Re: jak to jest z tym gazem?

On Thu, 15 Jan 2009 10:01:25 -0800 (PST), Konrad Anikiel

> I jest jeszcze jeden dynks bodajże - sprężarki i takie inne
> ustrojstwa, które prawdopodobnie chodzą na gaz z tej samej rury.
> Ale to wszystko wydajemisie, trza by zapytać fachowca.
> --
> Grzegorz Krukowski- Hide quoted text -
Zawory rurociagu konstruowane wg standardu API 6D i sa 'high pressure
seal type ,, dopuszczalny przeciek = zero. Podobne zawory sa uzywane w
rurociagach wodorowych.
Mikrostruktura rur byla obliczona na zastosowanie w temp -56 C i byla
opracowana przez wykonawcow z Mannesmann i Sumitomo, badaniom
mechanicznym, NDE oraz hydro byla podana kazda rura indywidualnie,
certifikowana niezaleznie przez TuV i DNV
Kolnierze nie sa uzywane - zawory sa pospawane bezposrednio do rur,
Kazdy spaw byl wykonany spawaczami, ktorzy przeszli rygorystyczne
doksztalcenie przez specjalistow z Kanady, Szwecji (ESAB i Niemiec
(TuV) oraz musieli zdac techniczne testy. Kazdy spaw byl podany trzem
metodom badan nieniszczacych, wlaczajac w to 100% badan
ultradzwiekowych i radiologicznych, iwyniki badan byly weryfikowane
przez niezaleznych specjalistow badan nieniszczacych.
Kazdy spaw byl spawany wylacznie elektrodami ESAB, ktore byly rowniez
uzyte podczas testow spawaczy
Przed korosja rurociag jest zabezpieczony powloka ochronna oraz
ochrona katodowa, Rurociag jest periodycznie sprawdzany przy pomocy
ILI (In line Inspection tools)tzw 'smart pig".Gazprom uzywa
MagneScanHR Smart Pig skonstruowany przez Pipetronix Inc, ktory
przechodzac wewnatrz rurociagu podaje nastepujaca dane (nie znam
niestety polskiej terminologii):
Diameter / geometry measurements;
Curvature monitoring;
Pipeline profile;
Temperature /
pressure recording;
Bend measurement;
Metal-loss / corrosion detection;
Photographic inspection;
Crack detection;
Wax deposition measurement;
Leak detection;
Product sampling, and;
Mapping.
Kazda stacja spezania jest zabezpieczona sytemem wylawiana (leak
detection) przecieku gazu.
System zabezpieczenia jakosci projektowania i budowy gazociagu oraz
stacji sprezania byl wg ISO 9001,
Kazik
Kazik napisal: [ ciach ]
Ale ty piszesz o jamalskim, czy o starych rurociagach, pamietajacych Gierka i Brezniewa? Bo jako sie kojarze, aby w latach siedemdziesiatych ISO 9001 grasowalo :)
Reply to
Jacek_P