śrubki

Witam

Jak zidentyfikować śrubę calową? Średnice sprawdziłem i wyszło 7/64 cala. Poskoku gwintu nie sprawdzałem. Śruba jest 'typowa' - została wykręcona z przyrządu pomiarowego z Anglii. Przyrządów jest sporo a tych śrubek jeszcze wiecej, wiec podejrzewam że to coś w tamtych stronach popularnego.

Zmierz suwmiarką od pierwszego do ostatniego zwoju, podziel przez ilość tych zwojów i podaj tutaj. Konrad

Reply to
KA

Jak to mała śrubka, to błąd może być spory przy takim sposobie pomiaru.

Ale można prościej. Wkręcasz trochę tę Śrubkę w nakrętkę czy jakieś tam urządzenie. Mierzysz odległość od łba do nakrętki. Robisz w miarę dokładnie 1 obrót i ponownie mierzysz. Kolejny obrót i znowu pomiar. Ile razy się da. Potem średnia i już masz skok.

Reply to
Robert Tomasik

Myślisz że błąd może być taki duży, żeby pomylić powiedzmy 28tpi z 32tpi?

A jeśli on nie ma nakrętki?

Konrad

Reply to
KA

KA napisał(a):

Pozostaje mikroskop pomiarowy i liczenie zwojów.

Reply to
PeJot

Użytkownik "KA" snipped-for-privacy@b.c napisał w wiadomości news:eh9tqp$pha$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Zależy, w jaki sposób będzie to mierzył.

To ma tę obudowę lub cokolwiek innego, w co ma zamiar wkręcić rzeczoną śrubkę, gdy już ją zdobędzie.

Reply to
Robert Tomasik

A w jaki sposób można zmierzyć źle?

Racja.

Konrad

Reply to
KA

Użytkownik "KA" snipped-for-privacy@b.c napisał w wiadomości news:ehb0mb$cin$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Gwint powinieneś mierzyć tak:

|<---->| | | / \ / \ / \ / \ / \/ \

A tu juz trudno dokładnie przyłożyć suwmiarkę. Nie masz o co oprzeć. Jak nawet jedną szczękę oprzesz o gwint, to druga musi nuć "na styk". O pomyłkę nie trudno. Osobiście widziałem "inżyniera". który gwint mierzył tymi ostrzami do otworów przykładowo. I jeszcze się dziwił, ze mu głupoty wychodzą.

Reply to
Robert Tomasik

No, dobrze. Różnica między 28tpi a 32tpi to 12.5%. Czyli 1/8 skoku. Przy ośmiu skokach trzeba by pomylić się o cały skok. Ile trzeba wypić żeby nie dać rady tego zmierzyć?

Konrad

Reply to
KA

Na srubce mniejszej niz M3 ? IMHO duzo nie trzeba.

Przede wszystkim można nie mieć na tyle długiej śrubki, by mieć te 8 zwoi.

Reply to
Robert Tomasik

Ale 4 zwoje raczej będą. To jest najwyżej pół zwoju pomyłki. Też raczej mało prawdopodobne. Konrad

Reply to
KA

Witam

Dziękuje wszystkim, nie sądziłem ze taki wątek się z tego zrobi. Zmierze w poniedziałek i podam długość. Osiem zwojów to na pewno będzie. Zmierze od zwoju do zwoju. Metodą na nakrętke się nie da bo w przyrządzie jest gniazdo śruby z podtoczeniem żeby łeb sie chował w obrysie przyrządu.

Na nakretke moze sie dac - pojdz do wiekszego sklepu ze srubami [Srubex ?], dopasuj do jakiej nakretki pasuje, spytaj jaka to nakretka :-)