Jak uniemożliwia się mi studiowanie inżynierii

Hej! Hail! Hello!

Mieszkam w trójmieście, jestem programistą i mam zaliczone 3 lata nielegalnych studiów na polibudzie gdańskiej. Jakiś czas temu zrobiłem legalną maturę i jednocześnie zmieniłem swoją opinię na temat tego co warto studiować , bo stwierdziłem, że prawdziwa inżynieria polega na podporządkowywaniu sobie otoczenia a nie kontroli skrzynki przy biórku. Dlatego chcę studiować mechatronikę lub automatykę i robotykę. I tu pojawił się zonk: na polibudzie gdańskiej nie można wcale tego studiować w trybie zaocznym. Jak zacząłem badać sprawę, to okazało się, że najbliższą uczelnią na jakiej jest to możliwe to AMW w Gdyni. Jednak ona mnie nie interesuje z uwagi na specjalizację w technice morskiej, profil wojskowy i absurdalną specjalizację "obsługa okrętowych urządzeń mechatronicznych". Dlatego tydzień temu zainteresowałem się ofertą polibudy bydgoskiej. I tu napotkałem przyjemną niespodziankę, bo w odległości mniej niż 2 godz. jazdy Pendolino był wydział mechatroniki i możliwość studiowania zaocznego na kierunku mechatronika. To było tydzień temu. Jak dziś wyszukałem stronę polibudy bydgoskiej to okazało się, że nie ma tam wydziału mechatroniki tylko mechaniczno-jakiś tam. Teraz (o 14:10) strona tej polibudy bydgoskiej wcale nie działa.

Co o tym myśleć?

Reply to
Jacek Marcin Jaworski

Wydział dokładnie nazywa się: wydział inżynierii mechanicznej.

Reply to
Jacek Marcin Jaworski

Co to są nielegalne studia?

A są jakieś nielegalne?

Myślę, że ktoś uniemożliwia.

Reply to
heby

Musze jednak przyznać, że znajomy mechatronik doskonale sobie zdaje sprawę z tego, jak działają peltiery. Choć tyle.

Reply to
heby

Dawniej na PW była "Mechanika Precyzyjna" teraz to jest "Mechatronika".

WM

Reply to
WM

W dniu 05.12.2021 o 14:12, Jacek Marcin Jaworski pisze:

Biorąc pod uwagę, ze to dość poważna decyzja, to bym po prostu pojechał na miejsce i dopytał szczegółów. Bo nazwa samego wydziału może być myląca. Ciebie - jak rozumiem - interesuje profil studiów, a nie to, na jakim wydziale obronisz pracę.

Reply to
Robert Tomasik

WM

Reply to
WM

Armaty, rakiety, automatyka okretowa - piekny przyklad robotyki :-)

Ze specjalnosc mechatronika jest na wydziale mechaniczno-costam?

Pytanie tylko na ile sie skupią na samej mechanice.

Np na PWr mechatronika jest na wydziale mechanicznym

a byla tez na wydziale elektroniki mikrosystemów i fotoniki
i Elektrycznym
i Mechaniczno-Energetycznym
A jeszcze masz Robotyke ... na paru wydzialach

J.F

Wracając do tematu: Czy coś wiecie by w tym hujowym kraju można w jakikolwiek sensowny sposób, bez przeprowadzki i bez podróżowania nocami przez pół kraju? Przypominam, że interesuje mnie studiowanie nowoczesnej techniki, czyli w grę wchodzą: mechatronika, elektronika, automayka-robotyka, fizyka.

Reply to
Jacek Marcin Jaworski

Przeciez widzisz, ze to nie to samo.

Mechatronika jest "interdisciplinary", i na dobra sprawe wcale nie musi byc precyzyjna. Jak robot statki maluje, to 1cm az nadto :-)