Jak się nazywa ten silnik

http://img23.imageshack.us/img23/3174/silnik2ic.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/6260/silnikk.jpg
Zasilany zmiennym napięciem. Tu akurat 6V. Kilka obr/s.
To jest taki sam jak w napędzie talerza od mikrofali. Kręci się w przypadkową stronę?
Robert
To jest silnik Niewyrany.
Zmniejszając obrazek do 20% pomaga. :-)
Cewka. Magnes, chyba ma 12 biegunów. I obudowa z wystającymi 2 parami blaszek. Dwie szersze.
Robert

Moze chodzi o silniki zwane permasynami?
WM

Dnia Wed, 22 Feb 2012 22:04:26 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

to czarne to magnes. gdzies tam jeszcze powinienes miec takie grzebieniaste nabiegunniki. czyli silnik synchroniczny. jednofazowy, wielobiegunowy.
Podobna konstrukcja bywa zreszta w silnikach krokowych - a raczej dwie takie konstrukcje.

No wlasnie nie. zadziwiajace, ale nie. tzn nie wiem jak ten, jesli z napedu talerza to moze i w przypadkowa. ale podobne byly w innych zastosowaniach, np w zegarach i krecily sie w jedna. Mozna bylo rozkrecic recznie w druga strone, wlaczyc, krecil sie w druga ... ale potrafil zabuczec i odwrocic bieg na 'prawidlowy'.
Użytkownik "J.F."

Te nabiegunniki to te cztery blaszki wyprasowane w obudowie.
Robert

Rozebrałem taki - tam jest zapadka blokująca bieg "wsteczny"

Trzeba by najpierw zapadkę usunąć,

Bo raczej tak się skończy. Chyba, że konstrukcja w inny sposób wyklucza obroty w złą stronę.
Dnia Thu, 23 Feb 2012 00:16:16 +0100, L501 aneryS napisał(a):

Ja tez rozebralem - ten nie mial zapadki.
napisał w wiadomości

To pewnie taka konstrukcja. Dziwiłbym się, gdyby istniały tylko te z zapadką.
W dniu 2012-02-22 23:02, J.F. pisze:

Były konstrukcje z czymś w rodzaju zapadki która eliminowała kręcenie w drugą stronę.
--
P. Jankisz

Zgadza się, rozebrałem jeden taki, nie pamiętam od czego był. Była tam zapadka z tworzywa, blokująca ruch wsteczny. Wyglądem przypominała nieco autostop w magnetofonach.
Użytkownik Robert Wańkowski napisał:

Namontowałem się takich silników w meratroniku jakieś 20 lat temu, zasilane prądem przemiennym, czy jesteś pewien że jest na 6V? te co robiłem były wpięte wprost do sieci (napęd do rożna), nie wiem jak się ten silnik klasyfikuje, chyba jest to pochodna silnika klatkowego.
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html