"strona zablokowana":(( ????

chciałem wejść na

i ukazał mi się tylko napis "strona zablokowana" Mam więc pytanie kto i co zablokował? Czy to ja ma bana czy strona zotsała zablokowana przez właściciela serwera?

Pomóżcie jeśli łaska, bo jestem uzależniony w stopniu znacznym od przeglądania i PWM-u i forum.

Reply to
ergie

Ergie, przyczyn może być tysiące. Mam nadzieję, że to przejściowe chwilowe i wkrótce R@dzio zaprowadzi porządek.

A objawy, że coś jest nie tak, były już w okolicach czwartku/piątku, ponieważ na przykład ja nie byłem w stanie się zalogować na RD lotniczych....

Pzdr, Pavvel

Reply to
nomail

Dzięki trochę mi ulżyło, ale nie bardzo. Ostatnio zamknięto mój ulubiony portal 3d a teraz PWM się sypie. Trza wywalic kompa za okno i wrócić do modeli ;))

Reply to
ergie

:D Ano, mi też letko z tym nie jest. całe szczęście, e FTP na PWM chodzi jak burza i jak robie update to idzie jak błyskawica. tyle, że i tak zastanawiam się, czy są jeszcze szaleńcy, którzy oglądają galerie na PWM - przy tym ooootoweeeeeraaaaaaniuuu stroooooonnnnn......... No i ostatnio jednak "wydarzenia" występują zbyt często...

Hm, myślisz, że ktoś nam chce to przekazać przez te awarie? ;)

Pzdr, Pavvel

Reply to
nomail

Myślę, że tak :))))))))))))))))))))))))) Na forum ostatnio za dużo było gadania za mało zdjęć ;))

Ja czuję coraz większy głód klejenia i chyba wezmę się całą parą za robotę :))

Reply to
ergie

Widzisz, problem leży w tym, że cała decyzja należy tylko i wyłącznie do R@dka... A R@dzio, niewiedzieć czemu, wzbrania się przed jej podjęciem.... A wielokrotnie temat był dyskutowany i to nie tylko w gronie ogólnym, redaktorskim również...

A problem jest poważny, bo PWM traci swoich stałych gości, bo NIKOMU nie chce się czekać 10 minut na pokazanie się jednego zdjęcia. I naprawdę jest ostatni gwizdek na to, by coś w temacie zrobić.

Pzdr, Pavvel

Reply to
nomail

Już dawno postulowałem podobvne rozwiązanie, podejrzewam że w końcu musi się tak stać aby uratować PWM. Pewnie problemem było by tylko legalizowanie tej sprawy, podatki etc. POzdrawiam Artur OSikowski

Reply to
Arcturus

Ke'dem guerfel "Siodlo \(TS\)" snipped-for-privacy@wp.pl ihn news:c6357p$mtk$ snipped-for-privacy@news.onet.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.rec.modelarstwo

Odpowiem trochę za R@dka.

  1. Żeby PWM oglądało się komfortowo, to powinna siedzieć na dobrym oraz szybkim łączu przeznaczonym tylko dla niej. Oprócz tego także transfer danych kosztuje, a ten mamy spory, bo rzędu 70GB / m-c. Koszt tej zabawy to około 2-3 tysięcy złotych miesięcznie. Tak, to nie jest pomyłka - miesięcznie, a nie rocznie. Przy czym szybko działająca PWM, to większa ilość oglądających, przesyłanych danych etc., czyli nie 70GB miesięcznie, ale więcej, bo właśnie transfer danych kosztuje najwięcej.

  1. Kasa od ochotników jest cenna, ale ma dwie wady. Jest jej za mało oraz nie można na nią liczyć regularnie i na niej bazować przyszłości całego serwisu, bo gdy w jakimś miesiącu nagle jej zabraknie, to cały serwis trzeba będzie zamknąć z dnia na dzień.

Tak naprawdę serwis tej wielkości (ponad 3GB danych) nigdzie na świecie nie jest niekomercyjnym serwisem amatorskim...

Reply to
Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Witajcie

To chyba tylko w Polsce :-) Wyjrzyjcie za miedze albo do USA, tam jest ZNACZNIE taniej. Zyjemy w globalnej wiosce, czy nie? :-)

PWM jest bardzo potrzebna, ale jej slaboscia (i sila zarazem) jest to, ze chce byc wszystkim dla wszystkich (za wyjatkiem kartonowcow, tam na forum zablokowano temat i skierowano na strone Konradusa). Moze rozwiazaniem jest odciazenie PWM przez niezalezne, placone z prywatnej kieszeni strony zajmujace sie roznymi, wezszymi tematami (tak jak ja zrobilem to w przypadku przerobek streamerow, a Kaper z depronowcami i filmami). W marcu na mojej stronie alexrc.com bylo ponad 5 GB transferu, ktory w innym przypadku obciazylby PWM. Paru z nas mogloby sie sprezyc i zrobic cos podobnego w innych tematach, wtedy mielibysmy szanse (mam nadzieje) na szybka i niezawodna PWM, ktorej znaczenia dla polskiego modelarstwa nie sposob przecenic. Tak czy inaczej zycze Kolegom, ktorzy ogromnym nakladem pracy utrzymuja PWM (i ktorym tez i ja zawdzieczam ponowne wprowadzenie do modelarstwa) szybkiego uporania sie z trudnosciami.

Pozdrawiam serdecznie

Alex

Reply to
rcflight

Ke'dem guerfel snipped-for-privacy@gmx.com ihn news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.rec.modelarstwo

Nie, tak jest wszędzie.

Polimeryzowałbym. To znaczy owszem, można znaleźć tani hosting, ale za przekroczenie transferu są drakońskie dopłaty. Poza tym jest jeszcze kwestia bezawaryjności, transferów do Polski etc. Możliwych rozwiązań jest kilka, ale nie sądzę, żeby publiczna dyskusja była najlepszym pomysłem...

Reply to
Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Hmmmm..... moje doswiadczenia wskazuja, ze jakosc jest znacznie lepsza niz wielu serwerow stojacych w kraju

Jesli tak uwazasz, to juz zamykam buzie na klodke, w koncu to Wasza strona.....

Pozdrawiam

[...]

Owszem, bo i konkurencja ciut większa. Ba, widziałem nawet oferty nieograniczonego transferu i nieograniczonego miejsca na serwerze za dolara miesięcznie Tym niemniej można także dość mocno umoczyć, bo pozornie piękne oferty mają sporo dopisków małym druczkiem. Poza tym przy serwisie tej wielkości (ponad 3GB danych oraz wielki transfer miesięczny) wszyscy providerzy chcą raczej umawiać się indywidualnie i to mnie akurat nie dziwi.

Nie w tym rzecz, po prostu dyskusje o stronie finansowej to nie moja działka. Jednak nawet gdyby była moja, to wolałbym o tym rozmawiać na privie z różnych względów...

Reply to
Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Dziekuje Piotrze za wujasnienie Twojego stanowiska, teraz rozumiem

pozdrawiam i zycze udanych rozwiazan

Alex

Reply to
rcflight

Ke'dem guerfel "Siodlo \(TS\)" snipped-for-privacy@wp.pl ihn news:c687vp$arq$ snipped-for-privacy@news.onet.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.rec.modelarstwo

W pewnym sensie owszem, ale tak naprawdę trzeba mieć stałe i pewne źródło finansowania, które nie wyschnie z dnia na dzień. Wszelkie składki są cholernie cenne, ale nie można na nich opierać całego istnienia PWM.

Owszem, ale zauważ że poprzednie dyskusje były wywoływane głównie przez osoby zupełnie nieświadome skali całego przedsięwzięcia, że o kosztach nie wspomnę. Wielu tutaj było takich, którzy chcieliby raz do roku rzucić 10 PLN i potem chodzić w glorii "dawcy", na co nikt nie może pozwolić, bo to nie jest realne źródło dochodu, za to jest to rewelacyjne źródło niesnasek...

Prywatnie powiem, że moim zdaniem na PWM potrzebna jest totalna rewolucja. Przez lata wszyscy przyzwyczaili się, że jest to serwis absolutnie darmowy, gdzie wystarczy podesłać zdjęcia swoich modeli i zostaną one umieszczone na wieki. Rzecz przepiękna, tylko że jak widać na załączonym obrazku nieperspektywiczna, bo całość zaczyna powoli przekraczać granice zdrowego rozsądku.

IMHO potrzeba nam kilku rzeczy:

  1. Radykalnego odchudzenia PWM tak przez zmianę kodu strony, jak również przez wywalenie połowy galerii, które obciążają serwer, ale daja niczego sensownego, bo są kiepskie.

  1. Zmiany zasad wyświetlania galerii - nad tym trwają prace i to będzie rozwiązane dosyć sensownie, ale jako że nie jest to jeszcze skończone, to więcej mówił nie będę.

  2. Wykupienia szybkiego łącza _wyłącznie_ na potrzeby PWM (właśnie takie łącze będzie kosztować sporo), żeby strony mogły działać nie ślamazarnie, ale jak Bozia przykazała.

  1. Ostatnie, ale nie najmniej ważne - zmiany podejścia modelarzy. Jak na razie jest bardzo wielu takich, którzy mają wobec PWM spore wymagania, ale nic jej od siebie nie dają - to chyba coś nie tak. Część z nich twierdzi, że daje zdjęcia swoich modeli, ale to jest złe myślenie, bo to przecież PWM udostępnia miejsce na ich fotki.

Poza tym nie oszukujmy się - wiele galerii jest robionych na odwal się. Podsyłane są informacje o tym, co to za skala i jaki model, ale już bardzo rzadko kilka słów więcej. Przy recenzjach nowości nie ma właściwie porównań z planami czy dostępnymi informacjami. Jest to zrozumiałe w przypadku mało znanych maszyn, ale takie prezentowane są rzadko. Relacje z budowy modeli opatrzone fotkami są właściwie unikatami, a przecież to one są najcenniejsze dla każdego modelarza. Oczywiście nie każdy umie pisać całe artykuły, ale też nikt nie wymaga wypracowań na 10 stron A4...

Tyle ode mnie, pewnie zaraz ktoś będzie chciał mnie wieszać...

Reply to
Peter 'Mikolaj' Mikolajski