Nowa strona modelarzy

Uprzejmie informuje, że została uruchomiona nowa strona dla modelarzy z Wrocławia i okolic. Jest też forum dyskusyjne.
Zapraszam wszystkich do wymiany informacji i doświadczeń w zakresie naszego hobby. Strona jest dostepna pod adresem: http://modelarze.wroclaw.pl Sławomir

Nie wiem moi panowie, ale coś chyba nie działa tak jak powinno, Wszedłem na strone i z punktu sugestia,żebym sie zarejestrował - a przepraszam w jakim celu? Chciałem tez obejrzec film ,który zamieściliście i tez nic z tego bo rejestracja - nie jest to lekką przesadą ?
--
snipped-for-privacy@poczta.onet.pl
www.azt.tarman.pl

Witam. Jako współsprawca całego zamieszania czuję się wywołany do tablicy. Tak jak Sławek napisał, strona generalnie jest przeznaczona dla modelarzy z Wrocławia i okolic, ale nie chcemy się alienować od reszty braci modelarskiej, więc co Ci szkodzi się zarejestrować?
PS. Napisz ewentulanie na priv jakie funkcje Twoim zdaniem powinny być dostępne dla goœci.

Bartek

Czcigodni koledzy Bartek i Sławek,
Znam wasze lotnisko w Rakowie i część osób tam latających. Podziwiam Was
za organizację i umozliwienie latania szerokiemu gronu modelarzy.
Uruchomienie strony było bardzo dobrym pomysłem.Jednak nie znacie realiów
przebywania i zajmowania jakiegokolwiek stanowiska na grupie pl.rec.modelarstwo.
Wszelkie dobre inicjatywy są tu tępione przez modelarzy teoretyków.
Jak pokazało życie duzo ludzi odeszło z grupy i udziela się gdzie indziej.
Wszelkie dyskusje wywołują lawinę zazdrości i oskarżeń.Toczą się wojny zupełnie nikomu niepotrzebne.
Brać modelarska jest mocno podzielona i nikt nie myśli o konsolidacji tego środowiska.
Byłem świadkiem toczącej się wojny pomiędzy człowiekiem który ogłosił komunikat o przepustkach
do Rakowa kilka lat temu. Wszechobecni modelarze teoretycy i naprawiacze świata zaatakowali Sławka
za fakt, że odesłał kogoś do przejrzenia mapy.Zrobili to ludzie kompletnie nie związani z Wrocławiem.
Skończyło się na obrażaniu w iście katolicki sposób.Dziś odezwali się znowu ,,naprawiacze'' zarzucając Wam
potrzebę logowania na stronie wrocławskich modelarzy. Jeśli się to komuś nie podoba, to ma zawsze możliwość
wyboru.Nie przejmujcie się tą całą bezsensowną dyskusją.Tacy naprawiacze jak Doman,AleXy,Kojot,Mumin zawsze znajdą pretekst
aby Wam dowalić. Dlatego radzę szczerze abyście robili swoje i cieszyli się z uprawiania tego pięknego hobby.
Kilka lat temu nasz kolega Romek organizował piekne zloty.Poświęcał swój prywatny czas, udostępniał swój dom
dla modelarzy ciesząc się z imprezy.Ludzie z grupy skutecznie go wyleczyli z organizacji zlotów.
Szkoda, bo były to naprawdę super imprezy.Takie są niestety polskie realia.
Nie przejmujcie się więc tymi głupawymi wypowiedziami. Niech ci naprawiacze
walczą sami ze sobą.
Pozdrawiam i szczerze życzę powodzenia w realizacji przedsięwzięć.
Wing

Rejestracja nie jest żadna przesadą. Sławomir
Podzielam spostrzeżenie Jerzego. Dlaczego "stawiacie" kolejne forum o tematyce modelarskiej? W skarajnych przypadkach może dojść do tego, że każdy kto potrafi - mniej lub bardziej - obsłużyć wizardy instalacyjne urządzeń bazodanowych i FrontEndów do nich, może szybko zbudować S_W_O_J_E ..., np. forum. Na pozór wydaje się wszystko OK.
Ja jednak widzę pewne zagrożenie. Otóż, trudno jest mi wyobrazić sobie sytuację, w której Wasza wiedza, jaką zapewne będziecie gromadzić, byłaby dostępna wyłącznie po spełnieniu wymagań Waszego systemu autoryzacji, a np wiedza i doświadczenie Kolegów z Tarnowa po "pokonaniu" autoryzacji tarnowskich, czy nowotarskich dla mojego środowiska modelarskiego ;o) i tak właściwie można w nieskończoność, zależnie jednak od przyjętego poziomu niejednorodności społeczności (w tym przypadku modelarskiej)
Powyższe może stać się rzeczywistością, jeśli na etapie projektowania i specyfikacji wymagań systemowych, nie zostaną uwzględnione takie zjawiska jak nadmiarowość (redundancja) czy też zjawisko zagubinej informacji, a co za tym idzie, również konieczność przeprowadzenia starannej oceny efektywności i funkcjonalność -powstającego mniej lub bardziej świadomie- globalnego_modelu_danych.
Pozdrawiam serdecznie, Gustaw Mądry
com napisał(a):

Cytat prawie jak z jakiegoś opracowania naukowego :D Chyba trochę tu jednak niepasuje.
OK - ja to (znaczy inicjatywe kolegów z wrocławia) widzę tak: serwis gdzie chłopaki maja się umawiać na latanie i wymieniać informacje dotyczące miejsc i zasad współpracy między wieloma grupami latającymi w ich okolicy. Myślę, że forum "hobby" jest niejako na dokładkę i nie stanowi głównego celu tej strony. Dobrze oceniam intencję twórców?
A system logowania to nieodłącznik forum...
--
pozdrawiam
krzysztof hilbrycht
krall napisał(a):

Nawet nie próbuje włączać się do dsykusji , ale na miły Bóg - gdzie tu strona ? przy czym >technicznej nomenklatury nazewniczej < "nomenklatura " to nazewnictwo , słownictwo, mianownictwo - |Kpaliński strona 355 Sł. Wyr.Ob i Zwr.Obcojęz. PWN 1989 - no więc cos tu nie tędy -wystarczyło "nomenklatury technicznej " i koniec
--
snipped-for-privacy@poczta.onet.pl
www.azt.tarman.pl
Jerzy napisał(a):

Oczywiście, masz rację, dziękuję za zwrócenie uwagi. Gdzieś jeszcze pokutuje to potoczne: "nomenklatura nazewnicza" ;o)
Pozdrawiam, Gustaw
Cześc Panowie proszę bez filozofowania !!! Grupa modelarzy z Wrocławia załozyła swoją stronę, i bardzo dobrze. Ktoś wykonał jakąś pracę, włożył w to swoją pasje, chce dzielić się nią z nami, nie przeszkadzajcie, nie zniechęcajcie, sami dojdą do tego że logowanie, aby obejrzeć na ich stronie filmik czy jakieś zdjęcia jest zbędne. Cieszmy się że będą jakieś informacje z tamtego rejonu Polski Pozdrawiam Jaro

logowanie,
O rany ! popieram cie w całej rozciągłości . Ja też ciekaw będący wieści z Wrocka wszedlem na strone - a to sie okazało forum i tyle .I to jest merituum sprawy . A te inne dywagacje wcale nie dotyczą zamysłu tworców , a sa wymianą poglądów między dwoma osobami /niejako przy okazji/ . Czyż nie możemy sie porozumieć czytając słowo pisane ?
--
Jerzy gg 1602424
www.avia.tarman.pl

Długo szukaliœmy właœciwego narzędzia do tego aby stworzyć tš stronkę i obecne okazało się optymalne. A forum to tylko jedna z funkcjonalnoœci. Generalnie ma to być portal - do publikowania ważnych informacji, i forum - jako platforma wymiany pozostałych infromacji. Zaznaczam - forum jest tu tylko narzędziem, dużo ważniejszy jest sam proces komunikowania się.
Bartek

Udostępniłem w postach linki do filmów dla niezarejestrowanych. Muszę się jeszcze dobrać do konfiguracji forum, aby cały dział download udostępnić dla niezarejestrowanych.
Bartek

Dokładnie o to chodzi...

Hmmm. Doszło do małego nieporozumienia. Nie jest to "kolejne forum modelarskie", lecz serwis wymiany informacji między modelarzami z Wrocławia i okolic, który także w swojej funkcjonalności zawiera forum.
W żadnym wypadku nie chcemy tworzyć nowego ogólnopolskiego forum modelarskiego. Absolutnie nie zamierzamy gromadzić tu wiedzy na wzór forów ogólnopolskich takich jak modelarstwo.org.pl, forum Alexa czy szabatowski.com, ani tym bardziej z nimi konkurować. Ten serwis z założenia ma mieć charakter lokalny z zasięgiem najwyżej pokrywającym obszar Dolnego Śląska, lecz oczywiście nie chcemy się alienować od reszty braci modelarskiej.

Tu w pełni się z Tobą zgadzam. Wiedza, w jakiejkolwiek postaci by ona nie była podana, w naszym serwisie jest dostępna dla niezarejestrowanych użytkowników (każdy może przeglądać wszystkie fora). Restrykcje jedynie dotyczą niektórych funkcjonalności, jak np. pobieranie plików, przeglądanie statystyk, czy tak oczywiste jak wypowiadanie się na forum i z pewnych powodów na razie nie chcemy tego zmieniać. Być może z czasem udostępnimy te najbardziej potrzebne funkcjonalności niezarejestrowanym użytkownikom.
Nie chcę tu aby doszło do takiej sytuacji jak opisujesz, że każde "koło" modelarskie posiada swoją własną wiedzę, którą nie dzieli się z innymi. Wręcz przeciwnie - chcemy się dzielić wiedzą (stąd fora może czytać każdy) i nie wiedzę w tym nic złego. Ale także chcemy, aby informacje wymieniane w jego ramach miały przede wszystkim charakter lokalny.
Sprawy wspólne dla całej dziedziny modelarstwa można przecież poruszać na ww. forach ogólnopolskich.
Masz rację, że zachodzi tu zagrożenie redundancji wiedzy, ale przy troszkę innych założeniach, niż my się kierujemy. Jeszcze raz - serwis ma charakter lokalny. Sprawy o charakterze, które dotyczą wszystkich modelarzy w Polsce (i nie tylko) lepiej jest poruszać na forach ogólnopolskich.
Jeszcze troszkę o genezie samego serwisu - grupa wrocławiskich modelarzy postanowiła zrobić porządek na lotnisku (tablica kanałów, nowy regulamin, ustalenia itp.) - m.in. właśnie do tego jako narzędzie powstał ów serwis - serwis wymiany informacji _lokalnej_. Liczymy,że się on rozwinie i będzie popularnym kanałem wymiany informacji wśród dolnośląskich modelarzy.
Dziękuję Tobie i Jerzemu za zgłoszone uwagi.
PS. Swoją drogą to tak sobie myślę - jak pięknie by było gdyby doprowadzić do fuzji for Alexa, Szabatowskiego, modelarstwo.org.pl - takie polskie rcgroups :-)))
Bartek
Bartek pisze: .................

W pewnym sensie ten ruch si odbywa. Po fantastycznym starcie i wielu fajnych inicjatywach nadmierne i bezsensowne moim zdaniem ograniczenia podciy skrzyda forum Alexa.
Koledzy z PFM wycignli wnioski z zaoyli spoeczno opart na lepszych IMO reguach, co zaowocowao szybkim wzrostem znaczenia PFM.
Forum PWM pozbawione wpywu uczestnikw na infrastruktur stale si marginalizuje w zakresie modeli RC i jego ostatni zalet jest kilku wybitnych modelarzy, ktrzy udzielaj si wycznie na tym forum. Jeeli tych 5-6 osb z PWM doczy do PFM i zrobi to jeszcze kilkanacie osb z forum Alexa, proces konsolidacji bdzie zakoczony.
Czego w zasadzie naley sobie chyba yczy, cho z drugiej strony nie ma to jak troch konkurencji.
-- Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko www.pretor.pl/lotnisko
On 27 Kwi, 10:33, "Krzysiek \"kojot: Choroszko"

hmmm... Wiem co to jest PWM ale co to jest PFM?
A tak z innej beczki. Wkurza mnie to ze aby czasem przeczytac jakies forum dyskusyjne trzeba sie logowac. W ten sposob wiele ciekawych artykulow i wypowiedzi staje sie niedostepnych i trudnych do znalezienia bo popularne wyszukiwarki nie przebija sie przez ocr'owe zabezpieczenia. Czyzby administratorzy z zapalem moderujacy grupy byli tak pazerni na zgromadzone tam artykuly? Dla mnie to nieporozumienie.
pozdrawiam Daniel
snipped-for-privacy@wp.pl pisze: .......to jest PWM ale co to jest PFM?
Polska Witryna Modelarska http://www.modelarstwo.org.pl Polskie Forum Modelarskie http://www.szabatowski.com/forum /

A jaki przykad z naszego podwrka? Oprcz bardzo lokalnych spoecznoci (np. lotniska, kluby, gdzie ten wymg jest logiczny) nie znam takiego polskiego forum.
-- Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko
On Apr 27, 3:52 pm, "Krzysiek \"kojot: Choroszko"

modelteam.com.pl
pozdrawiam Daniel