Nowa strona modelarzy

Podzielam spostrzeżenie Jerzego. Dlaczego "stawiacie" kolejne forum o tematyce modelarskiej? W skarajnych przypadkach może dojść do tego, że każdy kto potrafi - mniej lub bardziej - obsłużyć wizardy instalacyjne urządzeń bazodanowych i FrontEndów do nich, może szybko zbudować S_W_O_J_E ..., np. forum. Na pozór wydaje się wszystko OK.

Ja jednak widzę pewne zagrożenie. Otóż, trudno jest mi wyobrazić sobie sytuację, w której Wasza wiedza, jaką zapewne będziecie gromadzić, byłaby dostępna wyłącznie po spełnieniu wymagań Waszego systemu autoryzacji, a np wiedza i doświadczenie Kolegów z Tarnowa po "pokonaniu" autoryzacji tarnowskich, czy nowotarskich dla mojego środowiska modelarskiego ;o) i tak właściwie można w nieskończoność, zależnie jednak od przyjętego poziomu niejednorodności społeczności (w tym przypadku modelarskiej)

Powyższe może stać się rzeczywistością, jeśli na etapie projektowania i specyfikacji wymagań systemowych, nie zostaną uwzględnione takie zjawiska jak nadmiarowość (redundancja) czy też zjawisko zagubinej informacji, a co za tym idzie, również konieczność przeprowadzenia starannej oceny efektywności i funkcjonalność -powstającego mniej lub bardziej świadomie- globalnego_modelu_danych.

Pozdrawiam serdecznie, Gustaw Mądry

com napisał(a):

Reply to
Teresa Mądry

Chcesz powiedzieć, że Koledzy z Wrocławia wykonali "dokładkę" i w dodatku z "nieodłącznikiem" ? Nie sądzę, aby Twoja ocena była trafna ;o)) Zapewniam Cię jednak, że przepływ informacji to dzisiaj szczególnie skomplikowana i istotna dla nas sprawa. Uważam więc, że trochę technicznej nomenklatury nazewniczej jest niezbędne -autor forum zapewne potrafi ją czytać.

Pozdrawiam, Gustaw

krall napisał(a):

Reply to
Teresa Mądry

Jerzy napisał(a):

Oczywiście, masz rację, dziękuję za zwrócenie uwagi. Gdzieś jeszcze pokutuje to potoczne: "nomenklatura nazewnicza" ;o)

Pozdrawiam, Gustaw

Reply to
Teresa Mądry

Cześc Panowie proszę bez filozofowania !!! Grupa modelarzy z Wrocławia załozyła swoją stronę, i bardzo dobrze. Ktoś wykonał jakąś pracę, włożył w to swoją pasje, chce dzielić się nią z nami, nie przeszkadzajcie, nie zniechęcajcie, sami dojdą do tego że logowanie, aby obejrzeć na ich stronie filmik czy jakieś zdjęcia jest zbędne. Cieszmy się że będą jakieś informacje z tamtego rejonu Polski Pozdrawiam Jaro

Reply to
Jaro

Bartek pisze: .................

W pewnym sensie ten ruch się odbywa. Po fantastycznym starcie i wielu fajnych inicjatywach nadmierne i bezsensowne moim zdaniem ograniczenia podcięły skrzydła forum Alexa.

Koledzy z PFM wyciągnęli wnioski z założyli społeczność opartą na lepszych IMO regułach, co zaowocowało szybkim wzrostem znaczenia PFM.

Forum PWM pozbawione wpływu uczestników na infrastrukturę stale się marginalizuje w zakresie modeli RC i jego ostatnią zaletą jest kilku wybitnych modelarzy, którzy udzielają się wyłącznie na tym forum. Jeżeli tych 5-6 osób z PWM dołączy do PFM i zrobi to jeszcze kilkanaście osób z forum Alexa, proces konsolidacji będzie zakończony.

Czego w zasadzie należy sobie chyba życzyć, choć z drugiej strony nie ma to jak trochę konkurencji.

Reply to
Krzysiek "kojot: Choroszko

hmmm... Wiem co to jest PWM ale co to jest PFM?

A tak z innej beczki. Wkurza mnie to ze aby czasem przeczytac jakies forum dyskusyjne trzeba sie logowac. W ten sposob wiele ciekawych artykulow i wypowiedzi staje sie niedostepnych i trudnych do znalezienia bo popularne wyszukiwarki nie przebija sie przez ocr'owe zabezpieczenia. Czyzby administratorzy z zapalem moderujacy grupy byli tak pazerni na zgromadzone tam artykuly? Dla mnie to nieporozumienie.

pozdrawiam Daniel

Reply to
ami.n

snipped-for-privacy@wp.pl pisze: .......to jest PWM ale co to jest PFM?

Polska Witryna Modelarska

Forum Modelarskie

A jakiś przykład z naszego podwórka? Oprócz bardzo lokalnych społeczności (np. lotniska, kluby, gdzie ten wymóg jest logiczny) nie znam takiego polskiego forum.

Reply to
Krzysiek "kojot: Choroszko

Bartek napisał(a):

Bartku, marzenia się spełniają. Koledzy powyżej przedstawili najważniejsze elementy wstępnej specyfikacji, mamy wolny rynek -również tu ;o)), który charakteryzuje to, że zwyciężają na nim nie ci, którzy starają się przewidzieć jego zachowania, ale ci, którzy go kształtują.

Jeśli masz wystarczająco przestrzeni dyskowej ;o) i udźwigniesz odpowiedzialność, to myślę, że możesz liczyć na wielu z nas. Jeśli się zdecydujesz, proponuję otwórz dyskusję tak, abyś w swoim projekcie uwzględnił jak najwięcej istotnych spostrzeżeń pochodzących od wszystkich zainteresowanych.

Możesz w ten sposób doprowadzić do takiej "naturalnej" fuzji, ale tylko wtedy, gdy zalety Twojego forum wyjdą naprzeciw oczekiwaniom przyszłych udziałowców ;o)

Pozdrawiam i powodzenia, Gustaw

Reply to
Teresa Mądry

Teresa Mądry pisze: ..............

a) nie zrozumiałeś b) żeby się bawić w analizy, trzeba mieć rozeznanie tematu - ty chyba nie masz

Reply to
Krzysiek "kojot: Choroszko

modelteam.com.pl

pozdrawiam Daniel