Odróżnić mosiądz od miedzi.

Witam! Kupiłem ostatnio nyple do szprych. Kupowałem jako aluminiowe, ale jestem przekonany, że to mosiądz. Sprzedawca twierdzi że musi to być alu i koniec, a większa waga wynika z tego, że na gwincie jest odrobina kleju zabezpieczającego szprychę przed samoistnym odkręcaniem.

Jak w domowych warunkach odróżnić mosiądz od aluminium?

--
Pozdrawiam: Tomasz Wojtczak
tymoon(at)wp(dot)pl

pisze, co następuje...

naciąć brzeszczotem??? Potem patrzeć jaki kolor ma stop? Ale niech się wypowiedzą specjaliści :)

pzdr, szadok

--
przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu

szadok napisał(a):

Tak zrobiłem, ale szkoda mi było nypla trochę.

--
Pozdrawiam: Tomasz Wojtczak
tymoon(at)wp(dot)pl

w domowych warunkach... to by troche trwalo chyba ze by jakos przyspieszyc proces utleniania miedz z czasem po utlenieniu powierzchni ma zielonkawy kolor zas aluminium bardziej bialo-szary tylko by nie czekac dlugo trzabyloby przyspieszyc proces utleniania np. poprzez podgrzanie materialu tylko nie bezposrednim plomieniem bo zczernieje tak na hopski rozum pozdr.

pisze, co następuje...

wszystko OK, tylko jest szkopuł: nyple są powlekane (chromowane?) to i tak trzeba by zdrapać wierzchnią warstwę... czyli i tak brzeszczot górą...? :)

pzdr, szadok

--
przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu

siny [### snipped-for-privacy@gazeta.pl.###] napisał:

Jeśli da się ocenić po kolorze tlenku, to i bez tego da się odróżnić. Wszak aluminium jest srebrzyste, a mosiądz czy miedź złociste.

http://en.wikipedia.org/wiki/Eureka_%28word%29

tymoon napisał(a): łupi jestem bo nawet temat popierdzieliłem - miało być aluminium zamiast miedzi... kto widział miedziane nyple? :P Ale dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

--
Pozdrawiam: Tomasz Wojtczak
tymoon(at)wp(dot)pl

aluminium od mosiadzu to po kolorze najlatwiej.

a może by tak gęstość zmierzyć? np, jak masz trochę tych nypli to w siateczkę jakąś małą (pończocha?) i zwarzyć na wadze podwieszając a potem zwarzyć zanurzone w wodzie, reszta to rachunki a różnica gęstości całkiem spora. No i metoda nie niszcząca ;o)

Tyle że waga potrzebna (w miarę dokładna) i do tego taka żeby dało się obiekt ważenia podwiesić na jakiejś nitce

sorry oczywiście zważyć, bo zwarzyć można co najwyżej mleko lub coś innego...

Related Threads