Jak zrobic zasilanie ruchomej plytki.

Pytka elektroniczna ma by zawieszona na szybko rotujcej osi - ok. 4000 obrotw/min :) Trzeba do niej doprowadzi zasilanie stae 4-6V (max.10A).
Jak bo zrobi zawieszenie i jak doprowadzi ten prd? Np. czy szczotki takie obroty wytrzymaj? Od razu dodam te, e chodzi o domowe majsterkowanie i najlepiej gdyby si dao kupi co w caoci :) Ukad nie musi by trway, tzn. wystarczy, e poyje parnacie godzin :)
Zupenie z innej beczki zapytam te, czy istniej jakie baterie, ktre mogy by temu podoa, choby przez kilka minut?
-- mjk Nie pisz na snipped-for-privacy@askar.com.pl - to puapka s/smieciarz/kotynski/
W dniu 2011-02-09 18:37, Slawek Kotynski pisze:

Akumulatorki NiCd powinny dać radę, zwłaszcza jeśli nie zależy na trwałości i możesz je obciążać na granicy zwarcia. Ale nie napisałeś nic o wymaganiach odnośnie rozmiarów i masy baterii.
pozdrawiam

Chyba najprościej użyć akumulatory LiFePO4 Mogą być rozładowywane i ładowane bardzo dużym prądem. Te 10A to nic dla takiego małego o pojemności 1,6Ah. Zobacz np. http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru $90&idzastosowanianadS8&idzastosowaniaS9
Paweł
W dniu 2011-02-09 18:37, Slawek Kotynski pisze:

Kiedyś interesowałem się obrotowymi sprzęgami ze stykami beziskrowymi - w środku były jakieś kontakty zwilżone rtęcią. Cena za najprostszy wariant ok. $2000. Jeśli jesteś zainteresowany to mogę poszukać e-mail z namiarem na dystrybutora.
Agent

Lecz się facet na nogi. Na glowę nie warto. Ktoś chce sobie coś urzeźbić dla zabawy a ty mu z kosztami na poziomie 7 tysięcy wyskakujesz. I tak nie zrobi. Ja bym miał problem jak by to coś ważyło wiecej niż nic i mialo bardzo szybko się obracać. A 4000 tysiace na minutę to dla amatora jest bardzo dużo zwląszcza jak tam być co coś waży.

Lecz się facet na nogi. Na glowę nie warto. Ktoś chce sobie coś urzeźbić dla zabawy a ty mu z kosztami na poziomie 7 tysięcy wyskakujesz. I tak nie zrobi. Ja bym miał problem jak by to coś ważyło wiecej niż nic i mialo bardzo szybko się obracać. Niejeden szlifierz posrał się ze strachu jak nie odwirował tarczy z chłodziwa po pracy i jak następnego dnia 10 tonowa szlifiera zaczęlą życ wląsnym życiem zanim nie odwitowała wody z tarczy . 4000 tysiace na minutę to dla amatora jest bardzo dużo zwłaszcza jak tam być co coś waży.

On Thu, 10 Feb 2011 01:02:06 +0000 (UTC), kogutek wrote:

Co sobie chce urzezbic i w jakim celu ... to nie napisal. Moze sie okazac ze bedzie sie musial z cena przeprosic.

Ale chyba nie podejrzewasz ze kolega sobie dla zabawy 10 ton urzezbi ?
Zwykla sokowirowka ma 3000 i jakos soczek z marchewki odwirowuje :-)
W dniu 2011-02-10 17:31, J.F. pisze:

6.000 i więcej.
--
P. Jankisz

Napisaleś tak jakbyś tylko Ty mial sokowirówkę. Odwiruje bo w miarę rowno rozklada na sitku to co starła. Ale wystarcza malutki nie starty kawalek z końca marchewki żeby nieprzyjemnie podskoczyła i zadrżala. 5 cm od osi kawalek marchweki prawie nic nie ważący i duże jak na wirowkę drgania spowodowane niewyażeniem. coś co będzie wazylo 2 deko przy obrotach jak w sokowiroce i przy takim samym odsunięciu od osi rozpieprzy ją. Zresztą po co gdybać jak mozna policzyć do dowolnego miejsca po przecinku.

On Fri, 11 Feb 2011 12:53:34 +0000 (UTC), kogutek wrote:

No i co potem ? Do akcji wkraczaja nano-robociki i rozkladaja koniec marchewki rowno po obwodzie ?

No to wywazy i nie bedzie musial liczyc.
J.F. wrote:

Jak zacznie dziaa, to napisz :) Ale to nic nadzwyczajnego...

Mam nadziej, e nie a tyle...
-- mjk Nie pisz na snipped-for-privacy@askar.com.pl - to puapka s/smieciarz/kotynski/

Nie mam wielkiego pojecia o elektronice, wiec pomysl pewnie lamerski: zrobic dynamo. Ceweczki na obwodzie, magnesy stale w stojanie. Konrad
PS. mam sluchawke prysznicowa, ktora swieci na czerwono, zielono albo niebiesko w zaleznosci od temperatury wody. Siedzi tam taka mala turbinka, magnesiki, troche elektroniki, kilka LEDow... Proste. konrad
On Wed, 9 Feb 2011 14:05:01 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:

Albo nawet nie robic - przymocowac gotowy silniczek za oske do obudowy, a plytke przylutowac do zaciskow. Krecic z drugiej strony, albo paskiem po obwodzie.

Dobre, ubaw po pachy. Robileś kiedyś coś takiego? Masz jakieś przygotowanie teoretyczne i praktyczne? To grupa inżynieria czy pokój z drzwiami bez klamki do ktorego jedzenie na łopacie wsuwają?

On Thu, 10 Feb 2011 01:23:39 +0000 (UTC), kogutek wrote:

A co - nigdy nie widziales odwrotnie zamocowanego lozyska ? :-)
J.F. wrote:

A jak ja mam szuka tego silnika, eby mi przy zaoonych obrotach akurat te 5V wyszo? Jak stabilizacj zasilania (i bezpiecznik) na pytce mam.
-- mjk Nie pisz na snipped-for-privacy@askar.com.pl - to puapka s/smieciarz/kotynski/

Nie bardzo widze tego rozwiazania. Silniki maja lozyskowanie takie zeby utrzymac wirnik (wywazony!). Stojan ma zupelnie inna mase, inaczej rozlozona, no i nikt nie martwi sie wywazaniem stojana. Zreszta rozwiazujesz problem zasilania wirujacego krazka przez problem zasilania wirujacego stojana. Konrad

O innych dziedzinach z wyjątkiem używania Google też.

Widać ze sam wymyślileś. Nawet Google takich głupot nie podpowiedzą.

On Thu, 10 Feb 2011 01:18:49 +0000 (UTC), "kogutek"

Panowie, czapki z glow! Mamy specjaliste! Umie korzystac z Google!
A.L.