zasilanie

Prąd ładowania równy 0,1C to prąd bespieczny przy, którym czas naładowania ogniwa wynosi 14 h i może być na ogniwach dłuższy czas i ich nie uszkodzi.Żeby naładować ogniwa 4 szt musi być napięcie żródła 4 x 1,4V, a prąd ładowania możesz ograniczyć oporem ,ale dużej mocy bo się będzie grzał.To jest najprostrza ładowarka ,lepiej jest wykonać tzw. żródło prądowe na układzie LM317(koszt ok 3 zł) do tego jest parę części i jak zasilisz go stałym napięciem np 12 V/2 A to bedziesz mógł ładować dowolną ilość aku od 1 szt do

8 szt i dowolnej pojemności.
Reply to
Marian

Użytkownik sikurasaka napisał:

to zalezy co to za paluszki, sa takie co dadza 1,5A i takie co dadza 30A w razie czego mozna laczyc pakiety rownolegle dla zwiekszenia amperazu i pojemnosci

Reply to
AlexY
Reply to
Skazoo Bemowo RC
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Użytkownik Robert 'Heyoan' Gadomski napisał:

Powiedz to producentom laptopow :) wlasciwie to nie bo juz nie uzywaja ni-xx ale mam starego IBM'a z dwiema sekcjami po 6 ogniw. Niemniej cos tam bylo jakies uzasadnienie, zdaje sie ze sekcja z wadliwym ogniwem uszkodzi zdrowa, temu mozna zaradzic dioda shotky'ego na potrzebne prady w szereg z sekcja a do ladowania kazda traktowac osobno (co w zasadzie jest dla mnie oczywiste)

Reply to
AlexY