Jak się takie coś nazywa?

Mam 2 pytanka do Kolegów.
1- potrzebuję czegoś, co się podobno nazywa zawór upustowy albo zawór
regulacyjny. Ma to mieć za zadanie utrzymywać stałe ciśnienie w
zbiorniczku i przepuszczać nadmiar gazu, gdy ciśnienie wzrośnie.
Coś jak zawór bezpieczeństwa, ale z możliwością nastawy tego ciśnienia w
granicach 0-4 at. Dobrze by było, aby taki zawór miał możliwość
regulacji nie za pomocą pokrętła, ale ciśnieniem podawanym z zewnątrz.
2- potrzebuję manometru o zakresie 0-4 at, ale takiego, który miałby
separację od mierzonego medium. W medium mogą być paprochy zatykające
manometr i po czasie może przestać działać, dlatego chcę podłączyć go
przez jakąś puszkę z membraną (albo metalowym mieszkiem, jak w
aneroidach), czy coś, co go odizoluje.
Pod jakim hasłem szukać takich elementów.
W 2 firmach od pneumatyki, jako 1- polecali mi reduktor, ale tu nie
chodzi o reduktor, tylko o coś o odwrotnym działaniu. Ma stabilizować
ciśnienie na wejściu a nie na wyjściu.
Jacek
Reply to
Jacek
W sklepie z pneumatyka w Lodzi na Kilinskiego na polce leza zawory bezpieczenstwa w ktorych jest mozliwosc regulacji cisnienia. Troche wieksze od trojnika montowanego na przewodach. Cisnienie reguluje sie pokretlem. Sa rowniez trojdrogowe zawory roznicowe. To taki zawor bezpieczenstwa w ktorym zamiast sprezyny sile wywoluje czynnik pod cisnieniem. Kazdy reduktor da sie na taki zawor przerobic. Co do drugiego pytania wpisz w wyszukiwarke separator membranowy albo manometr z kapilara. W technice jest pewna znana od zawsze zasada. Jak czegos nie ma i potrzebujesz to musisz to zrobic. Bez tej zasady jedyna forma uprawy ziemi byly by sochy i sierpy a ziarno scieralo by sie recznie pomiedzy dwoma kamieniami.
Reply to
4kogutek44
W dniu niedziela, 10 marca 2019 10:58:35 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
Zapewne masz na myśli presostat, sterujący zaworem elektromagnetycznym na dolocie.
Jeżeli chcesz na bieżąco zmieniać ciśnienie regulacji, to w zbiorniku zamontuj miernik ciśnienia, który poprzez sterownik, będzie regulował stopień otwarcia zaworu na dolocie.
Reply to
WM
W dniu 10.03.2019 o 16:16, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:
Dzięki. Nabyłem właśnie za 25 zł manometr na All i spróbuję go przerobić, jak radzisz. Zawór musi działać odwrotnie, bo w reduktorze przy wzroście ciśnienia zamyka a tu ma otwierać. Jacek
Reply to
Jacek