrabiac te magnesy i z jakim skutkiem? wiem ze po obróbce trzeba je zabezpieczyc przed utlenianiem - czy dobry do tego bedzie lakier albo cyjanoakryl? mam ramiar przełamac po wczesniejszym wypilowaniu linii magnes 40x15x5 wzdłuż tak aby otrzymac 3 magnesy 40x5x5.

Reply to
PhoenIX_rc

Czytałem że przez to tracą one dużo sprawności

Reply to
Lukasz

Witam Czy pamietasz moze gdzie na ten temat czytałes? Pozdrawiam Robert

Reply to
PhoenIX_rc

Użytkownik "Lukasz" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:cqptvs$q04$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

domyslam sie, ze chodzio o to aby ich nie przegrzewac w czasie obrobki i tyle

Tomek

Reply to
tomm

Witam. magnesy na zamówienie są niewiele drozsze od typowych -róznice w cenie symboliczne -a DUZO lepiej jesli w silniku wszystkie są idealnie jednakowe - poza tym -po przecieciu -przełałamniu magnes neodymowwy bardzo silnie koroduje -ponadto konce i srodek sztabki moga róznić się siłą magnetyczną -po podzieleniu sztabki na 3 części może okazać się ,że magnetycznie nie są one jednakowe. lepiej zamówić nietypowe -jedyne mankamenty,ze trzeba zamówic jednorazowo magnesów za minimum chyba 30zł netto -i drugi mankament -na nietypowe sie czeka -od dwóch do 6 miesiecy -magnesy robią gdzieś w azji -i polska firma po prostu kompletuje zamówienia -jak jest kiomplet -to zamawiają -potem fizycznie jakiś Azjata musi wykonać te magnesy -no i magnesy muszą dotrzeć potem do Polski -długa droga -i wszystko trwa... -ja używam nietypowych magnesów -i sobie chwale -zamawiałem 2x -raz dostałem dość szybko właśnie ze 2 miesiące - po prostu akurat dołączyli mnie do już gotowego zamówienia -drugi raz czekałem aż zbiorą odpowiednio duzo zamówień -i zanim dostałem przesyłkę minęło sporoooo czasu. pozdrawiam. Witek

Reply to
wit0

A czy myślałeś ewentualnie o złożeniu bieguna 40x5x5 z mniejszych magnesów? Np. w tym silniku 1 biegun wykonywałem z 4 magnesów 5x5x1.2:

Robert 'Heyoan' Gadomski

Witam Myslałem juz o zrobieniu bieguna z kilku magnesow ale wyszlo strasznie drogo, jesli poprzecinalbym te magnesiki to wyszloby nmiej niz 20 zl a z malutkich to ponad 50 zl. Czy Pan Wito mogłby podac jakies konkretne liczby roznicy w cenie? obawiam sie ze bede czekał 2 lata na magnesu o rozmiarze 40x5x5.....

Reply to
PhoenIX_rc