Jak się nazywa ten silnik

Zasilany zmiennym napięciem. Tu akurat 6V. Kilka obr/s.
To jest taki sam jak w napędzie talerza od mikrofali.
Kręci się w przypadkową stronę?
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
Dnia Wed, 22 Feb 2012 22:04:26 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
to czarne to magnes. gdzies tam jeszcze powinienes miec takie grzebieniaste nabiegunniki. czyli silnik synchroniczny. jednofazowy, wielobiegunowy.
Podobna konstrukcja bywa zreszta w silnikach krokowych - a raczej dwie takie konstrukcje.
No wlasnie nie. zadziwiajace, ale nie. tzn nie wiem jak ten, jesli z napedu talerza to moze i w przypadkowa. ale podobne byly w innych zastosowaniach, np w zegarach i krecily sie w jedna. Mozna bylo rozkrecic recznie w druga strone, wlaczyc, krecil sie w druga ... ale potrafil zabuczec i odwrocic bieg na 'prawidlowy'.
J.F.
Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@40tude.net...
Rozebrałem taki - tam jest zapadka blokująca bieg "wsteczny"
Trzeba by najpierw zapadkę usunąć,
Bo raczej tak się skończy. Chyba, że konstrukcja w inny sposób wyklucza obroty w złą stronę.
Reply to
L501 aneryS
W dniu 2012-02-22 23:02, J.F. pisze:
Były konstrukcje z czymś w rodzaju zapadki która eliminowała kręcenie w drugą stronę.
Reply to
PeJot
Dnia Thu, 23 Feb 2012 00:16:16 +0100, L501 aneryS napisał(a):
Ja tez rozebralem - ten nie mial zapadki.
J.F.
Użytkownik Robert Wańkowski napisał:
Namontowałem się takich silników w meratroniku jakieś 20 lat temu, zasilane prądem przemiennym, czy jesteś pewien że jest na 6V? te co robiłem były wpięte wprost do sieci (napęd do rożna), nie wiem jak się ten silnik klasyfikuje, chyba jest to pochodna silnika klatkowego.
Reply to
AlexY
Użytkownik "PeJot" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:ji4jl9$e1n$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
Zgadza się, rozebrałem jeden taki, nie pamiętam od czego był. Była tam zapadka z tworzywa, blokująca ruch wsteczny. Wyglądem przypominała nieco autostop w magnetofonach.
Reply to
L501 aneryS
Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:17wr1bfro418d.18y7yozij69xs$. snipped-for-privacy@40tude.net...
To pewnie taka konstrukcja. Dziwiłbym się, gdyby istniały tylko te z zapadką.
Reply to
L501 aneryS
Robert Wańkowski snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):
Moze chodzi o silniki zwane permasynami?
WM
Reply to
WM